Gå til innhold

Dyrt å komme seg igjennom måneden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det dyrt å leve i Norge og hvordan komme seg igjennom en måned uten at på slutten av måneden så er kontoen nesten tom? Jeg føler at alt rundt meg er dyrt og får dårlig samvittighet for de rundt meg på slutten av måneden da jeg har lite igjen.

Anonymkode: 19327...e9d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det dyrt å leve i Norge og hvordan komme seg igjennom en måned uten at på slutten av måneden så er kontoen nesten tom? Jeg føler at alt rundt meg er dyrt og får dårlig samvittighet for de rundt meg på slutten av måneden da jeg har lite igjen.

Anonymkode: 19327...e9d

Dårlig samvittighet for de rundt deg?

Anonymkode: e11ec...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er noe dritt. Sånn har det blitt for meg også. Har ikke dårlig samvittighet da men?! 

Anonymkode: 27288...710

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eksen droppet å betale barnebidrag i desember og mars.. ja det er vanskelig å få hverdagen til å gå opp. Har 0.75 kr på konto akkurat nå, regningene hoper seg opp og jeg får ikke penger før slutten av mnd.. hurra 🥳

Anonymkode: 16560...df9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja koster meg en formue for mat, alt har blitt dyrere. Jeg har ikke en gang råd til coop xtra sin skinke mer, før kostet den 18, så 25 og nå 34! 

Anonymkode: b93d8...561

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eksen droppet å betale barnebidrag i desember og mars.. ja det er vanskelig å få hverdagen til å gå opp. Har 0.75 kr på konto akkurat nå, regningene hoper seg opp og jeg får ikke penger før slutten av mnd.. hurra 🥳

Anonymkode: 16560...df9

Da går du på nav og ordner med bidra for han der

Anonymkode: 174a2...df6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja koster meg en formue for mat, alt har blitt dyrere. Jeg har ikke en gang råd til coop xtra sin skinke mer, før kostet den 18, så 25 og nå 34! 

Anonymkode: b93d8...561

Å kjøpe skinke i slike pakker har jeg aldri gjort. Ikke om det kostet 18 engang. Ikke rart folk er fattige. Følg med på sesongsalg, du kan få gode kjøttstykker til godt under 100 kr/kg, og lage pålegg/lunsjkjøtt for et halvår i slengen. 

Anonymkode: fccac...6ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merker det definitivt ja😅 Student og skal leve på 9400kr i mnd. Det går litt av sparepengene hver måned, så jeg må prøve å få tak i sommerjobb. Det er ikke så enkelt under dyrtid😅

Anonymkode: 6d1d0...799

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg merker det definitivt ja😅 Student og skal leve på 9400kr i mnd. Det går litt av sparepengene hver måned, så jeg må prøve å få tak i sommerjobb. Det er ikke så enkelt under dyrtid😅

Bli ringevikar i helsevesenet. Det er en jobb du kan ha hele året. Og i ferier kan du jobbe masse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tilkallingsvikar i barnehage er også en mulighet du kan ha som jobb året rundt.

Anonymkode: 99a35...3d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bli ringevikar i helsevesenet. Det er en jobb du kan ha hele året. Og i ferier kan du jobbe masse.

Kan du lenke til slike annonser? Finner de ikke :( !

Anonymkode: e7a78...b06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter at alt ble dyrere sitter jeg faktisk igjen med mer penger når neste lønn kommer. Det er fordi nå er jeg mye mer bevisst på hvordan jeg disponerer pengene mine og hva jeg bruker dem på. Jeg handler smartere og planlegger bedre. Sparer på strømmen, har forhandlet på forsikringene, kuttet noen strømmetjenester mm. 
Vi lever godt og lider ingen nød. Men før satt jeg igjen med 2000-3000 når neste lønn kom. Nå sitter jeg igjen med mellom 6000 og 10000 

Anonymkode: 4888e...acb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du finner ikke slike annonser. Du må ta kontakt med avd leder. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Etter at alt ble dyrere sitter jeg faktisk igjen med mer penger når neste lønn kommer. Det er fordi nå er jeg mye mer bevisst på hvordan jeg disponerer pengene mine og hva jeg bruker dem på. Jeg handler smartere og planlegger bedre. Sparer på strømmen, har forhandlet på forsikringene, kuttet noen strømmetjenester mm. 
Vi lever godt og lider ingen nød. Men før satt jeg igjen med 2000-3000 når neste lønn kom. Nå sitter jeg igjen med mellom 6000 og 10000 

Anonymkode: 4888e...acb

"Vi" - dere er to? 

Anonymkode: 7d7d0...c30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir nok ikke billigere med årene.Jeg er redd renta går opp også enda mer hvis lønnsoppgjøret blir for bra. Jeg er utenfor arbeidslivet. Hvor mye økning i trygden i år tror dere vi får? 

Anonymkode: e81e3...7ea

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De finnes ikke. Man tar kontakt med avdelingsleder der man ønsker å jobbe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tilkallingsvikar i barnehage er også en mulighet du kan ha som jobb året rundt.

Anonymkode: 99a35...3d4

Fordelen med helsevesenet fremfor barnehager er at man kan jobbe kveld og helg, som både passer bedre for studenter (og andre som er opptatt på dagtid) og man får da også kvelds-og helgetillegg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det står eller har stått stillingsannonser på kommunens nettsider om sommerjobb. Er du heldig, er ikke fristen ute. Ta i tillegg kontakt med avdelingsleder på aktuell institusjon.

Anonymkode: e25b5...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du trenger da ikke annonse, ring til din kommune og si at du er interessert i vikar/helgestilling i bofellesskap eller eldresenter. De trenger alltid vikarer uten at de alltid har annonser ute. Disse jobbene vokser faktisk på trær og mange jobber tisvarende 100% selv om de kun står som vikarer. Med helge og kveldstillegg blir det gode ekstrainntekter, merkelig at ikke folk ser disse muligheten selv,egentlig.

Anonymkode: 3bb28...8b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det blir nok ikke billigere med årene.Jeg er redd renta går opp også enda mer hvis lønnsoppgjøret blir for bra. Jeg er utenfor arbeidslivet. Hvor mye økning i trygden i år tror dere vi får? 

Anonymkode: e81e3...7ea

Jeg håper trygden ikke går noe særlig opp, en del med trygd har faktisk like mye som folk i lavtlønnsyrker noe som er helt galskap. Jeg mener det fortsatt skal lønne seg å jobbe i dette landet, så får de som er trygdet suge på labben fremfor å ha det like godt økonomisk som de som jobber. Renta kommer til å gå opp i høst med bakgrunn i den svake krona som dessverre ikke ser ut til å styrke seg.

Anonymkode: 3bb28...8b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...