AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Del Skrevet 6. april 2024 Man slipper å gå tur med katter, men hvis man reiser bort må man ha noen til å passe på katten, og det kan være vanskelig hvis man ikke har familie der man bor eller nettverk som er interessert i å passe katten. Jeg har veldig lyst på en katt eller en hund, ønsker å leve slik at jeg kan ta med meg dyret der hvor jeg er, og da tenker jeg at en liten hund hadde passet best kanskje? Anonymkode: fc888...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #2 Del Skrevet 6. april 2024 Jeg syns det er mindre heft med katten enn hunden. Katten lever sitt eget liv og klarer seg en dag uten meg. Hunden klarer maks åtte timer alene og det er virkelig ikke alle steder en hund kan være med. Anonymkode: 97f6f...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #3 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg syns det er mindre heft med katten enn hunden. Katten lever sitt eget liv og klarer seg en dag uten meg. Hunden klarer maks åtte timer alene og det er virkelig ikke alle steder en hund kan være med. Anonymkode: 97f6f...aeb Hvis man reiser bort må man ha kattevakt men en liten hund kan man ta med rundt omkring har jeg inntrykk av Ts Anonymkode: fc888...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #4 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis man reiser bort må man ha kattevakt men en liten hund kan man ta med rundt omkring har jeg inntrykk av Ts Anonymkode: fc888...d9d Kommer litt an på, Norge er veldig strenge på å ha med dyr på offentlige steder. Så det er ofte stress å reise med hund syns jeg. Greit nok om man bare skal på hytta eller besøk, men reise rundt er fortsatt tungvint med hund. Jeg reiser svært sjeldent, men om jeg skal noe sted har jeg han som regel på en kennel. Pluss i hverdagen er det mer arbeid med hund. Anonymkode: e0718...8d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #5 Del Skrevet 6. april 2024 Min katt kunne være hjemme 4-5 dager så lenge noen ga han mat og vann og han hadde et varmt sted å sove ute. Betydelig mye mindre jobb enn en hund. En hund måtte jo bodd hos noen andre. Anonymkode: e4d3b...87c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #6 Del Skrevet 6. april 2024 I det daglige er det mer arbeid med hund enn med katt, synes jeg, samtidig som det er enklere å ta med en hund bort/på ferie, enn en katt. Til gjengjeld er det enklere å få kattepass enn hundepass. Anonymkode: 3c2cf...35d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #7 Del Skrevet 6. april 2024 Mye enklere med katt enn med hund! Jeg har en liten hund nå, ellers har jeg alltid hatt katt. Neste gang blir det katt igjen! Anonymkode: 65074...476 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #8 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Min katt kunne være hjemme 4-5 dager så lenge noen ga han mat og vann og han hadde et varmt sted å sove ute. Betydelig mye mindre jobb enn en hund. En hund måtte jo bodd hos noen andre. Anonymkode: e4d3b...87c Hadde du katteluke eller lot du katten din være ute? Min katt er utekatt og han har vært inne i opptil 6 uker om vinteren, men da er han veldig stresset etter å komme ut. Ts Anonymkode: fc888...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #9 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): I det daglige er det mer arbeid med hund enn med katt, synes jeg, samtidig som det er enklere å ta med en hund bort/på ferie, enn en katt. Til gjengjeld er det enklere å få kattepass enn hundepass. Anonymkode: 3c2cf...35d Når man er borte flere uker i slengen er det jo lettere å ta med seg en liten hund, enn hele tiden ha tilgjengelige kattepassere. Det er kostbart å bruke 6- 7000 i kattepass for et par uker. Ts Anonymkode: fc888...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 6. april 2024 #10 Del Skrevet 6. april 2024 Hunder krever mye mer enn en katt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #11 Del Skrevet 6. april 2024 Det er mer arbeid med hund. Fordi hunder er mindre selvstendige. Man er ikke like fri til å reise bort. Er man på arbeid med reise ein 9 timer til dagen kanskje, er det ikke ideelt om man så skal ut å være sosial og la hunden være alene enda flere timer. En katt er mer selvstendig. Den krever selvsagt også oppmerksomhet og kos, men de krever noe mindre enn hunder generelt. Det er mer aksept for å ta med seg hunder rundt selvsagt, så om man skal på en hyttetur slipper man å finne kattepass om man har en hund isteden som man kan ta med. Altså alt her koker ned til hvilket liv du har. Jobber man 12 timers skift og bor alene, er en hund en dum ide. Her er det kun du som kan finne ut av hva som vil passe inn hos deg. Anonymkode: 3512c...6c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #12 Del Skrevet 6. april 2024 Spørsmålet er hvor og hvordan man reiser, og også hvordan man jobber. Jeg reiser 3-4 uker i året. En to ukers ferietur til syden koster 1000-2000 i kattepass. Jeg reiser sjeldent slik at det passer ta med hund. Anonymkode: afe70...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #13 Del Skrevet 6. april 2024 Tror det kommer an på hvordan man har tenkt å reise hvor lett det er å ha med seg hund. Så tror jeg og man må trene hunden til å bli vant til å være på farten. Er kanskje litt stressende for hunden og ikke alle som setter pris på det. Jeg har en innekatt, og hvis vi er borte lenge pleier han å få være hos svigers. Dersom vi bare er borte i noen dager så får vi bekjente eller naboer til å passe. Er jo alltids en katteglad nabo, eller nabo som selv har katt som trenger pass av og til og da er det greit å bytte. Synes det er mye kjekkere å passe andre sine katter. Har passet andre sine hunder og det har alltid vært mye jobb da jeg plutselig må endre rutinene mine som å stå opp tidlig for å gå tur før jobb, og sette av tid om ettermiddagen til tur. Og ikke minst så er det ikke alle sine hunder som er så dresserte… Anonymkode: 93ab2...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #14 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min katt kunne være hjemme 4-5 dager så lenge noen ga han mat og vann og han hadde et varmt sted å sove ute. Betydelig mye mindre jobb enn en hund. En hund måtte jo bodd hos noen andre. Anonymkode: e4d3b...87c Så du sørget ikke for at noen fysisk så katten hver dag slik som loven sier? Anonymkode: 34501...3fe 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #15 Del Skrevet 6. april 2024 Vi har en bengalkatt. Den blir med hvor som helst på tur. Også skogstur. Holder seg i nærheten av oss alltid. Har hørt at dette er ganske vanlig for rasen. Anonymkode: 00b31...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #16 Del Skrevet 6. april 2024 Jeg vurderte også å skaffe katt eller hund. Endte opp med hund. Det krever mer i hverdagen, men gir også mye. Han er med meg over alt i hverdagen og enkelt med på reiser rundt i landet. Her i byen jeg bor er hunder velkomne på mange kaféer og restauranter, På sentere og endel butikker. På reise så er han i kabinen på fly, har også gjort han vant til alt av kollektivtransport. Ingen problem å overnatte på hotell. Når det kommer til hundepass så er det ekstremt mange å velge mellom her i byen. Du kan se på Rover-appen om tilgangen i din by, det er også mange Facebookgrupper for hundepass i spesifikke byer. Jeg har en fast hundepasser jeg stortsett bruker ved behov. Har også nå via hundekurs blitt kjent med en annen i samme situasjon som meg (altså ingen familie i nærheten) og vi planlegger å kunne bytte på å passe hverandres hunder ved behov. Anonymkode: 02018...39a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 6. april 2024 #17 Del Skrevet 6. april 2024 Freyja Valkyrie skrev (6 timer siden): Hunder krever mye mer enn en katt. Dette. Vi har hatt både store og små hunder, og med unntak av lengde på tur trenger en liten hund like mye som en større hund, og ofte mer trening i hverdagslydighet for ikke å få nervøse bjeffehunder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #18 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Man slipper å gå tur med katter, men hvis man reiser bort må man ha noen til å passe på katten, og det kan være vanskelig hvis man ikke har familie der man bor eller nettverk som er interessert i å passe katten. Jeg har veldig lyst på en katt eller en hund, ønsker å leve slik at jeg kan ta med meg dyret der hvor jeg er, og da tenker jeg at en liten hund hadde passet best kanskje? Anonymkode: fc888...d9d Er det lettere å få pass til hund mener du?🙈🙈 Du kan ikke ta med hund til syden liksom,men tenker du rundt til venner så ja går jo det. Hund må luftes 3-4 ganger hver dag og den trenger mental trening. En katt lever sitt eget liv og den trenger bare kjærlighet. Selvfølgelig er katt best og lettest! Anonymkode: 9b980...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå