Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg har lyst å kjøpe et telt til meg og guttungen slik av vi kan reise rundt og telte på sommerferien. Da helst på campingplasser, komfort er nøkkelen her hehe. 
Ønsker gjerne å vite alt det er å vite, tips og triks og lignende. 
Jeg skulle gjerne likt å bli kjent med andre som gjør dette også, finnes det spesielle forumer for dette, eller steder man kan bli bedre kjent med andre? 

vi har for øvrig en liten suv, så hva er viktig å tenke på med tanke på plass? 

Anonymkode: 99834...2a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være obs på hvor bakkekaldt det er i Norge, og ha gode underlag, er tipset jeg gjentar igjen og igjen angående dette. Vi er også opptatt av komfort når vi telter, og en veldig isolerende underlag har vært betydelig viktigere enn dyrt telt. Vi pleier også å betale for strøm, og har et elektrisk varmeteppe vi skrur på en stund før vi legger oss. Så er ikke soveplass kald og klam når vi legger oss, men varm og deilig.

Å bytte til gode teppeposer istedenfor soveposer gjorde også mye for komfort. Soveposer blir fort klaustrofobiske, og for varmt om morgenen om det er sol, selv om man har med gode lufteordninger. Dyne og pute likte vi bedre enn soveposer, men mest komfort har vi med gode teppeposer. 

Vi er med i diverse grupper på Facebook for å få tips om gode plasser. Og dårlige. 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter den over. Gode liggeunderlag eller feltsenger slik at dere kommer opp fra bakken.

Og nå kommer speidererfaringen her: kjøp en lett presenning som dekker hele teltet. Og legg den over før det begynner å pøsregne.

Anonymkode: 08834...28c

• Liker 1
Skrevet

Du skriver at du har en liten suv.  Er det mulig å legge ned setene bak og overnatte der i tilfelle dårlig vær ?  Ellers er teltturer helt topp om været er fint.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...