Gjest Human Being Skrevet 7. februar 2006 #1 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg jobba som ferievikar på en kiosk i sommer. Det jeg lurer på er; når har jeg krav på feriepengene mine. Jeg tenkte å vente med å få dem til etter nyttår, fordi noen fortalte meg at da slapp jeg å skatte for pengene. Nå er det jo etter nyttår, så det jeg lurer på er; kan jeg kreve dem nå? Eller må jeg vente til sommeren? Mamma mener at jeg har krav på dem når jeg vil, men jeg vet ikke om hun har rett. Flere venner av meg får feriepengene sine i februar.. Bare lurte på om det var noen her inne som har noe kunnskap om dette?? Hadde blitt veldig glad for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #2 Del Skrevet 7. februar 2006 Hadde vært innmari kult om du ikke hadde ropt sånn. Du øker ikke sjansen for å få svar ved å skrike med store bokstaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xora Skrevet 7. februar 2006 #3 Del Skrevet 7. februar 2006 Ja, du kan be om å få feriepengene dine utbetalt! Dersom du har avsluttet ditt arbeidsforhold med den arbeidsgiveren, kunne du krevet pengene utbetalt ved opphør. Men som du selv sier, du har ventet for å slippe å skatte. Les mere her: http://www.lovdata.no/all/tl-19880429-021-003.html#11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå