Gå til innhold

Hvor mye godtesnop pr. barn i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha barnebursdag for 6-åringen neste uke, blir totalt 9 barn. Hvor mye godtesnop tenker dere de bør få, f.eks i gram/hekto? Og hvordan bør man variere slik at det er noe alle liker? Tenkte kanskje gi mulighet til å bytte, f.eks om noen ikke liker sjokoladesnop, så kan de få noe annet i stedet osv.

Anonymkode: 5b20c...e67

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte bare ting som var innpakka. Hvis jeg husker rett så var det ei eske smurf/gomp, 1 slikkepinne, 1 sjokoladegullpenge og et par fox i hver pose. Ungene var strålende fornøyd

Anonymkode: f7ea4...6b2

• Liker 5
Skrevet

Godtesnop ❤️

• Liker 9
  • Hjerte 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kjøpte bare ting som var innpakka. Hvis jeg husker rett så var det ei eske smurf/gomp, 1 slikkepinne, 1 sjokoladegullpenge og et par fox i hver pose. Ungene var strålende fornøyd

Anonymkode: f7ea4...6b2

God ide. Men fungerer vel også med noen seigmenn, smarties, love hearts osv selv om det ikke er innpakket? Men ren sjokolade kan vel bli grisete.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke overtenk, bare ha noen få i pose. Ikke at jeg selv noensinne har gitt noe slikt. Det går holde at de spiser det i selve selskapet 

Anonymkode: e381a...533

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ikke overtenk, bare ha noen få i pose. Ikke at jeg selv noensinne har gitt noe slikt. Det går holde at de spiser det i selve selskapet 

Anonymkode: e381a...533

De skal spise det i selve selskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Leste akkurat en Albert Åberg-bok om blant annet dette. 😆 Kan være viktig at de får nøyaktig det samme, f.eks. en bestemt type kjærlighet i samme farge, liten love hearts, gump, liten innpakket sjokolade. Men enig i at det lett blir overkill med godesnop-poser til hvert barn. 

Anonymkode: 82fa5...729

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Vi har aldri hatt godteri i barnebursdag. Har servert pizza eller pølser, så har det vært kake  , saft, og jus

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri hatt godteri, bare kake, og pølser hvis det har vært rett fra skole/barnehage.

Anonymkode: c903c...daf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et par ting. En kjærlighet, liten sjokolade og en pakke drops, gjerne en liten ting til. Og så har jeg puttet oppi noen små leker eller ting som er poppis. Det kommer jo an på alder, men har vært klistremerker, tatoveringer, minipopit ol. 

Anonymkode: 20b6d...c04

Skrevet

Godtesnop?? Er det Ronja? 

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 time siden):

Godtesnop?? Er det Ronja? 

Tenkte jeg også 😅Savn 😍

Anonymkode: d5cb4...15b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

godtesnop, bra uttrykk hehe

Det pleier ikke være så mye i godteposene her, og det er helt greit. De får jo nok snop med sjokokake. 4-6 biter med noe innpakket, som fox, kjærlighet, sjokomynt, et drops etc holder. Det er ikke mange gram. 

Anonymkode: de3da...9fb

AnonymBruker
Skrevet

Tyggis med tatovering er populært. 

Skrevet
gobbledigook skrev (5 timer siden):

Godtesnop ❤️

Når man trodde man hadde glemt godtesnop😂

AnonymBruker
Skrevet

Dere som ikke har godteposer i bursdag, fisker barna da ikke? Det har nemlig vært fast tradisjon her jeg bor siden jeg selv var liten.

Vi har videreført tradisjonen og det har tydeligvis alle andre rundt oss, også. Har to barn og ingen av dem har noensinne kommet hjem fra en bursdag uten godtepose. 

De får altså posen på slutten av bursdagen (så de spiser ikke godteriet der) og det pleier å være ca. 5-8 innpakkede ting. 

Anonymkode: ba183...584

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 18.06):

Skal ha barnebursdag for 6-åringen neste uke, blir totalt 9 barn. Hvor mye godtesnop tenker dere de bør få, f.eks i gram/hekto? Og hvordan bør man variere slik at det er noe alle liker? Tenkte kanskje gi mulighet til å bytte, f.eks om noen ikke liker sjokoladesnop, så kan de få noe annet i stedet osv.

En kjærlighet, en kindermaxi og en gomp tenker jeg 😊

Anonymkode: dcb5c...b09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (23 timer siden):

Vi har aldri hatt godteri i barnebursdag. Har servert pizza eller pølser, så har det vært kake  , saft, og jus

Og det blir snakket om etterpå. Noen som valgte å gjøre det som deg. Det ble godtepose hos meg når min hadde bursdag og barna jublet. 

Anonymkode: 4ce50...bb4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som ikke har godteposer i bursdag, fisker barna da ikke? Det har nemlig vært fast tradisjon her jeg bor siden jeg selv var liten.

Vi har videreført tradisjonen og det har tydeligvis alle andre rundt oss, også. Har to barn og ingen av dem har noensinne kommet hjem fra en bursdag uten godtepose. 

De får altså posen på slutten av bursdagen (så de spiser ikke godteriet der) og det pleier å være ca. 5-8 innpakkede ting. 

Anonymkode: ba183...584

Har hatt godtepose her i alle bursdager siden de begynte  å feire i barnehagen, men bare to har fisket. Et barn hadde fisking og jeg syntes det så morsomt ut så vi hadde det også men det er ikke noe som har blitt etterspurt igjen. Tror det holdt å prøve det en gang. Det tok jo litt tid når alle skulle fiske to ganger, først noe "tull" og så godteposen. Delte i to grupper og ene gruppen lekte mens de andre fisket men det var ikke så morsomt at de vil gjøre det igjen. Noen har hatt skattejakt,men det vanligste er at de bare får posen i hånda når de går. Jeg skjønner ikke poenget da med å ha de egentlig når man ikke gjør noe ut av det (jeg er vant med å lete fra da jeg var barn) men barna har klar forventning om godtepose.

AnonymBruker
Skrevet

I likhet med et innlegg litt tidligere i tråden. Jeg synes det er fint med noe annet enn bare godteri. F.eks klistremerke, såpebobler, blyant&viskelær, tatovering, refleks. Og heller litt mindre godteri. Holder gjerne da med et par ting, som en eventyrsjokolade eller pastill eske + kjærlighet 

Anonymkode: 966f4...bc4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...