Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så sliten! Er helt på randen. Jeg er langtidssykemeldt etter alvorlig sykdom, var faktisk døden nær en periode. Nå er jeg fysisk frisk, men sliter fremdeles med utbrenthet og er derfor langtidssykemeldt.

Problemet er at jeg føler jeg aldri får muligheten til å bli frisk da samboer legger alt på meg med begrunnelsen at han jobber og jeg har fri.

Jeg står alltid opp med barnet (hele påsken, alle helger, alle ukedager) og sånn som nå i helgen er det full rulle fra morgen til kveld. I dag har jeg virkelig holdt på i ett eneste kjør fra kl 07 til barnet la seg nå. Nå er det opprydning og oppvask på agendaen.

Mannen? Han har sovet og gamet. Han er sliten etter arbeidsuken og jeg må derfor forstå at han må hvile.

Er så sliten og lei av det her, absolutt alt i hjemmet og knyttet til barnet ligger på meg.

Noen som har vært i lignende situasjon? Hvordan kan jeg gå frem for å få litt mer hjelp?

Anonymkode: 6cd66...6be

• Liker 1
  • Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at jeg føler jeg aldri får muligheten til å bli frisk da samboer legger alt på meg

Han gjør deg.... syk?

Anonymkode: 7ea3e...0dd

• Liker 10
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Og igjen spør jeg;

Hvor finner dere disse kandidatene for "far til mine barn"? 

Anonymkode: 5bda1...d11

• Liker 11
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Flytt for deg selv.

Anonymkode: 051b9...e63

• Liker 5
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor fant du egentlig denne idioten??

Anonymkode: 0e266...209

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ee ikke barnet i barnehage eller skole på dagtid? 

Anonymkode: 1bae5...ebc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det sånn. Valgte å skille meg, og ikke angret siden!

Anonymkode: 20c01...ff4

• Liker 11
  • Hjerte 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barn av hjemmeværende foreldre bør vel være hjemme? 

Anonymkode: f5db0...1b2

• Nyttig 4
Skrevet

Ikke hvis dama er syk/utmattet

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Eh…..nei. Langtidssykemeldte er pr definisjon ikke hjemmeværende. Og barn trenger å sosialiseres uansett årsak. 

Anonymkode: 0bc20...b29

• Liker 11
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Er han tilbakestående? Siden han tror du bare har fri uten grunn? Enten må du klikke helt (når barnet ikke er våkent/til stede, selvsagt) og få banket inn i hodet hans hva utbrenthet faktisk er, eller så må du flytte inn til foreldrene dine en periode og komme deg ovenpå, før du flytter for deg selv. Helt ærlig høres han helt psykopat ut som ikke skjønner at du er alvorlig syk når du har vært døden nær og fortsatt er sykemeldt. Det er noe heeeelt annet å være sliten enn å være utbrent. Denne mannen gjør mindre enn mennene til helt friske damer.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom man er skikkelig utbrent, så er det ikke nok å få fri disse timene hvis man står på alle ettermiddager, kvelder, netter og helger ellers. Høres ut som Ts muligens må gjøre husarbeid i løpet av den tiden barnet er i barnehagen også. 

Høres kjemplurt ut at barnet skal være hjemme med en mor som er så syk at hun nylig var døden nær. Ja, veldig lurt.

Anonymkode: d5f4d...21a

• Liker 1
  • Nyttig 27
AnonymBruker
Skrevet

Jo, barnet går i bhg så har noen timer hvile der. Kunne likevel tenkt meg å f.eks sove så lenge jeg trenger uten avbrudd en gang i blant. Sliter med å sovne på kveldene pga plager så blir ofte bare noen få timer søvn. Synes også det er rart at jeg skal gå på aktivitet med barnet, dra på butikken med barnet OG lufte hunden med barnet når begge vi voksne har fri. Møter andre fra bhg osv ute og da er de ofte sammen hele familien. Savner sånt også. Føler meg så alene om hus, hjem og barn.

Er redd det er blitt skeivt i fordelingen pga sykdommen min? At mannen har meldt seg ut fordi han mener jeg har tid til å gjøre alt. Men det er slitsomt å gjøre alt alene hele tiden, selv om jeg er hjemme alene noen timer i ukedagene (som oftest går til rydd, vask, ærender, matpreferansene etc)

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Flytt for deg selv.

Anonymkode: 051b9...e63

Ikke et alternativ. Et brudd nå ville blitt altfor stor belastning for meg.

ts

• Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tillater du dette?

Anonymkode: 79747...13d

• Liker 4
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, barnet går i bhg så har noen timer hvile der. Kunne likevel tenkt meg å f.eks sove så lenge jeg trenger uten avbrudd en gang i blant. Sliter med å sovne på kveldene pga plager så blir ofte bare noen få timer søvn. Synes også det er rart at jeg skal gå på aktivitet med barnet, dra på butikken med barnet OG lufte hunden med barnet når begge vi voksne har fri. Møter andre fra bhg osv ute og da er de ofte sammen hele familien. Savner sånt også. Føler meg så alene om hus, hjem og barn.

Er redd det er blitt skeivt i fordelingen pga sykdommen min? At mannen har meldt seg ut fordi han mener jeg har tid til å gjøre alt. Men det er slitsomt å gjøre alt alene hele tiden, selv om jeg er hjemme alene noen timer i ukedagene (som oftest går til rydd, vask, ærender, matpreferansene etc)

Ikke et alternativ. Et brudd nå ville blitt altfor stor belastning for meg.

ts

(Jeg svarte også for noen få innlegg siden)

Jeg var i veldig, veldig lik situasjon som deg, Ts. Kjenner også veldig igjen det med at du ikke har krefter til å gå gjennom et brudd akkurat nå. Få så mye hjelp som mulig fra de rundt deg, som foreldrene dine. Når du har kommet deg ovenpå går du fra han. Det skal absolutt ikke være sånn at han melder seg helt ut fra familien og du i praksis blir alenemor. Jeg hadde også mange opplevelser hvor jeg gikk ute blant folk, som en zombie,helt utslitt og tom for krefter, helt alene med barnet, mens jeg så andre lykkelige familier sammen. Jeg gikk fra min da jeg ble bedre. Har nå en samboer som er helt, helt annerledes og aldri ville gjort det samme. Han tar veldig godt vare på meg når jeg er syk og er mer far for barnet mitt en biologisk far. 

• Liker 3
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Er så sliten! Er helt på randen. Jeg er langtidssykemeldt etter alvorlig sykdom, var faktisk døden nær en periode. Nå er jeg fysisk frisk, men sliter fremdeles med utbrenthet og er derfor langtidssykemeldt.

Problemet er at jeg føler jeg aldri får muligheten til å bli frisk da samboer legger alt på meg med begrunnelsen at han jobber og jeg har fri.

Jeg står alltid opp med barnet (hele påsken, alle helger, alle ukedager) og sånn som nå i helgen er det full rulle fra morgen til kveld. I dag har jeg virkelig holdt på i ett eneste kjør fra kl 07 til barnet la seg nå. Nå er det opprydning og oppvask på agendaen.

Mannen? Han har sovet og gamet. Han er sliten etter arbeidsuken og jeg må derfor forstå at han må hvile.

Er så sliten og lei av det her, absolutt alt i hjemmet og knyttet til barnet ligger på meg.

Noen som har vært i lignende situasjon? Hvordan kan jeg gå frem for å få litt mer hjelp?

Du skal si til han at du ikke finner deg i dette lenger. Du har ikke fri fra jobbDu er sykemeldt fra jobb. Din jobb er å bli frisk. Han må ta mer på hjemmebane. Hvis ikke, bør du vurdere å gå. Du vil raskere bli frisk om dere får 50/50. Hva bidrar han med nå egentlig som du føler at du har behov for?

Anonymkode: 5dfba...240

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tillater du dette?

Anonymkode: 79747...13d

Fordi hun er utbrent. Hun var nylig døden nær. Hun har ikke krefter til å kjempe imot. 

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fordi hun er utbrent. Hun var nylig døden nær. Hun har ikke krefter til å kjempe imot. 

Men hun vil bli fortere frisk om hun bruker noen krefter på det nå. 

Anonymkode: 5dfba...240

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...