Vala Skrevet 14. mars 2002 #1 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg har et lite dilemma.. Jeg ønsker ikke at faren min skal følge meg opp kirkegulvet. Vi har hatt et problematisk forhold så lenge jeg kan huske, og det vil føles helt fremmed og feil at han skulle 'gi meg bort'. Han forventer og ønsker heller ikke å gjøre dette, så så langt alt vel. Jeg tenkte jeg og kjæresten min kunne gå sammen opp gulvet, men nå har det seg sånn at han drømmer om å se meg komme gående sakte mot han opp gulvet mens han venter ved alteret... Han går opp sammen med meg om jeg virkelig vil det, men jeg vil gjerne at han skal få oppleve det slik han drømmer om også.. Jeg lurer derfor på; kan man gå alene opp, eventuelt med to brudepiker foran, eller er det veldig 'rart'? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #2 Del Skrevet 14. mars 2002 Selvfølgelig kan du gå alene opp Kirkegulvet. I utlandet praktiserer de dette ofte. Jeg har vært i brylluper både i Irland og England og der har ofte bruden gått alene opp Kirkegulvet- av ulike årsaker. jeg vurderte først å gå alene opp Kirkegulvet, men da jeg fikk klarsignal om at Pappa skulle klare å gå opp uansett så løste jo den saken seg. Jeg synest både det er flott og vakkert når en brud går opp alene jeg for min del 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vala Skrevet 14. mars 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 14. mars 2002 Åh takk, der forsvant en vond klump fra brystet mitt! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 14. mars 2002 #4 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg skal gå alene opp. Min far ønsker ikke å følge meg. Forloveren min skal gå bak meg samtidig som hun leier min sønn og datter.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemo Skrevet 14. mars 2002 #5 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg hadde tenkt å gå alene. Jeg har også hatt et problematisk forhold til faren min.... men har da hatt en stefar som har vært her for meg siden jeg var 4 år gammel...så jeg valgte ham til å "gi" meg bort....førte til krangling i familien min,men til slutt skjønte de det. Så nå er alt såre vel;) Du skal gjøre det DU føler er best for deg! Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #6 Del Skrevet 14. mars 2002 Selvfølgelig kan du gjøre det, hvis dere ikke vil gå opp sammen. I løpet av et år har jeg vært i to bryllup hvor bruden gikk opp alene eller sammen med forloveden og barna, og jeg må si det var veldig vakkert og rørende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia Skrevet 14. mars 2002 #7 Del Skrevet 14. mars 2002 Kjære Vala:) Det blir IKKE rart om du går opp alene. Det blir et vakkert syn med bruden i fokus.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
june2002 Skrevet 14. mars 2002 #8 Del Skrevet 14. mars 2002 Helt enig med de andre. Det er kjempefint å gå inn helt alene! ååhh...det blir romantisk det 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingrid Skrevet 15. mars 2002 #9 Del Skrevet 15. mars 2002 Hei. Jeg synes også godt du kan gå alene, men dersom du har barn, kan de følge deg opp. Kanskje har du en bror eller søster som gjerne vil følge deg opp, eller moren din dersom hun er i live. Det er Dere som bestemmer hvordan dere ønsker å ha det i bryllupet. Ikke la andre bestemme eller påvirke dere. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Creo Skrevet 15. mars 2002 #10 Del Skrevet 15. mars 2002 Den dagen jeg gifter meg har jeg lyst til å gå opp alene. Jeg har et godt forhold til min far, men jeg synes det er unaturlig "å bli gitt bort" - jeg vil gjerne gå opp gangen selv ("løle søl!" ), og bort til min kjære. Hvor vanlig er det å "bli fulgt"? Er redd faren min tar det ille opp?1212[ Dette Innlegg er endret av: Creo den 2002-03-15 03:25 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 15. mars 2002 #11 Del Skrevet 15. mars 2002 Jeg hørte om set bryllup der bruden sto alene i det dørene gikk opp. Så begynte hun å gå, og brudgommen kom henne i møte. Dermed gikk de sammen resten av veien. Det hadde visst vært rørende. Han "hentet" sin brud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 15. mars 2002 #12 Del Skrevet 15. mars 2002 Jeg skal gå alene opp, vel, muligens sammen med to små, tøffe brudesvenner da... En venninne av meg gikk også alene. Det var mye flottere enn å bli fulgt opp syns jeg, og mer riktig symbolske i disse dager hvor man ikke blir giftet bort av foreldrene. Dessuten er faren min død så han kan ikke følge meg opp, og jeg vil ikke at noen andre skal gjøre det.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vala Skrevet 15. mars 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 15. mars 2002 Tusen takk for mange koselige svar! Det er visst ikke så uvanlig å gå opp alene som jeg trodde, det var en lettelse.. Når det gjelder andre familiemedlemmer så har jeg en eldre bror (eldre enn meg, ikke gammel.. hehe) og også en veldig kjær onkel som mistet sin kone i fjor som jeg kunne tenkt meg å gå opp sammen med. Jeg har imidlertid lagt det fra meg da jeg vet det vil lage problemer, hvis jeg ikke skal gå med far er det nok bedre å gå alene. Vi har ikke noen barn enda, men jeg kan nok 'låne' noen fra broren min eller en venninne. diddi: Det hørtes helt nydelig ut, kanskje vi kan låne den ideen? Da vil jo både min og kjærestens ønske bli oppfyllt! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 27. mars 2002 #14 Del Skrevet 27. mars 2002 Hei dette er et lite tips til hvordan dere kan gjøre det: Du kommer alene oppover gulvet, når du er halvveis oppe, kommer brudgom mot deg og "henter" deg.... Var i et slikt bryllup. Tårene rant for det var så fint!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 27. mars 2002 #15 Del Skrevet 27. mars 2002 jeg skal også gå opp alene, og jeg gleder meg! det hadde våre helt feil for meg også hvis faren min eller noen andre hadde gjordt det! det hadde våre en altarnativ hvis min kjære skulle gjøre det, men det er noe med når han venter klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiit Skrevet 27. mars 2002 #16 Del Skrevet 27. mars 2002 Jeg var i et brullup der bruden begynte å gå inn alene, mens brudgommen gikk sakte mot henne. De møttes halvveis, han bukket dypt, og de gikk arm i arm, sammen opp til alteret. Veldig vakkert, og det passet godt til dere situasjon og typer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago Skrevet 28. mars 2002 #17 Del Skrevet 28. mars 2002 Tiit: Det hørtes veldig romantisk ut. Hadde jeg ikke hatt noen til å følge meg så ville jeg gjort det sånn. Faren min er ikke i form til å følge meg opp så onkelen min skal gjøre det. Jeg gleder meg og han gruer/gleder seg, det er vel slik det skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå