AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Har du erfaring med menn som ofte kommer med gaver. Men det alltid bare er noe drit. Mistet du litt respekt for han? Anonymkode: 0d445...142
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #2 Skrevet 6. april 2024 Jepp! Får inntrykk av at han ikke er spess interessert. Anonymkode: a7359...44c 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #3 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du erfaring med menn som ofte kommer med gaver. Men det alltid bare er noe drit. Mistet du litt respekt for han? Anonymkode: 0d445...142 Nei, får alltid ordentlige gaver til jul og bursdag heldigvis for han har god smak. 🥰 men synes det er kjipt på andre damers vegne å høre at mennene driter i valentin, gir ikke noe til bursdag osv. 😐 og ja, det må gå an å ta seg sammen og finne på noe ordentlig til sånne anledninger. Anonymkode: 5bd32...bd4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #4 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du erfaring med menn som ofte kommer med gaver. Men det alltid bare er noe drit. Mistet du litt respekt for han? Anonymkode: 0d445...142 Ja, jeg har det. Da jeg var yngre mottok jeg pyntegjenstand i julegave av daværende kjæreste. Jeg var ung og bodde sammen med mine foreldre, det siste jeg ville ha var pynteling. Klarte ikke å skjule skuffelsen. Anonymkode: 42806...a59
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #5 Skrevet 6. april 2024 Var sammen med en som ga meg veldig maskuline stål pynt til hjemmet. Og mitt hjem har en del vintage møbler, telysestaker og noen grønne planter. Ganske myk stil. Og han hadde jo vært hjemme hos meg flere ganger. Og hjemme hos han, så var det en fin hjemmekoselig stil, ikke noe stål pynt. Så skjønner ikke hvorfor jeg fikk det. Kanskje det er julegaver han har fått, og ikke likt som har samla seg opp gjennom årene, så fant han ut at han skulle gi det til meg. Anonymkode: 1e197...4d2
Mandagsunge Skrevet 6. april 2024 #6 Skrevet 6. april 2024 Far min. Han har min fulle sympati, då eg óg syns det er skikkeleg vanskeleg å finne gode gåver til andre.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #7 Skrevet 6. april 2024 Jeg dater en mann som elsker å kjøpe ting til meg. Han må ha gaver som sitt kjærlighetsspråk tror jeg, for det er veldig mye. Det siste året har jeg nok i snitt fått en til to gaver i uken. Som er veldig uvant!🙈 fordi jeg på min side var vant til å få gaver/blomster når xen gjorde dumme ting. Så det har krevd litt tilvenning fra min side. Selv om ikke alt jeg får er helt innertier så ser jeg jo at alt han vil er å gi meg glede. Han kjøper ting han synes er kult og vil jeg skal ha. Han kjøper ting han synes er søtt. Han kjøper ting han tror jeg vil like også. Det aller beste er når han lager ting til meg. Han er så opptatt av at jeg skal ha det bra og at jeg er glad. Det er jeg kjempe takknemlig for❤️ så må jeg være litt flinkere til å si ifra når han bommet helt😅 for jeg har virkelig ikke lyst til å begynne å samle på mumi kopper eller andre ting fordi han tror jeg liker mumi, men egentlig satte mer pris på gesten enn selve gaven. Anonymkode: aa95c...301 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #8 Skrevet 6. april 2024 Ta imot det du får med ett smil du, så går det nok bedre i livet! Mange damer er bortskjemte når det kommer til gaver og har fortsatt med seg gavekulturen fra den tida når damer ikke fikk jobbe og var mer avhengig av gaver for å få egne ting. I dagens samfunn er gaver overflødige og strengt tatt unødvendig fordi man jobber sjøl og kjøper seg det man vil. Så hvis du er for likestilling tar du imot det du får med ett smil og oppfører deg ikje som en bortskjemt teen. Anonymkode: 04aa4...faa 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #9 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ta imot det du får med ett smil du, så går det nok bedre i livet! Mange damer er bortskjemte når det kommer til gaver og har fortsatt med seg gavekulturen fra den tida når damer ikke fikk jobbe og var mer avhengig av gaver for å få egne ting. I dagens samfunn er gaver overflødige og strengt tatt unødvendig fordi man jobber sjøl og kjøper seg det man vil. Så hvis du er for likestilling tar du imot det du får med ett smil og oppfører deg ikje som en bortskjemt teen. Anonymkode: 04aa4...faa Bortskjemt fordi man ønsker gave til bursdagen sin og jul? Den var ny. Anonymkode: 5bd32...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #10 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bortskjemt fordi man ønsker gave til bursdagen sin og jul? Den var ny. Anonymkode: 5bd32...bd4 Bortskjemt fordi man liksom er for "god" til å motta visse gaver fra mann. Vi menn har hundre ting å tenke på i hverdagen så gaver er bare norm og overskuddsfenomen. Ingen "trenger" gaver i dagens moderne samfunn! Anonymkode: 04aa4...faa 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #11 Skrevet 6. april 2024 Han har alltid vært ekstremt raus, men har et fascinerende dårlig øye for hva jeg liker. Det er ingen vond vilje bak. Så her har vi bare blitt enige om at vi er konkrete i ønskene våre, for å ikke kaste bort penger (har felles økonomi etter mange år sammen) Anonymkode: 633ad...4fb 1
svartkatt Skrevet 6. april 2024 #12 Skrevet 6. april 2024 Kommer an på hva den dritten er.. Jeg hadde vel prøvd å gi konstruktiv tilbakemelding på det.
imagineme Skrevet 6. april 2024 #13 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du erfaring med menn som ofte kommer med gaver. Men det alltid bare er noe drit. Mistet du litt respekt for han? Anonymkode: 0d445...142 Hva er det du får som du vil beskrive som drit? Kan du gi noen eksempler? 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #14 Skrevet 6. april 2024 Min mann gir aldri gaver av den «programmerte» typen (jul, bursdag, valentine, bryllupsdag mv), men han er utrolig generøs med økonomiske bidrag i det daglige. Det er mye bedre enn forutsigbare gaver på forhåndsprogrammerte dager. Anonymkode: b4cbc...113 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #15 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, jeg har det. Da jeg var yngre mottok jeg pyntegjenstand i julegave av daværende kjæreste. Jeg var ung og bodde sammen med mine foreldre, det siste jeg ville ha var pynteling. Klarte ikke å skjule skuffelsen. Anonymkode: 42806...a59 Da jeg var yngre, i begynnelsen av 20 åra, fikk jeg en kjæreste jeg ble stormende forelsket i. Han hadde hatt sin bursdag rett før min og jeg spanderte og fikset en super tur med god mat, litt luksus og masse sex en langhelg. Jeg var litt spent da jeg pakket opp pakken på burdagen min ... så var et et par Adidas slipperser. Et par år senere kjøpte han undertøy til meg fra London etter en jobbreise, grusomt stivt og rødt med blomster, metallringer osv. Og en str for lite (jeg er slank), det var helt jævlig ukomfortabelt å ha på seg Er ikke derfor han er en eks da. Anonymkode: 8bd11...f96
Trolltunge Skrevet 6. april 2024 #16 Skrevet 6. april 2024 Samtlige gutter og menn i min familie er flinke til slikt. Veldig flinke. Man kan jo nesten lure litt på om det er menns konkurranseinstinkt som trigger dette. Ingen vil være den kjipe som skiller seg ut som gniten/daff angående dette? Nesten som de skal overgå hverandre litt. Klager på ingen måte, men er jo litt påfallende hvor mye innsats menn i familien legger i dette. Utover likheten i dette er mange av dem svært ulike. Om det er noe konkurranseelement i dette eller ikke er det nok slik at også det med gaver iallefall delvis blir påvirket av hva man er vokst opp med. Jeg er ikke spesielt overrasket over at neste generasjon i familien også legger skikkelig innsats inn i å kjøpe gaver som treffer godt og gleder mye til sine kjærester. (Samt til mamma, pappa, søsken og egentlig alle.) Også dette blir nok ganske preget av hva man vokste opp med vil jeg tro. Jeg har opplevd en kjæreste som var veldig kjip angående slikt, og i den familien var det også generelt slik. Hadde man fødselsdag var det kanskje en melding/telefon med gratulasjon, og det var det. Julegaver var dessuten noe man hadde raket med seg i farten, bare for å ha en gave.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #17 Skrevet 6. april 2024 Nå tenker jeg at gaver er en bonus, ikke noe man har krav på. Synes selv det er vanskelig å finne gave til voksne folk som kjøper det de har lyst på fortløpende. Synes nå likevel kjærestene mine har vært ganske flinke 😍 Men var sammen med en som skrøt over hvor flotte gaver han ga til søsknene sine og foreldrene. Og da min bursdag kom for tur, så fikk jeg en remabukett og billigste hvitvinen de hadde på polet... Totalt 100 kr. Og da hadde jeg en måned før gitt han en parfyme han ønsket seg til ca 500,- 🙄 Anonymkode: d4ae8...243
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #18 Skrevet 6. april 2024 Bryr meg ikke om gaver… hvis mannen kommer med en dårlig gave tenker jeg at han har forsøkt. Han bryr seg heller ikke om gaver. Jeg ønsker meg kun kvalitetstid, sex, nærhet, omsorg, felles opplevelser og gode samtaler. Hadde derimot mistet respekten for min partner hvis han ble snurt for at gaven han fikk var for dårlig… For en person som ikke har gaver som kjærlighetsspråk så er det faktisk ikke enkelt å kjøpe gaver. Uansett hva det måtte være så ser ikke den personen verdien av gaven. Mitt råd er at om man selv legger mye vekt på gaver og har en partner som ikke gjør det, så må man snakke sammen. Fortell at gaver betyr mye for deg og at det er viktig for deg å få gaver i et forhold. Lag en konkret ønskeliste (gjerne med bilde og link eller eksakt butikk hvor det kan kjøpes) og del den med partner. Si også i hvilke sammenhenger du forventer gaver. Det er ikke verre enn det. Anonymkode: 8eabc...ffd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå