AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Hei Jeg og min samboer står midt i et samlivsbrudd. Stort hus veldig sentralt, som har steget enormt i verdi på 15 år, så vi klarer ikke beholde det noen av oss. Min samboer ser frem til å flytte i liten leilighet. At tre barn skal dele på et rom sett hun som et mindre onde, de er 8,12 og 14. Jeg for min del er svært skeptisk til at barna skal bo trangt hele tiden, i tillegg til å flytte frem og tilbake (50-50 fordeling). Samboeren er dessverre kritisk til alt av samarbeid, men jeg vurderer foreslå at jeg flytter litt ut av det lille pressområdet vi bor i nå, og får litt bedre plass, så kan hun bo trangt, og beholde skolekretsen for barna? Hva tenker dere? Jeg må da selvsagt kjøre mye, og kanskje få litt mindre samvær enn 50% i hverdagen. Men jeg kan kanskje ta det igjen ved å være med på aktiviteter, og i ferier? Anonymkode: 79d9e...8c3 1
svartkatt Skrevet 6. april 2024 #2 Skrevet 6. april 2024 Hvis du er villig til å kjøre mer osv tenker jeg det høres bra ut. Det høres litt vel mye ut at tre barn i den alderen skal dele rom. Men.. er ikke de to eldste gamle nok til å velge hvem de vil bo hos? For eksempel deg, og bare helger hos mor.. Delte rom med både mor og søsken i perioder.. gikk greit, men.. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #3 Skrevet 6. april 2024 Hvis mor absolutt skal bo så trangt, og du flytter til noe med plass til 3 barn, så skal du ikke se bort i fra at både 12- og 14 åringen uttrykker ønske om å bo hos deg, og de er gamle nok til at det vil vektlegges. Er det noe du kan klare? Anonymkode: ba51d...152 1
justSkilt Skrevet 6. april 2024 #4 Skrevet 6. april 2024 Ja det hadde ikke vært meg imot. Men jeg tror nok at det kan bli vanskelig for dem sosialt å bo så langt unna venner etc. Kanskje kan det fungere 50-50%..? Eller hvor mye bussing og kjøring orker en tenåring for å få eget rom?
justSkilt Skrevet 6. april 2024 #5 Skrevet 6. april 2024 I hvor stor grad kan man forresten sjekke ut hva barna tenker om dette før man flytter?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #6 Skrevet 6. april 2024 justSkilt skrev (3 minutter siden): I hvor stor grad kan man forresten sjekke ut hva barna tenker om dette før man flytter? Tenker det er noe barna vil sette pris på, så lenge samtalen holdes nøytral og det ikke er noe forsøk på å spille på samvittighet eller lojalitet. Bare ta en samtale hvor du sjekker ut hva barna ønsker, dersom de får lov til å bestemme. Luft forsiktig hva du selv tenker, og at det eventuelt innebærer at de må ta mer buss og vil være mer avhengig av at du kjører. Anonymkode: ba51d...152
justSkilt Skrevet 6. april 2024 #7 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker det er noe barna vil sette pris på, så lenge samtalen holdes nøytral og det ikke er noe forsøk på å spille på samvittighet eller lojalitet. Bare ta en samtale hvor du sjekker ut hva barna ønsker, dersom de får lov til å bestemme. Luft forsiktig hva du selv tenker, og at det eventuelt innebærer at de må ta mer buss og vil være mer avhengig av at du kjører. Anonymkode: ba51d...152 Skal jeg ta en prat med dem alene uten mor eller er det fy-fy?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #8 Skrevet 6. april 2024 justSkilt skrev (23 minutter siden): Skal jeg ta en prat med dem alene uten mor eller er det fy-fy? Tror nok det kan skape mer splittelse. Enten hør med mor om hun vil være med i samtalen, eller informer henne om at du vil snakke med barna om det. Anonymkode: ba51d...152
Hmmmmmm Skrevet 6. april 2024 #9 Skrevet 6. april 2024 Hvordan du skal bo gjelder jo deg og barna. Tenker at jeg ville ha holdt meg i skolekretsen. Kan ikke du bruke stua som soveplass? Det bør jo også mor.
justSkilt Skrevet 6. april 2024 #10 Skrevet 6. april 2024 Kommer kanskje uansett ikke unna litt rom deling - har kanskje 3,5 min å rutte med - 2 fra overskudd salg hus og så lån på 1,5 - lite man får lånt med tre barn.. Her i området rekker det ikke langt. Å sove på stua er planen min nesten uansett, men liten leilighet er jeg utrolig lite lysten på. Og at vi begge skal bo slik blir veldig lite fleksibelt for ungane. Tanken var at de trenger pusterom i hvert fall et sted.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #11 Skrevet 6. april 2024 Hva får du for 3,5 mill da? 😊 Anonymkode: 8ad21...62a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #13 Skrevet 6. april 2024 justSkilt skrev (7 timer siden): Kommer kanskje uansett ikke unna litt rom deling - har kanskje 3,5 min å rutte med - 2 fra overskudd salg hus og så lån på 1,5 - lite man får lånt med tre barn.. Her i området rekker det ikke langt. Å sove på stua er planen min nesten uansett, men liten leilighet er jeg utrolig lite lysten på. Og at vi begge skal bo slik blir veldig lite fleksibelt for ungane. Tanken var at de trenger pusterom i hvert fall et sted. Søkt om lån i husbanken? Anonymkode: 3bdd0...461
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #15 Skrevet 7. april 2024 Hvor langt unna er det snakk om? Anonymkode: 59375...535
justSkilt Skrevet 8. april 2024 #16 Skrevet 8. april 2024 Forsåvidt ulike alternativer men hva om jeg sier 22 min unna skole/nærmiljø?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #17 Skrevet 8. april 2024 Hvor stor avstand er det snakk om her? Det har litt å si. Anonymkode: 92795...da8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #18 Skrevet 8. april 2024 22 minutter med bil, buss eller gange? Anonymkode: 92795...da8
justSkilt Skrevet 8. april 2024 #19 Skrevet 8. april 2024 22 min med bil. En time med buss dessverre. Og lite lekekamerater i området.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #20 Skrevet 8. april 2024 justSkilt skrev (4 timer siden): 22 min med bil. En time med buss dessverre. Og lite lekekamerater i området. Det tenker jeg at er veldig langt. Lite realistisk at barna vil være hos deg uten å bytte skole. Anonymkode: ff761...9e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå