Gå til innhold

Seksuell vold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kjæreste og 2 barn. Forholdet har vart i mange år. 

Men jeg føler at jeg har mistet meg selv. Jeg er også kronisk syk. Kjæresten er en fantastisk pappa og gjør det meste i huset. Men jeg har innsett at han driver med seksuell vold. Han maser om sex, så jeg har det for å gjøre han fornøyd. Jeg merker med tiden blir det vanskeligere og vanskeligere å få lysten underveis. Jeg ønsker meg ut av forholdet, men han ønsker at vi skal være sammen og få det bedre. Familievernkontoret har bedt han om å ikke mase om sex. I tillegg mangler han respekt for meg. Kan snakke nedlatende til meg. Allikevel er det vanskelig for meg å gå. Håpet om at han forandrer seg mot meg. Noen som har erfaring med at det gikk bedre? 

Anonymkode: 085b6...13b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er sikkert med sånne menn er at det aldri blir bedre. 

Anonymkode: df6ab...f8c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om dette allerede er et tema og han likevel ikke slutter med å mase er det nok bare to valg; Å sette foten skikkelig ned, og ikke gi etter uansett, eller å gi opp. Han kommer nok ikke til å endre seg frivillig om ikke engang samtaler med tredjeperson får ham til å innse hvilket problem dette er. 

Anonymkode: c0b40...6e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere passer ikke sammen. Han må finne seg ei som vil ha sex og du får finne en mann som ikke synes sex er så viktig. 

Anonymkode: 7cbf2...c66

Skrevet

Helt ærlig så tror jeg nesten 100% at han ikke kommer til å forandre seg til det bedre, og du må bare komme deg ut av det så fort du bare kan sier jeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, om han sine fremstøt er som de alltid har vært men lysten din forsvinner, er det ikke han som "maser".  Om FVK sa det til ham, hva oppfordret de deg til å gjøre?

Jeg sliter litt med å akseptere at en samlivsterapaut oppfordrer til et sexløst samliv. Sex er limet i et forhold og forsvinner det, forsvinner mye annet etter kort tid. Ikke at man ikke kan leve i et slikt samliv, men da må begge ønske det, ikke bare den ene. 

På samme måten fungerer ikke samlivet deres om du vil ut. Da må du ta grep og gjennomføre det. 

Anonymkode: 70fe7...d06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 20.33):

Dere passer ikke sammen. Han må finne seg ei som vil ha sex og du får finne en mann som ikke synes sex er så viktig. 

Anonymkode: 7cbf2...c66

Hva om hun finner en mann som er intresert I bra sex som hun også kan få utbytte av? 

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 10.21):

Tja, om han sine fremstøt er som de alltid har vært men lysten din forsvinner, er det ikke han som "maser".  Om FVK sa det til ham, hva oppfordret de deg til å gjøre?

Jeg sliter litt med å akseptere at en samlivsterapaut oppfordrer til et sexløst samliv. Sex er limet i et forhold og forsvinner det, forsvinner mye annet etter kort tid. Ikke at man ikke kan leve i et slikt samliv, men da må begge ønske det, ikke bare den ene. 

På samme måten fungerer ikke samlivet deres om du vil ut. Da må du ta grep og gjennomføre det. 

Det er ingen som er oppfordret til sexløsg forhold. Det er oppfordret til å ikke presse noen til å ha uønsket sex! Det går an å ha et sexualiv uten og mase å prese partner vet du.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Forstår det er vanskelig TS! Men om han ikke er i stand til å endre adferd etter å ha fått hjelp fra familievern kontoret en gang, tror jeg det er litte håp desvere. Det er dit jeg ville rådet deg til å gå, men nå har dere fått hjelp av til en utenforstående og han vet at han skader deg. Da er det ikke så mye mer å gjøre en å gå troe jeg. Du kommer bare til å miste mer og mer lyst hvor lengre du blir og da blir sexen mer og mer skadelig for deg. 

Kansje du skulle spøre om å få individuele samtaler? Enten på familievernkontoret eller så kan du snake med legen din. Jeg tror det ville være bra for deg å få en som kan støte deg og hjelpe deg å sortere tanker nå! Du fortjener å bli respektertbog og elsket! Enda viktigere fortjener barna dine å slipe å se at du blir behandlet dårlig!!! Lyke til ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å være singel da for begge. 

Synd på dere begge. 

Han står på virker det som, men det er ikke nok. Han blir seksuell voldtektsmann. Seriøst, dere er ikke bra for hverandre. 

Anonymkode: 2fac3...672

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han snakker nedsettende til deg uten å bli satt på plass umiddelbart, kommer han neppe til å bedre seg, dessverre.

Anonymkode: 42d2f...2d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 10.21):

Direkte snålt syn. 

Om noen har vært idiot så lenge at det har ødelagt relasjonen er det ikke den som har vært idiot for lenge sin feil når dette går galt, men den som ikke lenger klarer å takle idiotien? (Som allerede har hatt ødeleggende konsekvenser. )

Er dette generelt tenker du? Som i at når min far har vært ustabil i humøret hele mitt liv, og jeg nå er kommet til at jeg ikke takler hans raserianfall lenger, da er ikke hans raserianfall problemet, men jeg, siden jeg ikke orker mer av dette? 

Anonymkode: c0b40...6e7

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...