AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Nærmer meg 40 med stormskritt og det siste året har jeg fått lyst på helt andre ting enn det jeg som regel har hatt lyst på av mat og smaker, det er virkelig skikkelig merkelig. Ting jeg elsket før er blitt "meh"... Er visst overhodet ikke nær overgangsalder da jeg har sjekket dette og fikk beskjed om at jeg hadde maaaange år med fruktbarhet igjen.... Blodprøver blir det og tatt av meg jevnlig da jeg har en tendens til mangler av jern og slikt men alt er flott. Er jo verre nå er hva det var når jeg var gravid og det er jeg heller ikke nå så jeg tenkte jeg måtte lage et innlegg her og se om jeg fikk noen smarte svar. Anonymkode: d7d53...a75
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #2 Skrevet 6. april 2024 Jeg kan ikke si jeg har merket noe til det. Anonymkode: 3d6c3...5d4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #3 Skrevet 6. april 2024 Smaken forandrer seg ja. Det som smakte godt da jeg var barn er ikke like fantastisk i dag. Og søtsaker som var kjempegodt dengang er altfor søtt nå. Vi er i forandring og det gjelder også sanser. Anonymkode: d9b06...4df
Trolltunge Skrevet 6. april 2024 #4 Skrevet 6. april 2024 Min smakssans har egentlig endret og utvidet seg hele livet. Tror det begynte med at jeg jobbet et sted hvor jobb-middager var vanlig da jeg var 22 år, og liksom ikke kunne pirke i maten som var ukjent for meg. Så ble jeg vant til ulike smaker, og begynte å like mer ulikt. Var ikke særlig gammel før tidligere favoritter virket veldig enkle og smakløse for meg. Ble bare mer og mer positiv til å smake ulikt, og mine barndoms favoritter virket bare mer og mer kjipe. Merket forøvrig godt at jeg synes norsk mat generelt var kjip og bare salt etter å ha bodd i utlandet. Gledet meg fryktelig til å komme hjem til Norge og mors kjøttkaker, og så var det bare øhhh, kjipt og salt. 😆 Har heldigvis fått smaken på slikt igjen etterhvert. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå