Gå til innhold

Selge hus, leie ut, hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en rekkehusleilighet, men pga psykisk sykdom er det vanskelig for meg å bo her. Kort fortalt blir sykdommen verre av å bo her, fordi jeg ikke føler meg trygg. 

Jeg vet imidlertid ikke hva jeg skal gjøre med det, eller om jeg bør gjøre noe i det hele tatt. Andre hadde sikkert ikke hatt problemer med å bo her. 

Jeg kan selge, men har i så fall ikke råd til å kjøpe noe nytt. Jeg kan leie ut, men tror ikke det vil lønne seg økonomisk. Da må jeg også ut på leiemarkedet, som er veldig utrygt. 

Jeg har vurdert å flytte til en rimelig enebolig langt ut på landet, men vet ikke hvor bra det hadde vært for psyken heller (har en voldelig eks jeg er redd skal dukke opp). 

Råd? 

Anonymkode: 55729...947

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du helt sikker på at du ville følt deg tryggere et annet sted?

Er det noe du kan gjøre for å føle deg tryggere? Bedre lås, persienner, alarm eller annet?

Jeg ville vært helt sikker på at blir bedre et annet sted før jeg gjorde noe om jeg var deg ❤️

Anonymkode: a660f...bd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er du helt sikker på at du ville følt deg tryggere et annet sted?

Nei…. Hvordan kan man vite det, egentlig? Jeg bare tror det hadde vært bedre for meg å leve mer privat og avskjermet. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei…. Hvordan kan man vite det, egentlig? Jeg bare tror det hadde vært bedre for meg å leve mer privat og avskjermet. 

Nei, si det. Identifiserer hva det er som gjør deg uttrygg? Gå litt dypt ned i deg selv og se om det egentlig er stedet eller kanskje noe annet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noe du kan gjøre i hjemmet ditt for at det skal bli et tryggere sted for deg? Kanskje noen her kan hjelpe med tips om du vet hva konkret som gjør deg usikker? Type innsyn utenfra, at noen skal bryte seg inn, møblement som ikke gir deg trygghet osv. 

Anonymkode: 4d458...bb5

AnonymBruker
Skrevet

Flere spm er om det er noe sted du føler deg tryggere/ mindre trygg? Er det konstant gjennom døgnet eller noe som utløser det? Er det faktisk beliggenheten til boligen? Og kan isåfall tiltak gjøres? Er det bare inne eller også når du skal ut å gå? Det aller beste du gjør er å komme en vei med dette tenker jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis han finner deg der, så er det ingen som hører deg og kan hjelpe deg.

Rekkehus blandt andre må jo være tryggere enn en enebolig langt ute i det store intet? 

Anonymkode: 58d54...0e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville leid ut. Mest sannsynlig vil du oppdage at du ikke er mer trygg ved å bo et annet sted og at utryggheten lever inni deg, og ikke henger på ytre faktorer. Og da kan du flytte tilbake til boligen din 

Anonymkode: 28eca...ebd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, si det. Identifiserer hva det er som gjør deg uttrygg? Gå litt dypt ned i deg selv og se om det egentlig er stedet eller kanskje noe annet?

Jeg tror det er det at jeg ikke kan sette grenser, skjerme meg selv her. Det er hus på begge sider og foran og bak, vei foran og bak, masse innsyn, ingen sted jeg bare kan være meg. Overalt kan jeg høre eller se andre og omvendt. 

Flere spm er om det er noe sted du føler deg tryggere/ mindre trygg? Er det konstant gjennom døgnet eller noe som utløser det? Er det faktisk beliggenheten til boligen? Og kan isåfall tiltak gjøres? Er det bare inne eller også når du skal ut å gå? Det aller beste du gjør er å komme en vei med dette tenker jeg. 

Mest utrygg inne når jeg hører andre mennesker, spesielt når jeg ikke vet hvem de er eller hva de gjør. 

Hvis han finner deg der, så er det ingen som hører deg og kan hjelpe deg.

Rekkehus blandt andre må jo være tryggere enn en enebolig langt ute i det store intet? 

Anonymkode: 58d54...0e9

Jeg tenker liksom at han ikke hadde giddet å dra langt vekk. Her derimot er han stadig. Han bor rett i nærheten. 

Ville leid ut. Mest sannsynlig vil du oppdage at du ikke er mer trygg ved å bo et annet sted og at utryggheten lever inni deg, og ikke henger på ytre faktorer. Og da kan du flytte tilbake til boligen din 

Anonymkode: 28eca...ebd

Ja, det er sånn jeg også har tenkt. Leie ut og leie et annet sted bare for å se om det er bedre. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakket med politiet sammen med en psykolog om du kunne fått kode6 angående ekstypen din eller fått en alarm som du kunne blitt mer tryggere i din hverdag 

Anonymkode: ed314...da8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Snakket med politiet sammen med en psykolog om du kunne fått kode6 angående ekstypen din eller fått en alarm som du kunne blitt mer tryggere i din hverdag 

Fikk beskjed om at jeg måtte anmelde først, og det tør jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fikk beskjed om at jeg måtte anmelde først, og det tør jeg ikke. 

Kanskje du må gjøre det for å komme deg videre for sånn som du har det nå har du ikke bra og du blir ikke bedre. Det må du bare innse ellers kommer du bare til å slite i det uendelig, been there done that og når jeg tok steget å anmeldte så gikk jeg faktisk i byen lenge før jeg klarte å gå inn for å ta den samtalen med å ja jeg tenkte tanken på å bare sette meg i bilen for å dra hjem igjen men innså at jeg måtte gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kanskje du må gjøre det for å komme deg videre for sånn som du har det nå har du ikke bra og du blir ikke bedre.

Det skjer ikke og det er ikke noe jeg vil skrive mer om i denne tråden. Jeg ønsker først og fremst svar på det jeg spør om i hi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...