Gå til innhold

Under halvparten av nordmenn brukte kondom sist de hadde sex med ny partner. Hvordan spørre en date om kondombruk før eventuell sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kartlegge dette på en god måte før man har sex? Hvordan si det, og i hvilken situasjon? Ikke det letteste å ta opp på resturant ved fjerde date

Er det en måte å si det på eller må vi som bryr oss om sånt gå etter jomfruer og folk i forhold?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du ikke går på prevensjon og at han må bruke kondom før du ligger med han. Enkelt og greit.

Anonymkode: 1ac2a...034

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier egentlig bare å dra den frem og ta den på med den støreste selvfølgelighet når man kommer så langt at det er aktuelt..... 

1 eneste gang har jeg opplevd en dame som reagerte. Ba meg ta den av fordi det var så mye bedre uten. 

Det ble ikke noe mer pikk på henne for å si det sånn..... 

Anonymkode: 50659...fd2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål. Jeg bruker å si det på melding. Da vet han hva han kan forvente, og han rekker å øve seg hjemme på å sette på kondom. Norske menn er elendige på kondombruk! 

Anonymkode: 55a57...711

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

"Kjører du gummibåt i lårvika?"

Anonymkode: 11ddb...294

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I disse dager med utbredt gonorésmitte er tilfeldig sex uansett uaktuelt. 

Anonymkode: 23b09...265

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du sier at du ikke går på prevensjon og at han må bruke kondom før du ligger med han. Enkelt og greit.

hele tiden trodd majer var mann... har jeg tatt feil?

Men til saken . har hatt ONS kanskje 3-4 ganger i mitt liv og ingen kom med kondom. Kun 1 date som har ordnet det selv. Ellers har jeg måtte ha det selv. Så ja tror på påstanden at under halvparten av norske menn bruker kondom. Det er vel en grunn til at vi ligger på topp i kjønnssykdom statestikken etter folketallet?? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I disse dager med utbredt gonorésmitte er tilfeldig sex uansett uaktuelt. 

Andre steder i europa leser jeg om antibiotika resistent gonore 😱

Anonymkode: 802a3...724

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Andre steder i europa leser jeg om antibiotika resistent gonore 😱

Anonymkode: 802a3...724

Den er også i Norge dessverre... Men det er ikke politisk korrekt i Norge å advare mot tilfeldig sex, utrolig nok.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svaret er like enkelt som det er genialt!

Først gjør du alt du kan for å tenne karen. Skru på sjarmen og få ham het og villig.

Så når tiden er kommet for "hyrdestunden" så initierer du til sex uten kondom.

Hvis han da ikke stopper deg og sier "vent litt, la meg bare ta på denne, man kan jo aldri være for forsiktig" så avslutter du samleiet og sender fyren på dør.

Hvis han derimot tar på kondom uten å nøle så er det jo bare vinn-vinn for begge og bare å nyte.

Kos deg!

Anonymkode: e7064...fce

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svaret er like enkelt som det er genialt!

Først gjør du alt du kan for å tenne karen. Skru på sjarmen og få ham het og villig.

Så når tiden er kommet for "hyrdestunden" så initierer du til sex uten kondom.

Hvis han da ikke stopper deg og sier "vent litt, la meg bare ta på denne, man kan jo aldri være for forsiktig" så avslutter du samleiet og sender fyren på dør.

Hvis han derimot tar på kondom uten å nøle så er det jo bare vinn-vinn for begge og bare å nyte.

Kos deg!

Evt kan hun dra frem kondomet når det er på tide å ta de på. Ingen grunn til å kaste ut noen for at de ikke tar initiativet. 

Anonymkode: 5983b...6cf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Evt kan hun dra frem kondomet når det er på tide å ta de på. Ingen grunn til å kaste ut noen for at de ikke tar initiativet. 

Anonymkode: 5983b...6cf

Noen må jo ta initiativet og denne testen er laget for å finne frem til sunne partnere.

Hvis fyren ikke insjer med kondombruk så er det ikke en fyr det er lurt å ligge med.

AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (12 minutter siden):

hele tiden trodd majer var mann... har jeg tatt feil?

Men til saken . har hatt ONS kanskje 3-4 ganger i mitt liv og ingen kom med kondom. Kun 1 date som har ordnet det selv. Ellers har jeg måtte ha det selv. Så ja tror på påstanden at under halvparten av norske menn bruker kondom. Det er vel en grunn til at vi ligger på topp i kjønnssykdom statestikken etter folketallet?? 

Han kan jo likevel ha sex med menn. Jeg synes ikke det gir noe mening å ta opp problematikken hvis han skal ha sex med damer, da styrer han kondombruk selv.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Majer said:

Hvordan kartlegge dette på en god måte før man har sex? Hvordan si det, og i hvilken situasjon? Ikke det letteste å ta opp på resturant ved fjerde date

Er det en måte å si det på eller må vi som bryr oss om sånt gå etter jomfruer og folk i forhold?

Hvis du er kvinne: «Bare så det er sagt, jeg forventer du bruker kondom hvis vi kommer så langt. Er du innforstått med det?»

Hvis du er mann kan du vel bare ta det på, når det nærmer seg.. 

Anonymkode: 64d78...75c

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvis du er kvinne: «Bare så det er sagt, jeg forventer du bruker kondom hvis vi kommer så langt. Er du innforstått med det?»

Hvis du er mann kan du vel bare ta det på, når det nærmer seg.. 

Anonymkode: 64d78...75c

Ja, men kondom er ikke nok for meg om personen har ligget uten kondom. Kondomet beskytter ikke all hud

AnonymBruker
Skrevet

Har du noe tid til kjæresten din når all prioritering er sex og damer?

Anonymkode: c9ccc...b3f

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 timer siden):

Hvis du ikke klarer å si dere skal bruke kondom, burde du jo ikke ha sex i utgangspunktet. 

Anonymkode: 16311...f58

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du ikke klarer å si dere skal bruke kondom, burde du jo ikke ha sex i utgangspunktet. 

Anonymkode: 16311...f58

Jeg sier det, men det er sagt ikke nok at vi bruker det. Personen må også ha brukt det med andre

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 timer siden):

Jeg sier det, men det er sagt ikke nok at vi bruker det. Personen må også ha brukt det med andre

Den beste indikasjonen er at hun/ han sier at du skal bruke kondom. Da har de sannsynligvis sagt det tidligere også. Det er ingen andre måter å finne det ut på, hvis du begynner å spørre så er du for det første uhøflig og for det andre så er det slettes ikke sikkert at du får et ærlig svar.

Hvis du er så vannvittig redd for kjønnssykdommer at du bekymrer deg for å bli smittet selv med kondombruk, så er det nok best for deg å leve i sølibat.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Majer said:

Jeg tror dette er i overkant hysterisk hvis du samtidig ønsker å ha et aktiv sex og datingliv. Du får ikke gjort så mye annet enn å være konsekvent med egen kondombruk, og hva partner har gjort før hun traff deg får du egentlig ikke gjort så mye med. Personlig tenker jeg aldri på akkurat det, men bruker alltid kondom selv. Jeg har pult en del damer og det har gått veldig fint til nå i alle fall. 

Anonymkode: 50659...fd2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...