hemmelig&flau Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Jeg mistenker at jeg har skadet nakken min ganske stygt. Jeg har slitt med store helseproblemer en stund.. Jeg begynte å lure på hva I all verdens land og rike som foregår med kroppen min. For jeg hadde symptomer på att det var sånn ca 50 ting galt med meg på en gang.. Jeg skulle bare inn på nettet for å se om jeg kunne finne grunnen til en av dem da jeg tilfeldigvis kom over noen hvor plutselig alt stemmer. Fra de store som hvordan skaden oppstod, smerter og søvnløshet, og helt ned til de røde små prikkene og de bittesmå blåveis lignende merkene jeg har fått over hele kroppen. Jeg tror dette er det som er galt, men kommer selvfølgelig ikke til å møte opp hos legen på mandag, slå I bordet og si DETTE ER DET, ingen diskusjon, basta bom, liksom, siden jeg jo ikke vet, det bare er en veldig sterk mistanke.. Men jeg ønsker veldig gjerne att hun sender meg videre på sykehuset på mandag for de riktige tester og bilder. Da jeg blir dårligere og dårligere, og får mer og mer vondt. Og dette ikke er noe som bør gå uten skikkelig tilsyn og behandling.. Hvordan kan jeg på beste måte legge frem dette for legen min, slik at hun forstår alvoret, tar meg alvorlig, og om så være, kan gjøre det for å avkrefte teorien min? Jeg har virkelig ikke lyst til att dette skal utvikle seg noe særlig mye mer, for allerede nå så er det ett nesten uoverkommelig hinder i hverdagen, og det er allerede mye av tiden jeg omtrent ikke fungerer, jeg føler meg ikke som ett fullverdig menneske, og smertene og de andre problemene det har med seg, får det nesten til å være sånn att jeg sitter på sofaen dag ut og dag inn, og bare kjenner på att kroppen min faller litt og litt mer fra hverandre for hver time som går..
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #2 Skrevet 6. april 2024 Det er vel ikke så mye annet du kan gjøre enn å prøve å forklare hvordan du har det? Ta bilder av blåmerker og andre ting som du viser til legen, beskriv symptomer osv. Anonymkode: 6aac8...76b 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Hvilken diagnose har du satt på deg selv da? Anonymkode: 26ccd...16f 1 1
petterm Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 Du kan vel forklare hva som har skjedd, hvilke symptomer du har, så kan du si at du lurer på om det kan være ... den diagnosen du lurer på. Leger er nok vant til at pasienter har mistanke om en viss diagnose. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 Er det en diagnose som er mer alternativ, eller noe du har funnet på legevaktshåndboken eller en sikker kilde? Det har stor betydning. Anonymkode: b4ee3...a64
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Skrevet 7. april 2024 Du må bare fortelle om symptomene dine, hvor lenge det har vart og hvordan det påvirker hverdagen din. Skriv gjerne ned korte stikkord på et ark og ta med. Det finnes ikke noen grunn til at legen din ikke vil ta deg på alvor. Prøv å husk at selv om du ikke skulle få nøyaktig den behandlingen du tror du behøver med en gang, så betyr ikke det at du ikke blir tatt på alvor. Noen ganger ønsker legen å prøve andre ting først eller se det litt an, det betyr ikke at du ikke kommer til å få god nok hjelp. Anonymkode: e993b...387
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå