Lassie Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 Først og fremst; sorry detaljer og beskrivelser... Jeg har skrevet inn på prøve-lista at jeg fikk mens den 3.februar (fredag). For da var det nemlig blod på papiret, så jeg gikk ut fra at mensen kom denne dagen. Så jeg puttet inn en mini tampong på morgenen. Da jeg skulle bytte den ved lunsjtider så var det ingenting på den, så jeg satte ikke inn noen ny - bare hadde truseinnlegg. Senere blødde jeg ingenting, og lørdag blødde jeg ikke noe som helst før etter vi hadde sexet. Da var det litt mer blod på papiret og jeg gikk ut fra at det var det som skulle til før mensen kom. Så jeg tok på meg bind og regnet med at jeg kom til å begynne å blø vanlig. Men nei... Så å si ingenting, bare bittesmå sporblødninger som kom på papiret. Sånn har det holdt på hele helgen, i går kveld og i dag har det vært mikroskopiske mengder i bindene, men ikke noen normal mens. Det har vært litt mer blod på papiret. Jeg har aldri hatt sånn mens før, jeg blør alltid mye den første dagen og så avtar det og etter ca. 4-5 dager er jeg ferdig med mensen. Nå er det den 4.dagen siden jeg først oppdaget litt blod, og likevel har ikke mensen kommet for fullt. Forøvrig hadde jeg beregnet at mensen skulle komme ca lørdag, så tidspunktet er jo riktig. Men hvorfor blør jeg ikke en vanlig mens da?? Forrige uke hadde jeg veldig ømme pupper, noe jeg plutselig har begynt å få før hver mens, så jeg hadde jo tegnene på at mensen kom også. Lørdag hadde jeg menssmerter, så da var jeg iallfall sikker på at mensen skulle komme for fullt.. Er det noen andre som har opplevd dette og har peiling på hva som gjør det? Jeg tror ikke det har noe med graviditet å gjøre, men siden vi nå er prøvere inne her så har mange mer peiling på dette med sykluser og hele pakka enn mange andre på KG Så derfor spør jeg her inne, jeg. Har aldri hatt sånn mens før, og jeg blir irritert for jeg gidder jo ikke gå med bind og truseinnlegg i ørti dager før den skikkelige mensen kommer...
Missbumblebee Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 (endret) Hmm.. Første jeg tenkte var "ta en test"... Jeg har opplevd sånne "nesten-mensen-tendenser" som du beskriver, men bare mens jeg har gått på p-piller. Tror ikke det er vanlig ellers. Lykke til Endret 7. februar 2006 av Missbumblebee
Holly Hobbie Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 Jeg hadde tre dager med smaabloedninger foer mensen satte ordentlig i forrige syklus. Det har aldri hendt foer. Men hvis du har "rare" sykluser og har proevd saa lenge synes jeg du burde insistere paa utredning!!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 Siste mensen (?) før jeg ble gravid var sånn. Tror det er grunnen til at jeg fikk så stor forskjell på menstermin og UL-termin, for disse småblødningene kom altfor tidlig til å være mens i følge mine beregninger, og ikke blødde jeg ordentlig heller, det var omtrent som du beskriver. Ta en test for å være sikker, og så må du nok bare smøre deg med tålmodighet...
Malama Skrevet 7. februar 2006 #5 Skrevet 7. februar 2006 Og atter engang roter jeg meg inn på dette prøverforumet for å svare. Men, jeg kan jo ha peiling på sykluser og sånn selv om jeg ikke skriver meg på noen prøverliste, så Har du nylig sluttet med p-piller eller annen hormonell prevensjon, eller har du i lang tid hatt en regelmessig syklus? Det er litt avgjørende for hva jeg videre vil råde deg til. Min 3. syklus etter p-pilleslutt var et langt spotte-mareritt. (de to første var helt greie. Uten el, men av normal lengde og mensen kom som ventet) Omtrent da jeg forventet mensen begynte det slik du sier, bare litt. Jeg gikk med truseinnlegg, med paracet og tamponger i lomma i påvente av at "i dag kommer den sikkert" i ca 50 dager før den endelig kom... passe frustrerende. Men, om du ikke har noen forhistorie med uregelmessige sykluser eller hormonprevensjon i de siste 3-4 månedene så ville jeg sett det ann et par dager, gjerne tatt en test (noen får litt sånne miniblødninger når de venter mensen når de er gravide, så om du er prøver, så vil jeg anbefale en test for å være sikker) Om testen er negativ og det ikke slutter (at mensen kommer da gjene) kan du vurdere å ringe legen din, for da er ikke dette helt normalt, og kan være greit å få sjekka opp.
Lassie Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2006 Takk for svar alle sammen! Typisk nok, når jeg begynre å lure og skrev innlegget i går så var det sånn som jeg beskrev. I dag har mensen kommet for fullt Så det var nok bare noe "forbigående". Men takk for svar likevel!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå