AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Jeg har fått Sobril av legen, men legger merke til noe rart. Når jeg har tatt en tablett, begynner jeg å fryse og sitter og småfryser hele tiden i flere timer etterpå, til virkningen går ut. Føler meg iskald. Det har skjedd hver gang nå. Er dette vanlig? At man begynner å fryse og skjelve etter narkose vet jeg er vanlig, men er det vanlig også med Sobril? Anonymkode: d3345...fe0
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #2 Skrevet 6. april 2024 Jeg har aldri blitt sånn. Du får lese på pakningsvedlegget Anonymkode: c43a7...9e7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #3 Skrevet 6. april 2024 hvorfor folk begynner på sobril skjønner jeg ikke.. søstra mi fikk og det i sin tid og er totalt avhengig nå. Begynte med 1 sobril på kvelden for å roe nervene og få sove.. nå er ho oppe i 3-4 om dagen.. husker og ei nabo kjerring da jeg vokste opp som var totalt avhengig og når legen ikke skrev ut nok da så gikk ho rundt på bygda for å prøve å få tak i en slik tablett.. jeg syns det er skummelt. Sobril håper jeg skal bare brukes kortvarig. For deres del. Anonymkode: 6c6c6...bb2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #4 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvorfor folk begynner på sobril skjønner jeg ikke.. søstra mi fikk og det i sin tid og er totalt avhengig nå. Begynte med 1 sobril på kvelden for å roe nervene og få sove.. nå er ho oppe i 3-4 om dagen.. husker og ei nabo kjerring da jeg vokste opp som var totalt avhengig og når legen ikke skrev ut nok da så gikk ho rundt på bygda for å prøve å få tak i en slik tablett.. jeg syns det er skummelt. Sobril håper jeg skal bare brukes kortvarig. For deres del. Anonymkode: 6c6c6...bb2 Kutt ut. Anonymkode: 683d2...89a 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #5 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvorfor folk begynner på sobril skjønner jeg ikke.. søstra mi fikk og det i sin tid og er totalt avhengig nå. Begynte med 1 sobril på kvelden for å roe nervene og få sove.. nå er ho oppe i 3-4 om dagen.. husker og ei nabo kjerring da jeg vokste opp som var totalt avhengig og når legen ikke skrev ut nok da så gikk ho rundt på bygda for å prøve å få tak i en slik tablett.. jeg syns det er skummelt. Sobril håper jeg skal bare brukes kortvarig. For deres del. Anonymkode: 6c6c6...bb2 Mildeste benzodiazepinet da. Vival er sterkere Anonymkode: 64566...118
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #6 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvorfor folk begynner på sobril skjønner jeg ikke.. søstra mi fikk og det i sin tid og er totalt avhengig nå. Begynte med 1 sobril på kvelden for å roe nervene og få sove.. nå er ho oppe i 3-4 om dagen.. husker og ei nabo kjerring da jeg vokste opp som var totalt avhengig og når legen ikke skrev ut nok da så gikk ho rundt på bygda for å prøve å få tak i en slik tablett.. jeg syns det er skummelt. Sobril håper jeg skal bare brukes kortvarig. For deres del. Anonymkode: 6c6c6...bb2 det var ikke ment som noe hets men følg med selv. For leger har en tendens til å bare fortsette og skrive ut og skrive ut uten å ha noe spesiell oppfølging. Jeg fikk lykke piller en gang da jeg var deprimert. De gikk jeg på i 6-7 år var aldri noe spørsmål om jeg hadde blitt bedre eller om jeg trengte noen å snakke med men innså tilslutt at dette her er feil.. og tannhelsa gikk til helvete pga munntørrhet. Så jeg slutta bare og har klart meg fint uten siden. Foretrekker og ha noen følelser enn å være helt flat som gjorde at jeg ble. Anonymkode: 6c6c6...bb2
Bombasi Skrevet 6. april 2024 #7 Skrevet 6. april 2024 (endret) Aner ikke. Men kan tenke meg til at Sobril girer ned kroppen din fra en mer anspent og opphetet tilstand med høyere hvilepuls til en mer avslappet og kjøligere tilstand med lavere hvilepuls, sånn at du begynner å fryse. Man blir varm av angst. Man blir kald i rolig tilstand. Typisk når du legger deg for å sove, så må du gjerne ha et pledd over deg, selv om du ikke trenger pledd når du er våken i samme romtemperatur. Så det er ikke en bivirkning, men en effekt på kroppen din. Om det gir mening? Endret 6. april 2024 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #8 Skrevet 6. april 2024 Bombasi skrev (10 minutter siden): Aner ikke. Men kan tenke meg til at Sobril girer ned kroppen din fra en mer anspent og opphetet tilstand med høyere hvilepuls til en mer avslappet og kjøligere tilstand med lavere hvilepuls, sånn at du begynner å fryse. Man blir varm av angst. Man blir kald i rolig tilstand. Typisk når du legger deg for å sove, så må du gjerne ha et pledd over deg, selv om du ikke trenger pledd når du er våken i samme romtemperatur. Så det er ikke en bivirkning, men en effekt på kroppen din. Om det gir mening? Det gjør det, @Bombasi. Takk for hyggelig svar, som du alltid gir Og til den andre ovenfor som malte fanden på veggen og mener at Sobril er djevelens verk og at jeg nå er dødsdømt nærmest; legen min har full kontroll, og er veldig streng. Det er kun noen få ganger i året at jeg får en resept på en liten pakning. Jeg har ingen mulighet til å bli avhengig av en så lav dose. Og jeg har da selvkontroll selv også. Bruker det bare når det er høyst nødvendig. ts Anonymkode: d3345...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #9 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjør det, @Bombasi. Takk for hyggelig svar, som du alltid gir Og til den andre ovenfor som malte fanden på veggen og mener at Sobril er djevelens verk og at jeg nå er dødsdømt nærmest; legen min har full kontroll, og er veldig streng. Det er kun noen få ganger i året at jeg får en resept på en liten pakning. Jeg har ingen mulighet til å bli avhengig av en så lav dose. Og jeg har da selvkontroll selv også. Bruker det bare når det er høyst nødvendig. ts Anonymkode: d3345...fe0 Dessverre kommer det alltid noen forståsegpåere og skal proklamere. De forstår ikke at Sobril er fantastisk, brukt på rett måte. Som med alkohol. Anonymkode: 683d2...89a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #10 Skrevet 6. april 2024 Bombasi skrev (27 minutter siden): Aner ikke. Men kan tenke meg til at Sobril girer ned kroppen din fra en mer anspent og opphetet tilstand med høyere hvilepuls til en mer avslappet og kjøligere tilstand med lavere hvilepuls, sånn at du begynner å fryse. Man blir varm av angst. Man blir kald i rolig tilstand. Typisk når du legger deg for å sove, så må du gjerne ha et pledd over deg, selv om du ikke trenger pledd når du er våken i samme romtemperatur. Så det er ikke en bivirkning, men en effekt på kroppen din. Om det gir mening? Jeg kan fryse masse i en urolig tilstand så det stemmer ikke Anonymkode: 0c902...770
Bombasi Skrevet 6. april 2024 #11 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan fryse masse i en urolig tilstand så det stemmer ikke Anonymkode: 0c902...770 Folk er forskjellige. Det handler om stoffskifte, hormoner, kroppsvekt, temperatur, tanker og følelser. Jeg presenterte en teori på generelt grunnlag med tanke på angst. Det kan selvfølgelig være feil både for deg og TS, men det er ikke unormalt at man begynner å fryse når kroppen gires ned fra et høygir. Men TS må selvfølgelig kjenne på det selv. Det kan som sagt være mange grunner til at man begynner å fryse, både med og uten Sobril.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #12 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): hvorfor folk begynner på sobril skjønner jeg ikke.. søstra mi fikk og det i sin tid og er totalt avhengig nå. Begynte med 1 sobril på kvelden for å roe nervene og få sove.. nå er ho oppe i 3-4 om dagen.. husker og ei nabo kjerring da jeg vokste opp som var totalt avhengig og når legen ikke skrev ut nok da så gikk ho rundt på bygda for å prøve å få tak i en slik tablett.. jeg syns det er skummelt. Sobril håper jeg skal bare brukes kortvarig. For deres del. Anonymkode: 6c6c6...bb2 Er litt enig med deg. Fikk også Sobril av legen, sånn uten videre, bare fikk det. Har angst for slike tabletter og tok en når jeg følte behov for det, den gjorde meg rolig og avslappet men jeg ville ikke ta mer og ikke lenger en kanskje en annehver dag. Liker ikke at leger tar så lett på det med tabletter istedenfor å finne noe annet. Anonymkode: 78a18...be5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #13 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): hvorfor folk begynner på sobril skjønner jeg ikke.. søstra mi fikk og det i sin tid og er totalt avhengig nå. Begynte med 1 sobril på kvelden for å roe nervene og få sove.. nå er ho oppe i 3-4 om dagen.. husker og ei nabo kjerring da jeg vokste opp som var totalt avhengig og når legen ikke skrev ut nok da så gikk ho rundt på bygda for å prøve å få tak i en slik tablett.. jeg syns det er skummelt. Sobril håper jeg skal bare brukes kortvarig. For deres del. Anonymkode: 6c6c6...bb2 Jeg bruker sobril ved behov, for de andre alternativene jeg har fått av medisiner har gjort meg helt ute av stand til å leve. Jeg vil heller ha 4-5 timer med ro når jeg trenger det som mest, enn å gå i en konstant døs av allergimedisin, antidepressiva og annet som også kan virke på angsten. Leger vil helst at en skal ta slike "ikke avhengighetsskapende" medisiner, men når en da ikke fungerer i hverdagen så skaper det bare mer stress og angst, og behovet bare øker. Har forøvrig aldri kjent noe form for rus av å ta sobril, bare et fravær av angst. Fravær av angst er kanskje avhengighetsskapende i seg selv, uansett hva en tar for å oppnå tilstanden. Jeg fryser ikke av sobril, men blir noe så vanvittig sulten! Veldig kjedelig når jeg har tatt en tablett før tannlegebesøk, da jeg etterpå er styggsulten og ofte bedøvet i munnen. Anonymkode: c97dd...69b 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #14 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er litt enig med deg. Fikk også Sobril av legen, sånn uten videre, bare fikk det. Har angst for slike tabletter og tok en når jeg følte behov for det, den gjorde meg rolig og avslappet men jeg ville ikke ta mer og ikke lenger en kanskje en annehver dag. Liker ikke at leger tar så lett på det med tabletter istedenfor å finne noe annet. Anonymkode: 78a18...be5 Tar de virkelig så lett på det da? Du var vel i en situasjon som tilsa at risikoen var langt mindre enn nytten den kunne gi. Til TS, jeg har aldri opplevd å fryse av Sobril, eller i alle fall ikke sett en så sterk sammenheng som du gjør i din situasjon, men ville snakket med legen din om det. Kanskje det finnes noe annet du heller kan bruke. Går det an å løse det ved å bruke f.eks. et pledd og en varmeflaske eller er effekten for sterk til at det hjelper? Anonymkode: 8b0cb...b12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå