AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Del Skrevet 6. april 2024 Jeg har fått et skjema fra sykehuset som jeg må fylle ut, blant annet nærmeste pårørende. Er dette noe jeg er pliktig til å fylle ut? Jeg har ingen kontakt med hverken mor eller far. Jeg er gift men på randen av samlivsbrudd, så ønsker egentlig ikke å ha mannen min oppført heller. Barna våre er ikke myndige. Anonymkode: 9167f...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 6. april 2024 #2 Del Skrevet 6. april 2024 Nærmeste venn da? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 6. april 2024 #3 Del Skrevet 6. april 2024 Jeg har hatt venner som nærmest pårørende. De trenger bare et navn og det spiller ikke så stor rolle hvem dette egentlig er for deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #4 Del Skrevet 6. april 2024 jeg har litt samme problem - må angi hvem som skal arve og det greiene der. Har ingen. Absolutt ingen. Anonymkode: c9f58...8e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. april 2024 #5 Del Skrevet 6. april 2024 Det er jo et rent praktisk spørsmål for sykehuset - hvem skal de kontakte om noe skulle skje. Når du er gift og har felles mindreårige barn ville jeg tenkt at det selvfølgelig er mannen som skal stå der, uavhengig av ståa i ekteskapet. Det er ikke en kjærlighetserklæring du er bedt om å avlegge ed på. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #6 Del Skrevet 6. april 2024 svartkatt skrev (18 minutter siden): Nærmeste venn da? Føler ikke helt for å ha en venn der heller egentlig, dette er spesialisthelsetjenesten/ psykisk helse. Har ikke noe ønske om å involvere venner i dette. Anonymkode: 9167f...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #7 Del Skrevet 6. april 2024 Nei du må ikke. Anonymkode: bf2d2...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #8 Del Skrevet 6. april 2024 Nei du må ikke. Men vær forberedt på at de kan komme til å presse på det. Jeg har ikke nærmeste pårørende. Anonymkode: b2140...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #9 Del Skrevet 6. april 2024 Satt barna mine jeg. Og kjæreste. Har ikke og vil ikke ha noe med familie å gjøre. Anonymkode: 15cbd...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #10 Del Skrevet 6. april 2024 Må se det fra sykehus sin side og da! Hvor vanskelig det blir for dem hvis de ikke har noen å kontakte om folk dør. Anonymkode: 0e109...049 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #11 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Må se det fra sykehus sin side og da! Hvor vanskelig det blir for dem hvis de ikke har noen å kontakte om folk dør. Anonymkode: 0e109...049 Har man ikke pårørende så har man jo ikke. Hvor nyttig for dem er det med et navn å kontakte dersom det bare er en nabo som er satt som nærmeste pårørende? Anonymkode: 9167f...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #12 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har man ikke pårørende så har man jo ikke. Hvor nyttig for dem er det med et navn å kontakte dersom det bare er en nabo som er satt som nærmeste pårørende? Anonymkode: 9167f...71b Så har de noen som kan ta seg av personen. Sykehuset har vel andre pasienter og se til . Anonymkode: 0e109...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #13 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg har litt samme problem - må angi hvem som skal arve og det greiene der. Har ingen. Absolutt ingen. Anonymkode: c9f58...8e8 Nei, pårørende i skjemaer i helsevesenet har ikke noe med arv å gjøre. Hvis du vil at noen andre skal arve deg enn det som følger av arveloven må du skrive testament. Anonymkode: 6e19f...d2d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #14 Del Skrevet 6. april 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Føler ikke helt for å ha en venn der heller egentlig, dette er spesialisthelsetjenesten/ psykisk helse. Har ikke noe ønske om å involvere venner i dette. Anonymkode: 9167f...71b De blir ikke involvert med mindre du dør eller innlegges på tvang mot din vilje Anonymkode: 1050e...a9b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #15 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De blir ikke involvert med mindre du dør eller innlegges på tvang mot din vilje Anonymkode: 1050e...a9b Nærmeste pårørende har vel krav på innsyn i journal? Anonymkode: 9167f...71b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #16 Del Skrevet 6. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nærmeste pårørende har vel krav på innsyn i journal? Anonymkode: 9167f...71b Kun etter pasients død, og selv da skal det tungtveiende grunner til det Anonymkode: 1050e...a9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #17 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nærmeste pårørende har vel krav på innsyn i journal? Anonymkode: 9167f...71b Nei det har de ikke nødvengivis og i alle fall ikke så lenge TS lever. TS kan også oppgi ektefelle som nærmeste pårørende og spesifisere at hun ikke ønsker at nærmeste pårørende skal ha innsyn i hennes journal om noe skulle skje med henne. Anonymkode: 80630...be7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 6. april 2024 #18 Del Skrevet 6. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nærmeste pårørende har vel krav på innsyn i journal? Anonymkode: 9167f...71b Nei Det er ikke en syklubb hvor folk bare ringer til dine pårørende for moro og deler alt om deg og at dine pårørende har rett til alle mulig informasjon om deg. Vi har heldigvis ganske strenge regler om dette. 90% av der det oppgis pårørende aner ikke pårørende at du er på en institusjon/sykehus engang med mindre du selv deler dette. Du må selv samtykke til dette med mindre du ikke er samtykke egnet. https://www.legeforeningen.no/jus-og-arbeidsliv/jeg-har-sporsmal-om/rettigheter-og-plikter-for-lege-og-pasient/pasientjournal/rett-til-innsyn-for-pasientparorende/#Pårørendes rett til innsyn Endret 6. april 2024 av skreppamedleppa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #19 Del Skrevet 6. april 2024 Jeg ville nok satt opp mannen, slik at barna kan få beskjed av ham dersom noe skulle skje med deg. Anonymkode: f6b62...dcb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå