Gå til innhold

Hva er en spennende person?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Inspirert av en annen tråd her inne; hva mener du gjør en person spennende? (Spennende i den forstand at du ønsker å bli bedre kjent med ham/henne)

Selv synes jeg mennesker med mye selvironi og smart humor er spennende. Og utadvendte folk uten fordommer. Og så blide mennesker som kan være blide uten at det blir falsk og som ikke er redde for å vise at de kan ha en dårlig dag i blant.

Og ikke minst folk som får deg til å føle deg bra og verdifull når de snakker til deg, slike mennesker har en fantastisk egenskap! :)

Endret av *melis*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg.. men vil legge til at mystiske folk er også veldig spennende! Da mener jeg slike som virker som de har en hel historie bak seg.... Sånne som er akkurat som en pakke der det å pakke opp og oppdage positive overraskelser er kjempe gøyt!

Skrevet
Enig med deg.. men vil legge til at mystiske folk er også veldig spennende! Da mener jeg slike som virker som de har en hel historie bak seg.... Sånne som er akkurat som en pakke der det å pakke opp og oppdage positive overraskelser er kjempe gøyt!

Enig her også!

Jeg er ikke enig i at innadvendte og sjenerte folk nødvendigvis er kjedelige (jf debatten om kjedelige mennesker), faktisk tror jeg ofte at slike mennesker kan ha en livshistorie som har gjort dem slik, og dersom man virkelig kommer innpå en slik person vil man kanskje oppdage et helt hav av spennende hemmeligheter. (Sier ikke at dette gjelder alle, men tror veldig mange ekstremt sjenerte mennesker har blitt sånn av en grunn). DØMMENDE mennesker, derimot, er noe av det absolutt kjedeligste og verste jeg vet om.

:fy_fy:

Skrevet (endret)

En spennende person er en som man stadig oppdager noe nytt ved. Som en evigvarende Babushka dukke. Ikke i den betydning at vedkommende har flere personligheter, men at den har mange historier, opplevelser, verdier osv.

Endret av Tinken
Skrevet

En spennende person kan være en som utfordrer mitt syn på verden rundt meg, som får meg til å stille spørsmål ved ting jeg har tatt for gitt, eller som har opplevd noe jeg drømmer om. Det kan også være en jeg ikke får skikkelig "tak" på, som ikke lar seg definere, eller som gir ut (ubevisste) hint om at det ligger noe mer under overflaten som ikke er kommet til syne ennå.

Skrevet

Tja, jeg har etter hvert oppdaget at selv folk jeg ser på som kjempekonforme og lite kreative kan være spennende; de fleste har jo interessante sider når du kommer innpå dem.

Generelt blir jeg nok mest nysgjerrig på folk som kanskje virker stille, men som i "drypp" viser at de har noe å komme med; om det er en sær måte å se verden på, virker intelligente, har opplevd et eller annet eller bare god humor. Folk som er veldig utadvente og "støyete" blir jeg egentlig bare skremt av, for da kommer jeg jo ikke til selv (og det er viktig...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...