lillesky Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har en blank vannkoker med "metall" i bunnen. Jeg tror det er noen kalkflekker i bunnen, og har prøvd å rense kanna uten hell. Har prøvd både bakepulver og eddik, men flekkene blir ikke helt borte. Annet jeg kan prøve? Har lest om sitron et sted.
Gjest Regine Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har ikke samme type vannkoker, men det jeg gjorde da den så ekkel ut var rett og slett å putte oppi en pose med kaffetrakterrens i vannet, og koke opp. Så kokte jeg et par runder med rent vann før jeg brukte den til noe igjen. Vannkokeren ble sååååå fin nesten som ny
Skravla Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har ikke samme type vannkoker, men det jeg gjorde da den så ekkel ut var rett og slett å putte oppi en pose med kaffetrakterrens i vannet, og koke opp. Så kokte jeg et par runder med rent vann før jeg brukte den til noe igjen. Vannkokeren ble sååååå fin nesten som ny ← Det samme pleier jeg å gjøre.
Gjest Fruktfat Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 vi har en vannkoker i børstet stål (?) med skjult element, og i bunnen er det brune prikker, er det kalkflekker? og hvoredan gjør man med bakepulver og eddik? koker opp vann med bakepulver/eddik i?
lillesky Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har ikke samme type vannkoker, men det jeg gjorde da den så ekkel ut var rett og slett å putte oppi en pose med kaffetrakterrens i vannet, og koke opp. ← Jeg leste på KG at det å bruke kafferens i vannkokere er lite lurt, og at det bruser over. vi har en vannkoker i børstet stål (?) med skjult element, og i bunnen er det brune prikker, er det kalkflekker? og hvoredan gjør man med bakepulver og eddik? koker opp vann med bakepulver/eddik i? ← Bakepulver funket dårlig, synes jeg. Men eddiken fungerte bedre. Jeg fylte kokeren opp med vann, en dæsj med eddik, og kokte opp. Etterpå skrubbet jeg den med en oppvaskbørste, så kokte jeg med rent vann 3 ganger.
Gjest Fruktfat Skrevet 7. februar 2006 #6 Skrevet 7. februar 2006 Bakepulver funket dårlig, synes jeg. Men eddiken fungerte bedre. Jeg fylte kokeren opp med vann, en dæsj med eddik, og kokte opp. Etterpå skrubbet jeg den med en oppvaskbørste, så kokte jeg med rent vann 3 ganger. ← åh, takk takk! :bukke:
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #7 Skrevet 8. februar 2006 Jeg har god erfaring med oppvaskmaskinmiddel. Hell oppvaskmaskinmiddel i vannet og la det stå. Skyll godt og kok opp med rent vann så er den så god som ny.
budei@ Skrevet 8. februar 2006 #8 Skrevet 8. februar 2006 Jeg bruker alltid salt jeg. Flott resultat bestandig. Gjør det samme med kaffekanna også.
Smørblomsten Skrevet 8. februar 2006 #9 Skrevet 8. februar 2006 Jeg har god erfaring med oppvaskmaskinmiddel. Hell oppvaskmaskinmiddel i vannet og la det stå. Skyll godt og kok opp med rent vann så er den så god som ny. ← Enig! Og kan også brukes til å rengjøre kaffekanner innvendig
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2006 #10 Skrevet 9. februar 2006 Vi har mye kalk i vannet og det blir fort belegg i vannkokeren vår. Jeg har kjøpt sitronsyrepulver på apoteket, jeg koker opp vann i kokeren og tar ca 1 god teskje sitronsyre oppi. Det bruser litt. Så lar jeg dette stå en god stund og voila; skinnende ren!
Gjest Catwoman Skrevet 9. februar 2006 #11 Skrevet 9. februar 2006 Jeg leste på KG at det å bruke kafferens i vannkokere er lite lurt, og at det bruser over. Jepp. Det var det jeg som skrev, og sikkert noen andre også. Jeg renset vannkokeren min med kaffetrakterrens etter råd fra KG. Med resultat at det bruste over.... var vann over hele benken og på gulvet og overalt... sikringen gikk og, fordi det ble for mye vann på ledningen. Så jeg anbefaler ikke å bruke kaffetrakterrens.
Arwen Skrevet 9. februar 2006 #12 Skrevet 9. februar 2006 Nyco! Verdt et forsøk hvertfall. Eller la den stå i zalovann over natta.
Gjest Sabia Skrevet 10. februar 2006 #13 Skrevet 10. februar 2006 Jeg prøvde kaffetrakterrens nå.. Det bruste ikke over, men det skjedde absolutt ikke noe annet heller... Prøver med zalovann overnatta, kommer med rapport imorra!! (Bare ikke resultatet blir som en flaske zalo i en fontene ) Jada, jeg skjønner og at jeg ikke skal starte vannkokeren, måtte bare tulle litt...
anna-josefine Skrevet 10. februar 2006 #14 Skrevet 10. februar 2006 Hell på litt cola og la stå en liten stund....det tar det aller aller meste. 1
Gjest Sabia Skrevet 10. februar 2006 #15 Skrevet 10. februar 2006 Grøss, sier litt om hvor sunt det er med cola
Gjest Sabia Skrevet 11. februar 2006 #16 Skrevet 11. februar 2006 Nå har det stått med zalovann over natta. Det hjalp litt men ikke nok. Jeg skrubba med oppvaskbørsten etterpå. Nå tenkte jeg å prøve oppvaskmaskinmiddel, som noen foreslo lenger oppe. Ny rapport kommer
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #17 Skrevet 6. januar 2023 Gjest Sabia skrev (På 11.2.2006 den 10.44): Nå har det stått med zalovann over natta. Det hjalp litt men ikke nok. Jeg skrubba med oppvaskbørsten etterpå. Nå tenkte jeg å prøve oppvaskmaskinmiddel, som noen foreslo lenger oppe. Ny rapport kommer Nå må den vel ha stått lenge nok med oppvaskmaskinmiddel. Hvordan gikk det? 🤔 Anonymkode: 1ffe7...c28
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 14.57): Nå må den vel ha stått lenge nok med oppvaskmaskinmiddel. Hvordan gikk det? 🤔 Anonymkode: 1ffe7...c28 Det vil også jeg vite. Anonymkode: e5081...17c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 Kok opp vann og idet den er ferdig så slenger du oppi en oppvasktablett og la stå en times tid😊 Anonymkode: 285e3...9e5
Rødstrupa Skrevet 9. januar 2023 #20 Skrevet 9. januar 2023 Hva med litt forsiktig bruk av stålull.,,c’’.)!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå