ViljenErMin Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Når et forhold tar slutt eller et vennskap ebber ut. Hva gjør dere for at private bilder skal være trygge? Har noen hatt dårlige opplevelser med dette?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #3 Skrevet 6. april 2024 Sender aldri noe som ikke tåler dagens lys. Anonymkode: f0203...bbf 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #4 Skrevet 6. april 2024 Jeg har aldri delt bilder som ikke tåler dagens lys med andre enn mannen min og velger å stole på at han ikke gjør noe galt med bildene hvis vi mot all formodning skulle skilles. Jeg har minst like mange bilder av ham, så det blir jo som å sitte på hver sin atombombeknapp. Jeg har hatt bilder av ekser og flørter opp gjennom. Disse har umiddelbart blitt slettet ved endt relasjon. Har ikke ønske av å ha slikt når jeg går inn i nye forhold. Jeg og mine venner har aldri delt private bilder med hverandre, så ingen farlige bilder å tenke over ved endt vennskap for noen av oss. Egentlig litt usikker på hvilke bilder du tenker venner sender hverandre som må lagres «trygt?». Venneselfie på Galdhøpiggen? Bilde av venninna på en restaurant? Anonymkode: 548d7...5f0 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #5 Skrevet 6. april 2024 Sletter alt som innebærer nakenhet. Anonymkode: bc76a...e52 1
ViljenErMin Skrevet 9. april 2024 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 18.42): Jeg har aldri delt bilder som ikke tåler dagens lys med andre enn mannen min og velger å stole på at han ikke gjør noe galt med bildene hvis vi mot all formodning skulle skilles. Jeg har minst like mange bilder av ham, så det blir jo som å sitte på hver sin atombombeknapp. Jeg har hatt bilder av ekser og flørter opp gjennom. Disse har umiddelbart blitt slettet ved endt relasjon. Har ikke ønske av å ha slikt når jeg går inn i nye forhold. Jeg og mine venner har aldri delt private bilder med hverandre, så ingen farlige bilder å tenke over ved endt vennskap for noen av oss. Egentlig litt usikker på hvilke bilder du tenker venner sender hverandre som må lagres «trygt?». Venneselfie på Galdhøpiggen? Bilde av venninna på en restaurant? Anonymkode: 548d7...5f0 Passer du da også på at han sletter sine bilder? Det har blitt tatt noen bilder på forskjellige jenteturer og fester. I undertøy og toppløs.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 ViljenErMin skrev (På 6.4.2024 den 12.00): Når et forhold tar slutt eller et vennskap ebber ut. Hva gjør dere for at private bilder skal være trygge? Har noen hatt dårlige opplevelser med dette? Veldig enkelt. Sletter de jeg har, og ber exen om å gjøre det samme. AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 18.42): Jeg har aldri delt bilder som ikke tåler dagens lys med andre enn mannen min og velger å stole på at han ikke gjør noe galt med bildene hvis vi mot all formodning skulle skilles. Jeg har minst like mange bilder av ham, så det blir jo som å sitte på hver sin atombombeknapp. Jeg har hatt bilder av ekser og flørter opp gjennom. Disse har umiddelbart blitt slettet ved endt relasjon. Har ikke ønske av å ha slikt når jeg går inn i nye forhold. Du motsier deg selv. På den ene siden vil du ta vare på bilder slik at du kan trykke på knappen om han trykker først. For så i setningen etter at du ikke vil ha slike bilder når du går inn i nytt forhold. Anonymkode: 598cb...b63 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 Sender jo aldri bilder/video av meg selv av «privat karakter». Først og fremst fordi det er ganske så uinteressant. Sist jeg ble kåt av bilder var jeg kanskje 17 år og hadde nok med å bla i en Ellos-katalog. Så fordi muligheten til misbruk er skyhøy. Anonymkode: ef217...ab8
Hareena Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 18.18): Sender aldri noe som ikke tåler dagens lys. Anonymkode: f0203...bbf AnonymBruker skrev (12 minutter siden): fordi muligheten til misbruk er skyhøy Nemlig! 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 ViljenErMin skrev (1 time siden): Passer du da også på at han sletter sine bilder? Det har blitt tatt noen bilder på forskjellige jenteturer og fester. I undertøy og toppløs. Jeg har som sagt kun delt med min mann. Mine ekser/flørter delte bilder med meg, men jeg delte ikke med dem. Stoler på at min mann gjennom mange år ikke deler dette videre ved et eventuelt brudd. Om han vil beholde dem så får han bestemme dette selv. Jeg valgte å dele det med ham, så det er på min kappe. Hadde ikke akseptert at han delte dem, men jeg har valgt å stole på ham. Jeg har som sagt like mange bilder/filmer av ham. Har aldri tatt bilder av mine venninner toppløs eller i undertøy. Hadde noen tatt slike bilder av meg hadde vi ikke vært venner. Tror ytterst få har slike bilder av vennene sine. Anonymkode: 548d7...5f0
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig enkelt. Sletter de jeg har, og ber exen om å gjøre det samme. Du motsier deg selv. På den ene siden vil du ta vare på bilder slik at du kan trykke på knappen om han trykker først. For så i setningen etter at du ikke vil ha slike bilder når du går inn i nytt forhold. Anonymkode: 598cb...b63 Nå har du valgt å mistolke dette. Jeg har slettet bilder av eksene mine, ja. De hadde aldri bilder av meg. Jeg har bilder av min mann, ja. Han har bilder av meg. Hvis det blir slutt kommer jeg til å slette bildene hvis jeg går inn i en ny relasjon av respekt til min eventuelle nye partner. Frem til da kan det godt hende jeg beholder bildene på lik linje som jeg antar at min mann kommer til å beholde bildene av meg. Eller så sletter jeg dem. Poenget er at han ikke kan vite med sikkerhet at jeg har slettet, så han må gå ut fra at jeg har bilder av ham som jeg kan dele hvis han er så dum å deler bilder av meg. Har aldri sagt at jeg kommer til å dele bilder for et slikt menneske er jeg ikke. Det liker jeg å tro at min mann ikke er heller. Anonymkode: 548d7...5f0 1
sottovoce Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 (endret) Som voksen har jeg akkurat nok nettvett til å ikke vise mitt fagre åsyn når jeg deler nakenhet.... Jeg er også så voksen at jeg vet at uansett hvor mye jeg stoler på et menneske i en relasjon i dag så kan de vise seg å være et forkastelig menneske i fremtiden og velge å dele bilder jeg har sendt..... Vi har alle en kropp, vi lever i en tidsalder der det å sende eksplisitte bilder er innafor normalen og en del av vår seksuelle lek.... For noen hundre år siden var det blekk og papir i brevform... Deretter bilder... Og nå snapper vi.... Javel... Så velger noen å dele bilder av meg naken (uten ansikt).... Sier mer om dem og deres dårlige karakter.... Hva det sier om meg....? At jeg har et relativt greit forhold til egen kropp og min seksualitet og at jeg valgte å dele i fortrolighet med noen som ikke var verdig.... Endret 9. april 2024 av sottovoce
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #13 Skrevet 9. april 2024 Bilder andre har av deg har du ingen kontroll på eller råderett over - du kan ikke kreve å få de slettet (offentliggjøring er en annen sak, men i praksis kan man jo ikke gjøre stort før det alt har skjedd). Den eneste måten å være trygg på er å ikke dele sånne bilder (eller sørge for at de ikke blir tatt). Anonymkode: b4056...4e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå