AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Hn har til nå hatt hele klassen ,men nå ønsker han kun og be 5 han er mest sammens med. De er 17 gutter i klassen. er dette greit og når begynner egentlig andre med dette?, jeg husker selv jeg var 10 da jeg ba de nærmeste venninnene mine Anonymkode: eab9c...9b7 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #2 Skrevet 6. april 2024 Helt innafor😊 Mine får be de de ønsker. Bursdag skal være fint og trivelig, også for bursdagsbarnet. Anonymkode: 93b0a...7ae 21 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #3 Skrevet 6. april 2024 Du må nesten spørre de andre foreldrene i klassen hva de tenker. Her inne vil du få det svaret du ønsker og det svaret du ikke ønsker. Anonymkode: b924a...594 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #4 Skrevet 6. april 2024 Ja, det er greit. Du trenger ikke tillatelse fra de andre foreldrene. Anonymkode: 0ade8...c35 16
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #6 Skrevet 6. april 2024 Hvis barna får begynne å håndplukke bursdagsgjester allerede på barneskolen, så sier det jo seg selv at en del av barna aldri blir invitert. Jeg har selv en forsiktig gutt som ikke er av de aller kuleste, så han hadde aldri blitt bedt i bursdagsselskap hvis bursdagsbarnet kun skulle velge sine favoritter. Jeg syns det er utrolig synd at mange foreldre tilrettelegger for utfrysing allerede i barneskolealder. Anonymkode: 99eef...65f 12 5 9
Sniff76 Skrevet 6. april 2024 #7 Skrevet 6. april 2024 De er jo veldig mange gutter i klassen og jeg kan skjønner at barnet ønsker å begynne med mindre bursdagsfeiringer med kun dem han er mest med. Da våre barn kom i den alderen og ønsket mindre feiringer, sa vi at det er greit for oss så lenge færre enn halvparten fra klassen blir bedt, og de måtte også tenke gjennom om de var klare for å være blant de første som ba inn noen få: "Det kan hende at du blir utelatt fra noen andre bursdager fordi du selv ikke ba alle. Er du klar for det og blir ikke veldig lei deg?" Ene barnet vårt følte litt på dette og endte med å be inn alle en gang til, ventet ett år med å redusere. 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #8 Skrevet 6. april 2024 Sniff76 skrev (Akkurat nå): De er jo veldig mange gutter i klassen og jeg kan skjønner at barnet ønsker å begynne med mindre bursdagsfeiringer med kun dem han er mest med. Da våre barn kom i den alderen og ønsket mindre feiringer, sa vi at det er greit for oss så lenge færre enn halvparten fra klassen blir bedt, og de måtte også tenke gjennom om de var klare for å være blant de første som ba inn noen få: "Det kan hende at du blir utelatt fra noen andre bursdager fordi du selv ikke ba alle. Er du klar for det og blir ikke veldig lei deg?" Ene barnet vårt følte litt på dette og endte med å be inn alle en gang til, ventet ett år med å redusere. Forberedte du dem også på at det da var fullt mulig at de aldri mer ville bli bedt i andres klassebursdager? Eller er ungene dine såpass populære at du ikke trengte å bekymre deg for det, fordi det aldri ville skjedd at dine egne barn ble stående utenfor? Og da var ikke det et aspekt som var så nøye liksom? Anonymkode: 99eef...65f 7 1 6
Loff77 Skrevet 6. april 2024 #9 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis barna får begynne å håndplukke bursdagsgjester allerede på barneskolen, så sier det jo seg selv at en del av barna aldri blir invitert. Jeg har selv en forsiktig gutt som ikke er av de aller kuleste, så han hadde aldri blitt bedt i bursdagsselskap hvis bursdagsbarnet kun skulle velge sine favoritter. Jeg syns det er utrolig synd at mange foreldre tilrettelegger for utfrysing allerede i barneskolealder. Anonymkode: 99eef...65f Det er ikke utfrysing å be 5 av 17, sorry ass men å bli tvunget til å være sammen med barn man ikke ønsker funker dessverre ikke 28 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #10 Skrevet 6. april 2024 Tusen takk for svar godt og høre at dette er greit, noen har allerede begynt og be de nærmeste, min har kun vert i bursdag til 2 i år,mens jeg vet det har vert 7 gutter som har hatt bursdag til nå Anonymkode: eab9c...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #11 Skrevet 6. april 2024 Loff77 skrev (3 minutter siden): Det er ikke utfrysing å be 5 av 17, sorry ass men å bli tvunget til å være sammen med barn man ikke ønsker funker dessverre ikke Om alle kun ber sine 5 bestevenner og Nils ikke er blant noen sine 5 utvalgte. Da blir aldri Nils inkludert i noens vennebursdag. Det er utestengning. Anonymkode: b924a...594 12 10
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #12 Skrevet 6. april 2024 Loff77 skrev (2 minutter siden): Det er ikke utfrysing å be 5 av 17, sorry ass men å bli tvunget til å være sammen med barn man ikke ønsker funker dessverre ikke Jeg har loset 3 barn gjennom barneskolen og har heldigvis aldri møtt på så kalde voksne andre steder enn på KG. Neste fredag er vi f eks 3 foreldrepar som skal arrangere discobursdag i skolens gymsal for en 6. klasse med 25 elever. Det går virkelig helt fint. Igjen, virkelig synd med voksne som tilrettelegger for utestenging allerede på barneskolen. Man skjønner jo hvem barna lærer av. Anonymkode: 99eef...65f 6 2 8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #13 Skrevet 6. april 2024 Loff77 skrev (5 minutter siden): Det er ikke utfrysing å be 5 av 17, sorry ass men å bli tvunget til å være sammen med barn man ikke ønsker funker dessverre ikke Og sånn lever utestenging av barn videre. Noen blir aldri bedt. Anonymkode: 39ff3...44f 4 2 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #14 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar godt og høre at dette er greit, noen har allerede begynt og be de nærmeste, min har kun vert i bursdag til 2 i år,mens jeg vet det har vert 7 gutter som har hatt bursdag til nå Anonymkode: eab9c...9b7 Tenk om han hadde vært i 0 av 7 bursdager. Hadde ikke det vært litt vondt? Enkelte barn har det faktisk slik. Anonymkode: 99eef...65f 3 1 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #15 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar godt og høre at dette er greit, noen har allerede begynt og be de nærmeste, min har kun vert i bursdag til 2 i år,mens jeg vet det har vert 7 gutter som har hatt bursdag til nå Anonymkode: eab9c...9b7 Bra du fikk de svarene du ønsket deg 🙃🙂 Anonymkode: b924a...594 10
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #16 Skrevet 6. april 2024 Det er absolutt helt ok. Så lenge det ikke er bare noen få som ikke blir invitert så er det helt greit å ikke invitere alle gutter/jenter/hel klasse. Vi har f.eks aldri invitert hele klassen - til noen av barna. De er 36 stk. Og ingen har bursdag samme tid slik at vi kan slå oss sammen og feire sammen. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og sånn lever utestenging av barn videre. Noen blir aldri bedt. Anonymkode: 39ff3...44f Det er ikke utestenging når 7 av 17 blir invitert. Selv lærerene på skolen vår sier det er ok så lenge det ikke er flertallet som inviteres og fåtallet som ikke blir. Anonymkode: 883a6...33f 5
Loff77 Skrevet 6. april 2024 #17 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Om alle kun ber sine 5 bestevenner og Nils ikke er blant noen sine 5 utvalgte. Da blir aldri Nils inkludert i noens vennebursdag. Det er utestengning. Anonymkode: b924a...594 Sånn er livet, mest sannsynlig blir Nils heller aldri nær venn med noen av dem 11
Loff77 Skrevet 6. april 2024 #18 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Og sånn lever utestenging av barn videre. Noen blir aldri bedt. Anonymkode: 39ff3...44f Vel det hjelper ikke at foreldre tvinger barn å være sammen heller, man ber ikke 12-15 av 17 da tar man alle, men at noen ønsker en intim bursdag med 1-7stk er faktisk helt ok 8
Gjest Gentleman59 Skrevet 6. april 2024 #19 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hn har til nå hatt hele klassen ,men nå ønsker han kun og be 5 han er mest sammens med. De er 17 gutter i klassen. er dette greit og når begynner egentlig andre med dette?, jeg husker selv jeg var 10 da jeg ba de nærmeste venninnene mine Anonymkode: eab9c...9b7 Ja, det er selvsagt helt greit. Du skal ikke spørre andre foreldre om det er greit. Hvis bursdagsbarnet og foreldre mener det er slik det skal være så skal det være slik. Ha en super feiring.
svartkatt Skrevet 6. april 2024 #20 Skrevet 6. april 2024 Jeg lurer på om dere tror jeg hadde hatt et bedre sosialt liv om jeg hadde hatt og vært i 19 barnebursdager i de seks årene jeg gikk på barneskolen? Jeg tror ikke det. Jeg tror ikke jeg hadde hatt det noe bedre i løpet av de årene heller. Kan hende det er bra med dette opplegget for noen, men fra 10-12 år må det da gå an å velge og plukke. Ihvertfall så lenge det er et mindretall som blir invitert, og ikke et mindretall som ikke blir invitert. 9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå