AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Man kjører ikke bil uten sikkerhetssele, sykler uten hjelm eller jobber med asbest uten riktig utstyr. Før var alt dette ansett som trygt, og folk tenkte ikke over disse tingene. Nå viser mer og mer forskning at alkohol er mer skadelig enn man har trodd. Nye råd tilsier null alkohol, det finnes ingen trygg grense. Så da lurer jeg på hvorfor folk drikker det fremdeles? Finnes jo mye annet godt å drikke. Anonymkode: 227b7...62b 1 1
AlternativX Skrevet 6. april 2024 #2 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man kjører ikke bil uten sikkerhetssele, sykler uten hjelm eller jobber med asbest uten riktig utstyr. Før var alt dette ansett som trygt, og folk tenkte ikke over disse tingene. Nå viser mer og mer forskning at alkohol er mer skadelig enn man har trodd. Nye råd tilsier null alkohol, det finnes ingen trygg grense. Så da lurer jeg på hvorfor folk drikker det fremdeles? Finnes jo mye annet godt å drikke. Anonymkode: 227b7...62b Fordi det er godt! Ultraprosessert mat er jo også ikke spesielt anbefalt, men veldig godt noen ganger. Vet jo at smågodt og potetgull ikke er bra for helsa, men vi spiser det fordi. Jeg tenker alt med måte! Jeg tror ikke jeg stryker med av et glass vin noen ganger i måneden, så den risikoen tar jeg. Skal leve litt også. 2 2
skreppamedleppa Skrevet 6. april 2024 #3 Skrevet 6. april 2024 Jada, is er usunt og en kan få kreft av hamburgere og rødt kjøtt, diabetes av skjokolade and so on.... and on... and on... En dag skal vi dø, men alle andre dager skal vi leve! Vi mennesker drikker og spiser mye igjennom et liv som er andre ting enn gulrøtter, havregrøt og vann. Og med mindre en er helsefreak med super moralistiske evner spiller ikke det at alkohol er usunt så stor rolle på befolkningen. Ihvertfall ikke i dag At alkohol er usunt er sånn ca det siste jeg tenker på når jeg deler en flaske vin med mannen, tar meg en cider på jobbfest, lager meg en god drink og nyter i bakhagen en fin sommerkveld. Jeg drikker det for smak, nytelse, stemningen. Det er utrolig mye god vin og øl på markedet. Det har aldri hent at jeg noensinne har tenkt "nei helsikken, dette er usunt, fysj og fei, jeg må bare drikke vann livet igjennom slik at jeg kan være super sunn". Mnæ. Det er mye godt å drikke, det har du helt rett i ts, deriblant også alkohol. Det er også mye godt å spise her i livet, deriblant også is og sjokoladekake. Også får en balansere det med havregrøt, gulerøtter og vann og spise og drikke det hver og en føler for og som gir en god balanse i livet sitt uten all denne moraliseringen over hva andre gjør og ikke gjør. You do you and so on.. and on.. and on... 2 2 6
Chomsky89 Skrevet 6. april 2024 #4 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så da lurer jeg på hvorfor folk drikker det fremdeles? Finnes jo mye annet godt å drikke. Alkoholrusens virkninger selvsagt. Det er ikke uten grunn at enkelte profilerte Psykiatere mener vi burde hatt 0,5 i promille til enhver tid. Det er for mange et behagelig avbrekk fra egen bevisthet. Er jo en årsak til at bruken er så høy i Øst-europeiske land. Men mange i norge lever også enten stressede liv eller liv uten for mye tilfredstillelse i det daglige. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #5 Skrevet 6. april 2024 For min egen del er det egentlig ofte drikkepress. Forventninger fra dem rundt meg. Vil egentlig heller ha vann/ cola på restaurant, men tar vin fordi alle de andre tar. Som et eksempel.. av mange. Anonymkode: 227b7...62b 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 6. april 2024 #6 Skrevet 6. april 2024 Har ikke rørt alkohol på godt over 10 år. Ingen savn her. Drakk egentlig kun for å ‘passe inn’.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #7 Skrevet 6. april 2024 Jeg vet. Jeg fatter ikke hva folk holder på med.... Jeg setter meg aldri inn i en bil, det er jo noe av det farligste man kan gjøre. Jeg har kuttet absolutt alt av sukker og snop. Det eneste jeg drikker er vann. Rødt kjøtt har jeg ikke rørt på mange år. Jeg har også fått målt for radon i huset, så kjelleren er nå avstengt. Jeg er i fysisk aktivitet 1-2 timer hver dag, minst en halvtime er med høy puls. Jeg jobber fra hjemmekontor, for å unngå smitte på kontoret. Og handler alle dagligvarer via Oda. Alt jeg lever for er å bli 100 år. Anonymkode: d7b12...567 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #8 Skrevet 6. april 2024 Pga alkoholrusen oppløftende og frigjørende kraft. Særlig for folk med litt lavt stemningsleie og for mange hemninger, er denne effekten ubetalelig, og mer verdt enn atskillige ekstra år på vann og gulrøtter. Anonymkode: ebfc3...fc0 1 2
17.11 Skrevet 6. april 2024 #9 Skrevet 6. april 2024 Rødvin er utrolig godt da. Drikker ikke annen alkohol enn rødvin og en og annen gin tonic. Jeg har tenkt på det, vurdert risikoen, og det er et bevisst og informert valg. 1 1
Nowayback Skrevet 6. april 2024 #10 Skrevet 6. april 2024 Fordi det gir meg et kortere liv. Vinn/vinn. 3
Fru Uperfekt Skrevet 6. april 2024 #11 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kjører ikke bil uten sikkerhetssele, sykler uten hjelm eller jobber med asbest uten riktig utstyr. Før var alt dette ansett som trygt, og folk tenkte ikke over disse tingene. Nå viser mer og mer forskning at alkohol er mer skadelig enn man har trodd. Nye råd tilsier null alkohol, det finnes ingen trygg grense. Så da lurer jeg på hvorfor folk drikker det fremdeles? Finnes jo mye annet godt å drikke. Anonymkode: 227b7...62b For noe livet har lært meg er å leve når en gjør det, en vet aldri når det tar slutt 1 2
Gjest Tom.Krus Skrevet 6. april 2024 #12 Skrevet 6. april 2024 (endret) Alt er "farlig" hvis man overdriver. Drikker du for mye vann så kan du dø av det også. Jeg drikker sjelden alkohol, men når jeg først skal ha meg et glass så foretrekker jeg vin. Endret 6. april 2024 av Tom.Krus
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #13 Skrevet 6. april 2024 Tull. Har da alkoholikere i familien som ble godt over 80. Alkoholisme er en sykdom/helvete både den som drikker og de rundt dem må slite med hele livet. Anonymkode: 20266...921 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #14 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg vet. Jeg fatter ikke hva folk holder på med.... Jeg setter meg aldri inn i en bil, det er jo noe av det farligste man kan gjøre. Jeg har kuttet absolutt alt av sukker og snop. Det eneste jeg drikker er vann. Rødt kjøtt har jeg ikke rørt på mange år. Jeg har også fått målt for radon i huset, så kjelleren er nå avstengt. Jeg er i fysisk aktivitet 1-2 timer hver dag, minst en halvtime er med høy puls. Jeg jobber fra hjemmekontor, for å unngå smitte på kontoret. Og handler alle dagligvarer via Oda. Alt jeg lever for er å bli 100 år. Anonymkode: d7b12...567 Ha Ha🤣 Anonymkode: 20266...921 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #15 Skrevet 6. april 2024 Fordi det smaker veldig godt og fordi jeg liker rusen det gir. Anonymkode: c7356...ea0 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #16 Skrevet 6. april 2024 Jeg liker rusen.. Anonymkode: df960...f65 1 1
Nowayback Skrevet 6. april 2024 #17 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet. Jeg fatter ikke hva folk holder på med.... Jeg setter meg aldri inn i en bil, det er jo noe av det farligste man kan gjøre. Jeg har kuttet absolutt alt av sukker og snop. Det eneste jeg drikker er vann. Rødt kjøtt har jeg ikke rørt på mange år. Jeg har også fått målt for radon i huset, så kjelleren er nå avstengt. Jeg er i fysisk aktivitet 1-2 timer hver dag, minst en halvtime er med høy puls. Jeg jobber fra hjemmekontor, for å unngå smitte på kontoret. Og handler alle dagligvarer via Oda. Alt jeg lever for er å bli 100 år. Anonymkode: d7b12...567 Ironi er vanskelig på et forum, men syns det høres ironisk ut. Hvis ikke er du jo helt tullerusk.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #18 Skrevet 6. april 2024 Men det er jo litt rart da, at det er så stor aksept for et rusmiddel som får en til å se ut som en gigantisk idiot. 🙈 Anonymkode: 30fc1...cba
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #19 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man kjører ikke bil uten sikkerhetssele, sykler uten hjelm eller jobber med asbest uten riktig utstyr. Før var alt dette ansett som trygt, og folk tenkte ikke over disse tingene. Nå viser mer og mer forskning at alkohol er mer skadelig enn man har trodd. Nye råd tilsier null alkohol, det finnes ingen trygg grense. Så da lurer jeg på hvorfor folk drikker det fremdeles? Finnes jo mye annet godt å drikke. Anonymkode: 227b7...62b Hvorfor lever man når man vet at man skal dø uansett? Anonymkode: b1d20...809
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #20 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men det er jo litt rart da, at det er så stor aksept for et rusmiddel som får en til å se ut som en gigantisk idiot. 🙈 Anonymkode: 30fc1...cba Du forstår at det går an å drikke alkohol uten å bli full? At ikke alle bryr seg så mye om hva alle andre tenker? Du vet ingenting om alkoholens historie? Anonymkode: 17dc0...bd2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå