AnonymBruker Skrevet 6. april #1 Del Skrevet 6. april Man kan lure på hva folk tenker når de sletter venner på Facebook uten at det har oppstått en konflikt eller vært noen uenighet. Vi har felles venner og kommer til å treffes nå og da pga det, vi bor ikke så langt fra hverandre, så det er sannsynlig å treffes på kjøpesenteret, ute på byen etc. Jeg vet ikke om dette kan skyldes skrantende psyke. Eneste mulige årsak jeg kommer på er at det er en viss aldersforskjell. Jeg spammer overhodet ikke på Facebook, men kommenterer ting en gang i blant, ikke med noe kontroversielle. Om det er irriterende å få opp varsler kan man enkelt unngå det utenlandske å slette og skape en rar stemning. Ikke akkurat noe tap for min del, men det er en utrolig merkelig ting å gjøre, og det vil jo bli et tema når jeg snakker med folk som også kjenner denne personen. Jeg kommer bare til å la være å å si noe til den personen som kjenner vedkommende best, som har mest kontakt med vedkommende og som er den mest sannsynlige til å invitere både meg og denne personen til ting. Anonymkode: e6598...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #2 Del Skrevet 6. april Til at det «ikke er noe tap» for deg så sier reaksjonen din noe annet. Anonymkode: 6fbad...fa0 22 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #3 Del Skrevet 6. april Ser at det ble feil ordvalg noen steder siden jeg skriver på mob. Anonymkode: e6598...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #4 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til at det «ikke er noe tap» for deg så sier reaksjonen din noe annet. Anonymkode: 6fbad...fa0 Dette handler om at vedkommende har skapt en merkelig situasjon mtp at vi kommer til å treffes. Utover det er det overhodet ikke noe tap for meg. Anonymkode: e6598...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #5 Del Skrevet 6. april Ingen bryr seg om fb venner Anonymkode: ae5c3...9a5 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #6 Del Skrevet 6. april Ut i fra det du skriver er dere bekjente, ikke nære venner eller familie. Selv har jeg også kun de jeg tenker på som nære venner og familie som venner på Facebook. Dette respekterer og skjønner 99% av de rundt meg. Så har man slike som deg som overtenker ting, tar det personlig og tror at man ikke kan ha omgang med folk man ikke er venner med på Facebook. Anonymkode: 26943...8eb 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #7 Del Skrevet 6. april Er du den eneste som er slettet da? Jeg slettet et helt hav av bekjente for en stund siden. Har kun familie og nære venner på facebook. Rundt 80 facebook venner (stor familie). Ville egentlig slette hele greia, men alle inviterer til selskaper og lignende via facebook, så jeg føler jeg må ha det. Anonymkode: 55192...068 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #8 Del Skrevet 6. april De fleste som holder på med den slettingen, når det ikke bunner i konflikt, katastrofal overposting eller kjærlighetssorg, er jo stort sett bare folk som sliter med paranoia eller arroganse og storhetstanker da. Killem with kindness. Anonymkode: 4c364...5a0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #9 Del Skrevet 6. april Dette må jo plage deg en del da, siden du bruker tid på å skrive innlegg om det på KG. Det er DU som evt vil lage den rare stemnningen videre, ved å henge deg såpass mye opp i dette og evt skape problemer (og noen enkelte diagnoser til og med) ved å bli slettet fra sosiale medier. Hadde ikke dette betydd noe for folk, hadde dere bare tenkt "å ja" og gått videre med livet og oppført dere normalt mot folk i ettertid, uten å gå rundt og tenke "kill them with kindness", "lager rare stemninger" og "det er ikke noe tap for meg altså, men jeg bare MÅ klage om det". Anonymkode: 4cd48...4c6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 6. april #10 Del Skrevet 6. april Jeg har slettet alle barndomsvenner jeg ikke har noe kontakt med lengre. Har vel kun familie på fb nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #11 Del Skrevet 6. april Jeg rydder av og til i vennelista mi, vil ha profilen min mest mulig privat og det betyr at det kun er folk jeg har kontakt med i hverdagen og familie der Anonymkode: 414c2...ca7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #12 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke akkurat noe tap for min del, men det er en utrolig merkelig ting å gjøre, og det vil jo bli et tema når jeg snakker med folk som også kjenner denne personen. Anonymkode: e6598...557 Hvorfor vil det bli et tema? Fordi du kommer til å snakke om det, enda det ikke er noe tap for deg? Anonymkode: 11b59...d0c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #13 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ut i fra det du skriver er dere bekjente, ikke nære venner eller familie. Selv har jeg også kun de jeg tenker på som nære venner og familie som venner på Facebook. Dette respekterer og skjønner 99% av de rundt meg. Så har man slike som deg som overtenker ting, tar det personlig og tror at man ikke kan ha omgang med folk man ikke er venner med på Facebook. Anonymkode: 26943...8eb Ja, bekjente med felles venner. Følgelig en veldig dårlig idé å slette uten en åpenbar grunn. Var ikke jeg som la til i utgangspunktet. Vi kan ha omgang, men det blir veldig rart og jeg vil tro at de som får greie på dette vil tenke det samme. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er du den eneste som er slettet da? Jeg slettet et helt hav av bekjente for en stund siden. Har kun familie og nære venner på facebook. Rundt 80 facebook venner (stor familie). Ville egentlig slette hele greia, men alle inviterer til selskaper og lignende via facebook, så jeg føler jeg må ha det. Anonymkode: 55192...068 Jeg aner ikke om flere har litt slettet. Uansett fryktelig dumt å slette et titalls venner etc når man mest sannsynlig kommer til å treffes igjen nå og da. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De fleste som holder på med den slettingen, når det ikke bunner i konflikt, katastrofal overposting eller kjærlighetssorg, er jo stort sett bare folk som sliter med paranoia eller arroganse og storhetstanker da. Killem with kindness. Anonymkode: 4c364...5a0 Ja, jeg mistenker at psyken er en faktor her. Dette er en trygdet person som tar en mengde dårlige avgjørelser som i stor grad påvirker livssituasjonen og som er potensielt skadelig for andre. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette må jo plage deg en del da, siden du bruker tid på å skrive innlegg om det på KG. Det er DU som evt vil lage den rare stemnningen videre, ved å henge deg såpass mye opp i dette og evt skape problemer (og noen enkelte diagnoser til og med) ved å bli slettet fra sosiale medier. Hadde ikke dette betydd noe for folk, hadde dere bare tenkt "å ja" og gått videre med livet og oppført dere normalt mot folk i ettertid, uten å gå rundt og tenke "kill them with kindness", "lager rare stemninger" og "det er ikke noe tap for meg altså, men jeg bare MÅ klage om det". Anonymkode: 4cd48...4c6 Jeg leste bare første setningen og svaret er nei. Typisk KG-feil. Man reflekterer ikke, man trekker bare raske konklusjoner og har ikke tålmodighet til å tenke over situasjonen. Anonymkode: e6598...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 6. april #14 Del Skrevet 6. april Jeg sletter facebookvenner cirka en gang i året. Vårrengjøring kaller jeg det. Sletter mennesker som jeg ikke har snakket med på mer enn 1 år, og bekjente som bare spammer. ikke noe personlig, liker å ha det ryddig 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #15 Del Skrevet 6. april Just now, AnonymBruker said: Ja, bekjente med felles venner. Følgelig en veldig dårlig idé å slette uten en åpenbar grunn. Var ikke jeg som la til i utgangspunktet. Vi kan ha omgang, men det blir veldig rart og jeg vil tro at de som får greie på dette vil tenke det samme. Jeg aner ikke om flere har litt slettet. Uansett fryktelig dumt å slette et titalls venner etc når man mest sannsynlig kommer til å treffes igjen nå og da. Ja, jeg mistenker at psyken er en faktor her. Dette er en trygdet person som tar en mengde dårlige avgjørelser som i stor grad påvirker livssituasjonen og som er potensielt skadelig for andre. Jeg leste bare første setningen og svaret er nei. Typisk KG-feil. Man reflekterer ikke, man trekker bare raske konklusjoner og har ikke tålmodighet til å tenke over situasjonen. Anonymkode: e6598...557 Hvorfor skulle folk få greie på dette her?? Jeg vet knapt hvem mine venner er på Facebook, og i hvertfall ikke hvem mine venner har på lista. Jeg har fjernet bekjente uten noe dramatikk også før. Bare fordi vi ikke er venner på Facebook kan vi snakke sammen på fest Det du skriver om personen er ikke så snilt. Kan lure på hvorfor du vil være venner med han Anonymkode: 67d08...5dc 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. april #16 Del Skrevet 6. april (endret) Jeg er av de som tar sletterunder av og til. Med alder og livsendringer har jeg fått litt andre kriterier for både hvordan jeg bruker facebook og hvem jeg ønsker å ha på vennelista der. Venners venner, ungdomsbekjente jeg ikke lenger har kontakt med og tidligere kolleger (da jeg sluttet i jobben slettet jeg 40+ på en gang) har i stor grad blitt fjernet. Det handler ikke om dem, det handler om meg, mitt liv og mine behov. Om du ikke klarer å omgås noen normalt hvis du treffer dem i butikken eller på en fest fordi dere ikke lenger er fb-venner, sier det adskillig mer om deg enn om dem. Endret 6. april av Daria 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #17 Del Skrevet 6. april mimifin72 skrev (1 minutt siden): Jeg sletter facebookvenner cirka en gang i året. Vårrengjøring kaller jeg det. Sletter mennesker som jeg ikke har snakket med på mer enn 1 år, og bekjente som bare spammer. ikke noe personlig, liker å ha det ryddig Dette er en veldig merkelig tankegang. Ditt fokus er at det ikke er naturlig å ha dem som venner, dere har ikke kontakt osv, men tankegangen må jo være "hva taper jeg på dette Facebook-vennskapet, er det verdt å slette med de ulemper det medfører"? Jeg er venn med folk som jeg ikke har hatt noen kontakt med siste fem årene og som jeg ikke kjenner så godt, og jeg er til og med venn med en person som jeg neppe ville hilst på om vi treffes tilfeldig, og som kanskje ikke ville husket navnet mitt om vedkommende så profilbildet mitt uten navnet tilgjengelig. Null grunn til å slette denne personen, det er bare et "vennskap" uten betydning. Skal forresten også sies at personen denne tråden handler om er i et merkelig mijø. Vi traff hverandre for et måltid for noen mnd siden og da var det flere av dem som hadde null interesse av å si hei og presentere seg overfor oss andre som de ikke har møtt før. Anonymkode: e6598...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #18 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skulle folk få greie på dette her?? Jeg vet knapt hvem mine venner er på Facebook, og i hvertfall ikke hvem mine venner har på lista. Jeg har fjernet bekjente uten noe dramatikk også før. Bare fordi vi ikke er venner på Facebook kan vi snakke sammen på fest Det du skriver om personen er ikke så snilt. Kan lure på hvorfor du vil være venner med han Anonymkode: 67d08...5dc Andre får vite om dette når vi snakkes, når man snakker om løst og fast, som trolig blir allerede i dag siden det er en som kjenner oss begge som høyst sannsynlig kommer til å ringe meg i dag. Det blir neppe et tema som vi snakker mye om, men det er den mest naturlige tingen å nevne fra min side. Jeg har ikke behov for å være venner, som er en grunnleggende misforståelse i denne tråden. Jeg har fra starten av prøvd å få fram at dette ikke er noe tap. Anonymkode: e6598...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 6. april #19 Del Skrevet 6. april Bare sunt å ta en rens i vennelisten og luke ut folk du ikke har kontakt med. Jeg har ikke særlig sansen for nostalgi, så eksempelvis de jeg kjente når jeg gikk på skolen men ikke har kontakt med lengre sletter jeg. Det gjelder å leve i nuet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 6. april #20 Del Skrevet 6. april Hvorfor skal man samle på "venner" der. Ser ikke poenget med å ha mange der som jeg ikke har noe særlig med å gjøre. Egentlig kunne jeg tenke meg å fjerne flere slektninger også. Uten at det har noe å gjøre med mine følelser for dem irl. Med andre ord er det ingenting å ta seg nær av. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå