AnonymBruker Skrevet 6. april #1 Del Skrevet 6. april Har Gud ordnet opp i noe som du trengte hjelp med for eks? Eller ber du bare masse selv og må på siden gjøre all jobben selv? Jeg har vansker med å se at folk sier dem har fått hjelp av gud når de har kommet ut av rus for eks. Men det er jo mennesker som hjelper de menneskene? Eller hvis noen gjør andre vondt, for eks ved voldtekt. Eller folk stjeler fra andre og tar tinga dems. Gud stoppet jo ikke det tyveriet? Anonymkode: 7896c...6c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #2 Del Skrevet 6. april Jeg har møtt Gud, men så er jeg jo sprø. Det var fantastisk, men jeg vet ikke om Han har gjort noe for meg eller hjulpet meg med noe. Hvorfor skal det bare være slik at vi får hjelp? Jeg ba om innsikt og det fikk jeg og mange prøvelser. Dere er så opptatte av at Gud er god. Sånn gladkristne liksom, men ting har flere nyanser og er mer komplisert. Men ikke hør på meg! Jeg er jo irrasjonell. Anonymkode: 14beb...8fc 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #3 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har Gud ordnet opp i noe som du trengte hjelp med for eks? Eller ber du bare masse selv og må på siden gjøre all jobben selv? Jeg har vansker med å se at folk sier dem har fått hjelp av gud når de har kommet ut av rus for eks. Men det er jo mennesker som hjelper de menneskene? Eller hvis noen gjør andre vondt, for eks ved voldtekt. Eller folk stjeler fra andre og tar tinga dems. Gud stoppet jo ikke det tyveriet? Anonymkode: 7896c...6c6 Gud vet hva vi trenger eller ikke trenger, og stanser derfor ikke hver ting vi ber om fordi vi synes det er litt ubehagelig. Har selv blitt bønnhørt i livet da jeg slet og hadde det vanskelig. Men fikk ikke alt jeg ba om da heller. Anonymkode: ad14e...c3b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #4 Del Skrevet 6. april Gud kan legge til rette, handle må du alltid gjøre selv. Frustrerende for enkelte. Anonymkode: 153e0...367 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. april #5 Del Skrevet 6. april (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har Gud ordnet opp i noe som du trengte hjelp med for eks? Har Han ikke gitt oss hender, føtter, hjerne, ører, munn og mat-, drikkekilder slik at vi har ressurser å ta av? Vii skal vel ikke sitte på ræva og klage og vifte etter hjelp som om Han var en simpel tjener heller. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eller ber du bare masse selv og må på siden gjøre all jobben selv? Vi kan gjøre mye med hjelp av de verktøyene vi har fått. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har vansker med å se at folk sier dem har fått hjelp av gud når de har kommet ut av rus for eks. De har fått styrke. Kanskje også brakt mennesker inn i livet vårt som kan hjelpe. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men det er jo mennesker som hjelper de menneskene? Han har skapt de menneskene som hjelper. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eller hvis noen gjør andre vondt, for eks ved voldtekt. Eller folk stjeler fra andre og tar tinga dems. Gud stoppet jo ikke det tyveriet? Anonymkode: 7896c...6c6 Gud er ikke politi. Gud har sagt fra at vi ikke skal gjøre slikt. Noen gjør det likevel, fordi de ikke hører på Gud. Det går ut over andre. Gud kan stoppe, men blander seg ikke inn i menneskers vilje. Han ga oss jorden, men vi mennesker gjør ikke Hans vilje der. Hvis noen ber og tror Han beskytter gjør Han det, Han gir også styrke og råd, men da må mennesket høre på rådene. Mange står i Bibelen og den er fulle av løfter om både det ene og det andre, den er full av råd og advarsler. Den inneholder svar på enormt mye om hva vi selv kan gjøre for å få hjelp og beskyttelse fra onde ting og for å holde det onde borte. Hører man ikke på Gud, men forventer hjelp fra Han når de ikke ønsker å høre, eller gjøre Hans vilje, men synes at det er fint om Han dukker opp og hjelper oss når det ellers skulle passe, så er ikke det menneske et menneske som føler noe behov for Guds nærvær i det daglige, de behandler Ham som en tilkallingsvakt - og har allerede valgt Gud vekk bortsett fra at de syns Han er grei å ha ved behov. Endret 6. april av Lawyam 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #6 Del Skrevet 6. april Lawyam skrev (1 time siden): Har Han ikke gitt oss hender, føtter, hjerne, ører, munn og mat-, drikkekilder slik at vi har ressurser å ta av? Vii skal vel ikke sitte på ræva og klage og vifte etter hjelp som om Han var en simpel tjener heller. Vi kan gjøre mye med hjelp av de verktøyene vi har fått. De har fått styrke. Kanskje også brakt mennesker inn i livet vårt som kan hjelpe. Han har skapt de menneskene som hjelper. Gud er ikke politi. Gud har sagt fra at vi ikke skal gjøre slikt. Noen gjør det likevel, fordi de ikke hører på Gud. Det går ut over andre. Gud kan stoppe, men blander seg ikke inn i menneskers vilje. Han ga oss jorden, men vi mennesker gjør ikke Hans vilje der. Hvis noen ber og tror Han beskytter gjør Han det, Han gir også styrke og råd, men da må mennesket høre på rådene. Mange står i Bibelen og den er fulle av løfter om både det ene og det andre, den er full av råd og advarsler. Den inneholder svar på enormt mye om hva vi selv kan gjøre for å få hjelp og beskyttelse fra onde ting og for å holde det onde borte. Hører man ikke på Gud, men forventer hjelp fra Han når de ikke ønsker å høre, eller gjøre Hans vilje, men synes at det er fint om Han dukker opp og hjelper oss når det ellers skulle passe, så er ikke det menneske et menneske som føler noe behov for Guds nærvær i det daglige, de behandler Ham som en tilkallingsvakt - og har allerede valgt Gud vekk bortsett fra at de syns Han er grei å ha ved behov. Så fordi de har "fri vilje" så skal dem få rave rundt som ville dyr og ødelegge andre menneskers liv bare fordi de kan? Og han driter i det? For eks mordere, voldtektsmenn osv? Hva skal man ha gud for da? Men når han vil så kan han ta igjen i GT, men bare om han ønsker, og ikke når mennesker ber om rettferdighet? Anonymkode: 7896c...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #7 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så fordi de har "fri vilje" så skal dem få rave rundt som ville dyr og ødelegge andre menneskers liv bare fordi de kan? Og han driter i det? For eks mordere, voldtektsmenn osv? Hva skal man ha gud for da? Men når han vil så kan han ta igjen i GT, men bare om han ønsker, og ikke når mennesker ber om rettferdighet? Anonymkode: 7896c...6c6 Han gir ikke blaffen men folk vil ikke høre om det for de liker ikke det strenge aspektet. Anonymkode: 14beb...8fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. april #8 Del Skrevet 6. april (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Han gir ikke blaffen men folk vil ikke høre om det for de liker ikke det strenge aspektet. Anonymkode: 14beb...8fc Enig. Gud er ikke likegyldig. Det er mennesket som er likegyldig. Vi ønsker å gjøre det vi vil, slippe å forholde oss til kjedelige ting som for eksempel å la være å være utro, sladre, lyve, forsøke å stjele andre sine menn,såre noen, eller andre ting som frister mer enn å følge budene som er gitt for at vi ikke skal skade andre eller oss selv, men som ikke passer oss fordi det er så mye mer fristende å gjøre akkurat det vi ønsker å gjøre hvis behovet skulle komme til å gjøre noe selv om det går utover andre. Det betyr at menneskets vilje står sterkere i mennesket enn at de gidder å bry seg om hva Guds vilje er. Vi går mot Guds vilje og til tross for det mener vi altså oppriktig at Gud da skal bøye seg for vår og tjene oss når det passer oss, men bare da... Han må jo gjøre vår vilje! 'Skje MIN vilje, Gud (så skal jeg be om hjelp hvis jeg trenger det en annen gang, forhåpentligvis aldri, også! Kan du ordne det slik at jeg får det så godt hele livet mitt at jeg aldri slipper å forholde meg til deg Gud?'. Endret 6. april av Lawyam 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 7. april #9 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gud vet hva vi trenger eller ikke trenger, og stanser derfor ikke hver ting vi ber om fordi vi synes det er litt ubehagelig. Har selv blitt bønnhørt i livet da jeg slet og hadde det vanskelig. Men fikk ikke alt jeg ba om da heller. Anonymkode: ad14e...c3b Det er dårlig stil å bable hull i hodet på ham når det går trått. Da må han fokusere på deg, og hører ingen av de stakkars 100 foreldrene som samtidig sitter på sine knær med foldede hender mens barna deres dør av kreft og Kolera. Han er ikke kvinne, og kan tydeligvis ikke multitaske....eller, mulig han bare visste hva de trengte, da. Eller ikke trengte, som barn f.eks. En mildt sagt forvirrende fyr, det der😐 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #10 Del Skrevet 7. april Jeg har ikke troen på noen som kommer med drapstrusler dersom man går på epleslang. Anonymkode: 747ea...813 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monika Tgirl Skrevet 7. april #11 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gud kan legge til rette, handle må du alltid gjøre selv. Frustrerende for enkelte. Anonymkode: 153e0...367 Til å være allmektig og bare kunne drive med tilrettelegging høres han mer ut som en NAV-ansatt enn en gud. Litt stusselig liksom. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #12 Del Skrevet 7. april Monika Tgirl skrev (7 minutter siden): Til å være allmektig og bare kunne drive med tilrettelegging høres han mer ut som en NAV-ansatt enn en gud. Litt stusselig liksom. Det må være den beste kommentaren på lenge🤣🤣🤣 NAV er faktisk mer allmektig. De utbetaler stønader. Har ikke funnet noen slike tiltak å søke på hos Gud.no Anonymkode: 747ea...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Somarfugelen Skrevet 7. april #13 Del Skrevet 7. april Gud har gjort alt for meg og gitt meg alt. Alt som hender meg er en del av hans (dens) plan. Om noe ikke går slik jeg vil var det ikke meningen at det skulle bli sånn. Om noe bra hender meg er det hans måte å fortelle meg at jeg er på riktig spor. Jeg har funnet ut at å be for mye, spesielt om småting, har motsatt effekt, så nå, i stedet for å stille spørsmål ved og pirke på hans plan, lar jeg ham lede meg igjennom livet, og ting går mye bedre slik. Til å begynne med er det litt vanskelig å oppfatte og tyde måten han kommuniserer på, men med litt trening blir man fort flytende. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #14 Del Skrevet 7. april Lawyam skrev (7 timer siden): Enig. Gud er ikke likegyldig. Det er mennesket som er likegyldig. Vi ønsker å gjøre det vi vil, slippe å forholde oss til kjedelige ting som for eksempel å la være å være utro, sladre, lyve, forsøke å stjele andre sine menn,såre noen, eller andre ting som frister mer enn å følge budene som er gitt for at vi ikke skal skade andre eller oss selv, men som ikke passer oss fordi det er så mye mer fristende å gjøre akkurat det vi ønsker å gjøre hvis behovet skulle komme til å gjøre noe selv om det går utover andre. Det betyr at menneskets vilje står sterkere i mennesket enn at de gidder å bry seg om hva Guds vilje er. Vi går mot Guds vilje og til tross for det mener vi altså oppriktig at Gud da skal bøye seg for vår og tjene oss når det passer oss, men bare da... Han må jo gjøre vår vilje! 'Skje MIN vilje, Gud (så skal jeg be om hjelp hvis jeg trenger det en annen gang, forhåpentligvis aldri, også! Kan du ordne det slik at jeg får det så godt hele livet mitt at jeg aldri slipper å forholde meg til deg Gud?'. Du svarer ikke på det som det spørres om. Det finnes gode mennesker som ikke gjør noe galt og som har fulgt guds bud osv. Allikevel så skjer dem det dritt pga andre menneskers oppførsel. Skal andre få gjøre som de vil da, fordi de har "fri vilje"? Finnes folk som har makt og som bruker den til å ødelegge for andre. Hvorfor griper ikke gud inn da? Om han er så allmektig. Skal ikke de som tror på han få hjelp? Hva er vitsen med å ha gud da, når han ikke gjør noe for de som tror og ikke hjelper dem? Anonymkode: 7896c...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #15 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du svarer ikke på det som det spørres om. Det finnes gode mennesker som ikke gjør noe galt og som har fulgt guds bud osv. Allikevel så skjer dem det dritt pga andre menneskers oppførsel. Skal andre få gjøre som de vil da, fordi de har "fri vilje"? Finnes folk som har makt og som bruker den til å ødelegge for andre. Hvorfor griper ikke gud inn da? Om han er så allmektig. Skal ikke de som tror på han få hjelp? Hva er vitsen med å ha gud da, når han ikke gjør noe for de som tror og ikke hjelper dem? Anonymkode: 7896c...6c6 Hvorfor overforenkler du det guddommelige så mye? Skal Gud være en storebror som kommer og gir bøllene juling og skal du kunne bruke bønner til å hevne deg? Jeg skjønner deg ikke helt. Anonymkode: 14beb...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #16 Del Skrevet 7. april Somarfugelen skrev (7 timer siden): Gud har gjort alt for meg og gitt meg alt. Alt som hender meg er en del av hans (dens) plan. Om noe ikke går slik jeg vil var det ikke meningen at det skulle bli sånn. Om noe bra hender meg er det hans måte å fortelle meg at jeg er på riktig spor. Jeg har funnet ut at å be for mye, spesielt om småting, har motsatt effekt, så nå, i stedet for å stille spørsmål ved og pirke på hans plan, lar jeg ham lede meg igjennom livet, og ting går mye bedre slik. Til å begynne med er det litt vanskelig å oppfatte og tyde måten han kommuniserer på, men med litt trening blir man fort flytende. Takk for fine råd. Dette gjenspeiler min erfaring også. Anonymkode: 14beb...8fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #17 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor overforenkler du det guddommelige så mye? Skal Gud være en storebror som kommer og gir bøllene juling og skal du kunne bruke bønner til å hevne deg? Jeg skjønner deg ikke helt. Anonymkode: 14beb...8fc Nei takk det samme. Skjønner ikke hva du preiker om jeg heller. Anonymkode: 7896c...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #18 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei takk det samme. Skjønner ikke hva du preiker om jeg heller. Anonymkode: 7896c...6c6 Du kan jo prøve å lese filosofen Max Weber, hvis det er det ondes problem du spekulerer på. Anonymkode: 14beb...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 7. april #19 Del Skrevet 7. april (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du svarer ikke på det som det spørres om. Det finnes gode mennesker som ikke gjør noe galt og som har fulgt guds bud osv. Allikevel så skjer dem det dritt pga andre menneskers oppførsel. Skal andre få gjøre som de vil da, fordi de har "fri vilje"? Finnes folk som har makt og som bruker den til å ødelegge for andre. Hvorfor griper ikke gud inn da? Om han er så allmektig. Skal ikke de som tror på han få hjelp? Hva er vitsen med å ha gud da, når han ikke gjør noe for de som tror og ikke hjelper dem? Anonymkode: 7896c...6c6 Det finnes ikke noe menneske som ikke har gjort noe galt. Det finnes også noe som heter å velge. Gud driver ikke etter belønningsmetoden; 'du har vært snill, men du er mindre snill'-metoden slik vi gjør. For Ham er alle like, men Han hjelper dem som tror. Ikke dem som tror de fortjener hjelp, ikke dem tror det finnes en Gud, ikke de som ikke bryr seg, men som ber bare når de vil ha noe, ikke de som ikke vet Han hører, men håper Han hører, ikke de som ikke vet at Han alltid stiller opp, ikke de som ikke allerede VET at de egentlig HAR fått ALT av Ham via Jesus, som altså har hjelpen på lager, og da ber om det i full tillitt til at; pga Jesus så kommer hjelpen når jeg ber, fordi det har Han lovet! Heller ikke de som tror de er for syndige til at Gud bryr seg om dem. Det handler ikke om synd, skyld, skam, straff (den er betalt for, forstå det), det handler om tillitt til at man er elsket. Ikke en tro på at Han er sint. Han er sint på synd, ikke på synderene. Han elsker alle, men er ikke begeistret over gjerningene, så derfor har Han gitt en vei ut slik at gjerningsmennene kan renses ved blodet til sin Sønn. Da må de vite de er tilsmusset da; og går til 'dusjen' og blir renvasket DER hvor rengjøringen skjer. Vite at det er den eneste dusjen som fjerner møkka. Jesus. Gå til den boden hvor det er hjelp å få og ikke til de bodene som sier de kan hjelpe. Alle som HAR Jesus, ikke det som håper, siden ALT Gud ber om er tillitt (det er det troen handler om; et tillitsforhold mellom Gud og menneske. Det menneske som har tillitt er frelst - det er reddet (frelst betyr det), full tillitt til at det Jesus gjorde er NOK, og at det var av nåde. Dette står tydelig i Bibelen. De som vingler er tvilende, de som ikke vet hva Guds vilje er, og at alle er syndere og at i Guds øyne alle er like mye verd og at det allerede er betalt en løsepenge for dem som de tar mot med takk, forhåndsbetalt og ikke betalt via gode gjerninger av dem selv. Ikke noen tiøhører Gud før de anerkjenner at det kun er av nåde for alle som en og at alle er regnet som syndere inntil de forstår at syndene deres er vasket bort av Jesus ( og Gud da ikke ser deres synd mer, Han ser Jesus har vasket de bort, fordi de er under nåden i den troen, uten at de er der er de fortsatt under verdens beskyttelse og en tro på egenmestring. Fortsatt har Gud like mye kjærlighet også til dem som de som tror, og Jesus har betalt for dem også, men de anerkjenner ikke og tar ikke i mot tilbudet og kjenner ikke Gud, når de gjør det da så er også de under vingene. De er gått over fra en ubeskyttet tilværelse til en beskyttet. Det vi tror på det er det vi får! Noen tror at de er frelst og derfor kommer til himmels og de gjør det, men tror ikke at Gud vil hjelpe med alt annet også, der tviler de på om Gud vil, så dermed får de ikke det de tviler på. Andre tror blindt på Gud i ett og alt, og får hjelp til alt, noen kjenner tro bare i visse situasjoner, og Gud hjelper dem i de. Så har Han også gitt hvert menneske en tunge, og den tungen taler det den tror på. Det den taler, det skjer. Både på godt og ondt. Taler den; dette klarer jeg aldri - er det det som skjer, hvis det er det man tror. Hvis man tror noe bedre enn det; skjer det. Så taler man ut og tror det de sier; I Jesu navn ( jeg taler på vegne av Jesus) om at 'noe skal skje' så gjør Jesus det. Det er enkle regler. Det handler kun om å tro på hva Gud og Jesus allerede har sagt (står i Bibelen for at det skal brukes i situasjoner vi trenger det, makta er gitt i våre hender av Jesus, og det er når vi tar det vi fikk av Jesus i bruk, at hjelpen kommer. Vi er Hans hender, tunge, føtter på jord. Han har overlatt til oss å ordne ting, men hjelper oss til de tingene. De som sitter på baken og folder hender og tror at Gud flytter på ting som de kan flytte på ting selv og derved hjelpe Gud har hjelpeapparatet stående klart utenfor døren, men de gidder ikke åpne døren for å slippe dem inn liksom fordi de forventer at Gud skal åpne den for de også og da går jo hjelpeapparatet hjem igjen, men om man samarbeider litt så går det bedre. Som et klokt menneske skrev ovenfor Han leder oss så det er bare å følge 'ledningen'. Villedning gir Han ikke. Villedning kommer fra annet hold, så kunsten er å vite hva som er hva. En vei fører til gode ting, andre veier fører uti grøften eller er blindveier. Men tunga har vi fått; spørre om hjelp og be om hjelp, ørene kan vi bruke, øynene, hendene og føttene, så hvis de brukes riktig, slik Han sier går det ikke an å trå så mye feil, når Han går på siden og forteller på en sti Han har tråkket opp før og Han vet veien, kjenner farene og har forhåndsbetalt for å få fjernet hindringer som dukker opp underveis. Vi må bare vite at hjelpen ER der, ha tillitt til den og bruke den aktivt. Endret 7. april av Lawyam 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #20 Del Skrevet 7. april Lawyam skrev (2 minutter siden): Det finnes ikke noe menneske som ikke har gjort noe galt. Det finnes også noe som heter å velge. Gud driver ikke etter belønningsmetoden; 'du har vært snill, men du er mindre snill'-metoden slik vi gjør. For Ham er alle like, men Han hjelper dem som tror. Ikke dem som tror de fortjener hjelp, ikke dem tror det finnes en Gud, ikke de som ikke bryr seg, men som ber bare når de vil ha noe, ikke de som ikke vet Han hører, men håper Han hører, ikke de som ikke vet at Han alltid stiller opp, ikke de som ikke allerede VET at de egentlig HAR fått ALT av Ham via Jesus, som altså har hjelpen på lager, og da ber om det i full tillitt til at; pga Jesus så kommer hjelpen når jeg ber, fordi det har Han lovet! Alle som HAR Jesus, ikke det som håper, siden ALT Gud ber om er tillitt (det er det troen handler om; et tillitsforhold mellom Gud og menneske. Det menneske som har tillitt er frelst - det er reddet (frelst betyr det), full tillitt til at det Jesus gjorde er NOK, og at det var av nåde. Dette står tydelig i Bibelen. De som vingler er tvilende, de som ikke vet hva Guds vilje er, og at alle er syndere og at i Guds øyne alle er like mye verd og at det allerede er betalt en løsepenge for dem som de tar mot med takk, forhåndsbetalt og ikke betalt via gode gjerninger av dem selv. Ikke noen tiøhører Gud før de anerkjenner at det kun er av nåde for alle som en og at alle er regnet som syndere inntil de forstår at syndene deres er vasket bort av Jesus ( og Gud da ikke ser deres synd mer, Han ser Jesus har vasket de bort, fordi de er under nåden i den troen, uten at de er der er de fortsatt under verdens beskyttelse og en tro på egenmestring. Fortsatt har Gud like mye kjærlighet også til dem som de som tror, og Jesus har betalt for dem også, men de anerkjenner ikke og tar ikke i mot tilbudet og kjenner ikke Gud, når de gjør det da så er også de under vingene. De er gått over fra en ubeskyttet tilværelse til en beskyttet. Det vi tror på det er det vi får! Noen tror at de er frelst og derfor kommer til himmels og de gjør det, men tror ikke at Gud vil hjelpe med alt annet også, der tviler de på om Gud vil, så dermed får de ikke det de tviler på. Andre tror blindt på Gud i ett og alt, og får hjelp til alt, noen kjenner tro bare i visse situasjoner, og Gud hjelper dem i de. Så har Han også gitt hvert menneske en tunge, og den tungen taler det den tror på. Det den taler, det skjer. Både på godt og ondt. Taler den; dette klarer jeg aldri - er det det som skjer, hvis det er det man tror. Hvis man tror noe bedre enn det; skjer det. Så taler man ut og tror det de sier; I Jesu navn ( jeg taler på vegne av Jesus) om at 'noe skal skje' så gjør Jesus det. Det er enkle regler. Det handler kun om å tro på hva Gud og Jesus allerede har sagt (står i Bibelen for at det skal brukes i situasjoner vi trenger det, makta er gitt i våre hender av Jesus, og det er når vi tar det vi fikk av Jesus i bruk, at hjelpen kommer. Vi er Hans hender, tunge, føtter på jord. Han har overlatt til oss å ordne ting, men hjelper oss til de tingene. De som sitter på baken og folder hender og tror at Gud flytter på ting som de kan flytte på ting selv og derved hjelpe Gud har hjelpeapparatet stående klart utenfor døren, men de gidder ikke åpne døren for å slippe dem inn liksom fordi de forventer at Gud skal åpne den for de også og da går jo hjelpeapparatet hjem igjen, men om man samarbeider litt så går det bedre. Nei det er sant at det ikke finnes noe menneske som ikke gjør noe galt. Men. Det finnes og forskjell på det gale man gjør. Alt er ikke like galt. For eks om man forteller en hvit løgn for ikke å såre andre, versus de som aktivt går inn for å ødelegge for andre. Det finnes de som prøver å følge Gud og Jesus og som er gode tjenere av dem, men som bare får dritt igjen for det. Som har gjort det rette hele livet men som omkommer i ulykker eller får grusomme kreftdiagnoser. Gud gjør ikke noe med det selv om man da ber om hjelp. Andre eksempler: man mister jobben et sted fordi de som styrer der er ufyselige og ikke til å samarbeide med, de legger skylda på deg og sparker deg fra jobben. Så ber man om at de skal miste jobben og stillingen fordi det ikke går an å gjøre noe med det selv. Men Gud griper ikke inn. Eller om det er en nabo som lager bråk, så man blir tvunget til å flytte pga det. Var det naboen som lager bråk som måtte flytte, eller de som ikke hadde gjort noe galt? Du kan selv tenke deg. Så er det mennesker som taper i foreldresaker. Som nesten ikke ser barna sine. Fordi det blir dømt feil. Og det nytter ikke å gå til andre mennesker for å få hjelp, for de vil ikke hjelpe. Satt det mennesket som ba om hjelp bare på ræva da, og tvinna tommeltotter? Når ingen ville hjelpe? Det som er tydelig er jo at Gud har ikke interesse eller vilje til å hjelpe. Virker som han har vondt i viljen. Mennesket ble ikke plassert på jorda for å få det vondt, fordi andre hadde "fri vilje" og derfor mulighet til å ødelegge dems liv... også skal dem liksom være "fornøyd" med det rævva livet dem fikk fordi dem kommer jo til himmelen tilslutt og da skal alt liksom være tilgitt og alt er bra? ... Anonymkode: 7896c...6c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå