Gå til innhold

Hvor mange tenner har din tiåring mistet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at det går litt tregt her.. Tiåringen har mistet fire tenner totalt, men har et par løse!

Anonymkode: 6de56...d05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her har 7 åring en mistet åtte tenner 

Anonymkode: ef7a7...7b8

Skrevet (endret)

Oi, ja det var tregt. Min tiåring (blir 11 i år) har mistet  alle unntatt en hjørnetann tror jeg. (han mistet en i påsken, mulig det var den siste tanna)

Hva sier tannlegen? Kan det være en fysisk grunn til at det går så sakte? 

Endret av atropos
AnonymBruker
Skrevet

11 eller 12, er 10,5 år.

Anonymkode: eb10d...6fc

AnonymBruker
Skrevet

Man mister i to perioder. Første periode er ca rundt skolestart og andre periode er 6./7.klasse. Sa tannlegen min til meg (gjelder gutt). Det er vanlig å ha mistet 8 tenner første fellingsperiode. 

Jeg ville hørt med tannlegen neste gang dere er på kontroll. Men tenker det er innenfor normalen, bare tenk på puberteten så kommer noen tidlig og noen sent. Hvordan var tannfelling på deg og far, man følger ofte samme mønster som foreldrene (genetisk). 

Anonymkode: aac84...e11

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesten alle , bortsett fra 2 kanskje . Men min 8 åring , blir 9 i år , har bare mistet 4 🙈 eldste hadde mistet 4 i barnehagen . 

Anonymkode: 426db...9ca

Skrevet

Hun har mistet 8, tannlegen har sagt at vi skal booke en time igjen om 6 mnd hvis ikke hun har mistet flere innen den tid. Men hun fikk også tenner sent (11 mnd) så det spiller kanskje inn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har inntrykk av at det går litt tregt her.. Tiåringen har mistet fire tenner totalt, men har et par løse!

Anonymkode: 6de56...d05

min er 11 og han skal miste 7 til sa tannpleier når vi var der på torsdag, så da har hn vel mistet 21 hittil, minste sin første når hn var 5 år

Anonymkode: 8767c...9e7

AnonymBruker
Skrevet

Min 10-åring har mistet alle 20. Begynte å miste da hun var 4, så veldig tidlig med tennene. Fikk melketenner tidlig også.

Litt rart siden hun er liten og spinkel og ikke tidlig utviklet ellers.

Anonymkode: 19146...373

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat 10 år. Har mistet alle. Tror det er 1-2 år siden hun var ferdig med tannfelling faktisk. Men hun har vært heller tidlig ute med tannfelling.

Anonymkode: e012e...ebd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...