Gå til innhold

MA og uklar jordmor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på privat tidlig UL i går 8+1, første svangerskap og noe varierende symptomer men ingen blødning. Fosteranlegget var målt til 3,3-3,5mm, og derfor estimert til ca uke 6. Var for lite til å se hjerte, men hadde fremdeles en hel plommesekk. 

Ultralyd- Jordmoren (som var tvetydig, krass og hadde hastverk) dro på det, og antydet at jeg kunne være 2 uker tidligere i svangerskapet enn jeg trodde, men får ikke matten til å stemme. Hatt regelmessig mens (noen ganger et par dager variasjon) og eggløsning ble kartlagt med ultralyd så er sikker på den også, kombinert med når vi hadde sex. Tok positiv test uke 4+2. Jeg mistenker en begynnende MA, og fastlegen var enig i at dette ikke ser bra ut. Har bestilt blodprøver om et par dager. 

Andre som har hatt erfaring med sånne avvikende mål og at det likevel har gått bra?

Anonymkode: 120ef...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingen? :sjenert:

Det samme skjedde meg før påske, da var det MA dessverre. Hvis EL er sett på UL tror jeg det er lite sannsynlig at du er kortere på vei, men det er ikke 100% før man sjekker om hcgnivåene synker eller stiger. Lykke til♥️

Anonymkode: 3e7d3...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det samme skjedde meg før påske, da var det MA dessverre. Hvis EL er sett på UL tror jeg det er lite sannsynlig at du er kortere på vei, men det er ikke 100% før man sjekker om hcgnivåene synker eller stiger. Lykke til♥️

Anonymkode: 3e7d3...e8e

Takk for svar❤️

Ja, gynekologen estimerte EL innen et par dager ut ifra det han så på UL.  Føler meg liksom også mindre gravid, men kanskje det er psykosomatisk? jeg vet ikke..

ts 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...