Gå til innhold

Du som ikke deltar på dugnad, men har barn som er medlem i idrettslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan forsvarer du det?

Anonymkode: 3c9a4...f5e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min deltar på alle dugnader, siden jeg er kronisk syk, så jeg skal slippe.

Anonymkode: cc403...ef9

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen min deltar på alle dugnader, siden jeg er kronisk syk, så jeg skal slippe.

Men da deltar dere jo for barnet, og spørsmålet er ikke relevant for deg.

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men da deltar dere jo for barnet, og spørsmålet er ikke relevant for deg.

Spørsmålet spesifiserer "du". Entall. Derfor antok jeg jo at du mente meg.

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

De kommer ikke i posisjon hvor de må forsvare det, for du får aldri tak i de så du får en prat uansett. 

Hilsen lagleder

Anonymkode: 4a2b4...7bb

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder trenger man om dette temaet egentlig? 

Anonymkode: 91107...20b

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Nå tilhører jeg ikke disse, men tror jeg ville forsvart det med at jeg rett og slett ikke hadde tid til det og ville ønsket en mulighet til å "kjøpe" seg ut av det.

Dugnader kan være et frustrerende konsept med tanke på hvor lite effektivt det ofte er, hvor mye tid det spiser og at mange av oss antagelig kunne jobbet ekstra den samme tiden og tjent mer enn nok for å betale for at noen profesjonelle gjorde den samme jobben. Så innser jeg at det ikke er en mulighet for alle, men det kan i alle fall være en forklaring på at noen "skulker". 

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De kommer ikke i posisjon hvor de må forsvare det, for du får aldri tak i de så du får en prat uansett. 

Hilsen lagleder

Anonymkode: 4a2b4...7bb

Dette. Sender innkalling til dugnad på Spond, ser at folk har sett innkallingen, men de lar være å svare. (Ikke sikkert alle er klar over at administrator ser dere har åpnet invitasjonen på Spond?)

På trening prøver de å få andre foreldre til å levere sin unge, eller bare dropper av utenfor så du aldri ser de. 

Anonymkode: 8fc86...095

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette. Sender innkalling til dugnad på Spond, ser at folk har sett innkallingen, men de lar være å svare. (Ikke sikkert alle er klar over at administrator ser dere har åpnet invitasjonen på Spond?)

På trening prøver de å få andre foreldre til å levere sin unge, eller bare dropper av utenfor så du aldri ser de. 

Eller de overser det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis foreldre arrangerer barnebursdager hvor de lager kake og pølser og leker for barna så klarer de også noen timer dugnadsvakt. 

Anonymkode: 86c37...17d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror ofte det handler om sosial angst jeg

Anonymkode: 74178...3f1

• Liker 4
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke svar fra dem her uansett

Anonymkode: 1b9cd...9e9

• Liker 3
Skrevet

En bør skille mellom dugnader som er til praktiske gjøremål og dugnader som for innsamling av penger. 
Det bør alltid være mulig å støtte direkte en å ta jobb til inntekt for selskaper som lever av dugnadsånden til foreldre.

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er alle barna som ikke er med på aktiviteter fordi foreldrene ikke orker/tør å være med på dugnader. 

Anonymkode: 74178...3f1

• Liker 11
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med barnet, jobber i helse, og noen ganger skjer det at det er dugnad på min jobbhelg, og det er ikke alltid like lett å få byttet vaktene. Stiller opp når jeg kan ellers.

Anonymkode: 000c8...099

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvordan forsvarer du det?

De som ikke deltar tviler jeg på at svarer her, men venter spent....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller de overser det. 

Ja, du har rett. De bryr seg nok ikke om det. 

Kun praktiske dugnader i vårt idrettslag, ikke salg av sokker eller lodd.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er alene med barnet, jobber i helse, og noen ganger skjer det at det er dugnad på min jobbhelg, og det er ikke alltid like lett å få byttet vaktene. Stiller opp når jeg kan ellers.

Anonymkode: 000c8...099

Men da bidrar du når du kan, du er ikke den som alltid "sluntrer" unna.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt sånn dugnad med å selge vafler i kiosk. Jeg hater sånt, kunne heller betalt for å slippe, og ungen min gruet seg skikkelig til å selge (redd for å regne feil). Jeg løy noen dager før og sa at jeg var blitt syk, og noen andre foreldre kastet seg over vakten og sa at ungen deres elsket å stå og selge. Ungen strålte uken etter på skolen når hen fortalte at hen hadde tatt den vakten for meg/min unge. 

Skal prøve å trå til neste gang 😅 (er forresten klassekontakt i en klasse hvor ingen andre gidder, så jeg drar lasset på andre måter).

Anonymkode: f7182...e08

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke nettverk som kan hjelpe oss med barnevakt. Har en 2 åring og et barn på spekteret som vi må ta med hvor enn vi går, +  barnet som går på idrett. vi foreldre jobber hver 2 og hver 3 helg. Dugnad havner som regel i helg når en av oss jobber.

Anonymkode: 0b6df...9fc

• Liker 2
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...