AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Vi var gifte i 10 år og har ingen barn sammen. Men de siste årene så følte jeg ikke at jeg hadde det godt med han, jeg mistet følelsene for han og tenkte ikke på han eller savnet han da vi var fra hverandre. Selv å kysse og sex var ekkelt. Jeg kjente jeg kunne ikke leve slik og vi prata sammen og ble enige om å skille oss. Han kjente på mye det samme uten at jeg visste det. Så skilte vi oss og jeg kjente det var rett for meg. Men kun 2 uker etterpå får jeg vite at han har møtt ei dame som han dater og er intressert i. Og hva skjer? jo jeg blir sjalu og får sorg. Jeg vil ikke ha han tilbake men jeg fatter ikke hva som skjer med meg. Jeg gråter og ser for meg dem sammen og det føles vondt. Er det noe gærnt med meg? noen som har opplevd det samme eller er det bare jeg? Vi er godt voksne. Anonymkode: 4ad98...0f7 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 Vanlig det. Anonymkode: fa494...994 2 1 1
Grevling Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 Det er ingen kjekk følelse å føles lett erstattelig. Om sammenhengen er i et forhold, vennskap eller arbeidslivet. Vi ønsker å føle oss verdifulle. 8 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 Du vurderer kanskje hans verdi opp mot hva andre føler for ham. Når hun andre dama vil ha ham (og evt har det godt med ham) så sier ryggmargen din «jammen, de beviser at han er bra - jeg vil ha ham tilbake». I ditt neste forhold så vil jeg prøve å : 1) Holde på kjærlighet og kjærtegn 2) Prøv å finne ut hva han er verdt for _deg_, ikke vær avhengig av andre for å verdsette ham Anonymkode: 3e124...ca4 5
NiceOrNothing Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi var gifte i 10 år og har ingen barn sammen. Men de siste årene så følte jeg ikke at jeg hadde det godt med han, jeg mistet følelsene for han og tenkte ikke på han eller savnet han da vi var fra hverandre. Selv å kysse og sex var ekkelt. Jeg kjente jeg kunne ikke leve slik og vi prata sammen og ble enige om å skille oss. Han kjente på mye det samme uten at jeg visste det. Så skilte vi oss og jeg kjente det var rett for meg. Men kun 2 uker etterpå får jeg vite at han har møtt ei dame som han dater og er intressert i. Og hva skjer? jo jeg blir sjalu og får sorg. Jeg vil ikke ha han tilbake men jeg fatter ikke hva som skjer med meg. Jeg gråter og ser for meg dem sammen og det føles vondt. Er det noe gærnt med meg? noen som har opplevd det samme eller er det bare jeg? Vi er godt voksne. Anonymkode: 4ad98...0f7 Den følelsen er forbigående , jeg lover❣️ 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #6 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi var gifte i 10 år og har ingen barn sammen. Men de siste årene så følte jeg ikke at jeg hadde det godt med han, jeg mistet følelsene for han og tenkte ikke på han eller savnet han da vi var fra hverandre. Selv å kysse og sex var ekkelt. Jeg kjente jeg kunne ikke leve slik og vi prata sammen og ble enige om å skille oss. Han kjente på mye det samme uten at jeg visste det. Så skilte vi oss og jeg kjente det var rett for meg. Men kun 2 uker etterpå får jeg vite at han har møtt ei dame som han dater og er intressert i. Og hva skjer? jo jeg blir sjalu og får sorg. Jeg vil ikke ha han tilbake men jeg fatter ikke hva som skjer med meg. Jeg gråter og ser for meg dem sammen og det føles vondt. Er det noe gærnt med meg? noen som har opplevd det samme eller er det bare jeg? Vi er godt voksne. Anonymkode: 4ad98...0f7 Kan være vanlig det. Enten eller. En fase. 10år lenge. Anonymkode: 229f6...bc8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du vurderer kanskje hans verdi opp mot hva andre føler for ham. Når hun andre dama vil ha ham (og evt har det godt med ham) så sier ryggmargen din «jammen, de beviser at han er bra - jeg vil ha ham tilbake». I ditt neste forhold så vil jeg prøve å : 1) Holde på kjærlighet og kjærtegn 2) Prøv å finne ut hva han er verdt for _deg_, ikke vær avhengig av andre for å verdsette ham Anonymkode: 3e124...ca4 Jo men jeg hadde ikke føleser for han den siste tiden. Og da følte jeg at det var det beste for meg å ta det steget. Han ville ikke gå i noe samlivsterapi heller så. Prata litt om det men han og mente det var best så. Anonymkode: 4ad98...0f7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi var gifte i 10 år og har ingen barn sammen. Men de siste årene så følte jeg ikke at jeg hadde det godt med han, jeg mistet følelsene for han og tenkte ikke på han eller savnet han da vi var fra hverandre. Selv å kysse og sex var ekkelt. Jeg kjente jeg kunne ikke leve slik og vi prata sammen og ble enige om å skille oss. Han kjente på mye det samme uten at jeg visste det. Så skilte vi oss og jeg kjente det var rett for meg. Men kun 2 uker etterpå får jeg vite at han har møtt ei dame som han dater og er intressert i. Og hva skjer? jo jeg blir sjalu og får sorg. Jeg vil ikke ha han tilbake men jeg fatter ikke hva som skjer med meg. Jeg gråter og ser for meg dem sammen og det føles vondt. Er det noe gærnt med meg? noen som har opplevd det samme eller er det bare jeg? Vi er godt voksne. Anonymkode: 4ad98...0f7 Sorg er ikke nødvendigvis rasjonelt. Sorg over det som kunne vært, en reaksjon på at det er over. Man går jo oftest inn i langvarig forhold med intensjon om at det skal vare, og at det ikke gjør det gir en reaksjon - det er menneskelig. Betyr ikke at du tviler på avgjørelsen eller følelsene for han, men et kapittel er avsluttet. Ta deg tid til å føle litt på det og gjør deg ferdig med overgangen. *klem * Anonymkode: 05a0e...4e4 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Skrevet 5. april 2024 Rart at det dukket opp en annen dame så utrolig kort tid etterpå... Han drev ikke og faset deg ut, da? Ville ikke gå til terapi, bare bli ferdig med det. Da er det klart at dere ikke hadde det godt sammen. Vær klar over at en del er for feige til å innrømme at de vil ut på grunn av at de har møtt en annen, så de lager det riktig så utrivelig hjemme for at den andre til slutt skal bryte ut. Vet jo ikke om dette skjedde hos dere, men det er ganske rart at han møtte en annen så raskt. At du savner ham etter ti år sammen, det er ikke noe rart. Så hadde du sikkert håpet at det var du og han som hadde det godt sammen og var lykkelige, i stedet for en ny dame. Men, det er slett ikke sikkert at det forholdet varer, det vil tiden vise. Anonymkode: 8f82f...f37 4
Gjest ZarahSweet Skrevet 6. april 2024 #10 Skrevet 6. april 2024 Er vanlig at en kan få en reaksjon. Dere to har jo delt et liv sammen og så skal dere plutselig ikke være i hverandres liv lenger. Og tross at det ikke er følelser for hverandre lenger så vil et brudd ofte føre til en sorg over det som ikke ble. Mange trenger å bearbeide et brudd selv om det var ønsket. Og det er sunt å kjenne på de følelsene. Og så plutselig møter du en fyr og så blir du forelsket.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #11 Skrevet 6. april 2024 En mulighet er at det hele startet med at han traff henne…. Anonymkode: 1e448...6d3 4
Blåtrå Skrevet 6. april 2024 #12 Skrevet 6. april 2024 2 uker etter, vanlig for en idiot som ikke klarer å være alene. Det varer ikke, og du savner han ikke om en stund.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #13 Skrevet 6. april 2024 Blåtrå skrev (1 minutt siden): 2 uker etter, vanlig for en idiot som ikke klarer å være alene. Det varer ikke, og du savner han ikke om en stund. Hvorfor kaller du han idiot? Må man være idiot hvis man ikke vil bære alene? Anonymkode: 8b56a...cc7 1 3
Blåtrå Skrevet 6. april 2024 #14 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kaller du han idiot? Må man være idiot hvis man ikke vil bære alene? Anonymkode: 8b56a...cc7 Han klarte jo ikke være alene.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #15 Skrevet 6. april 2024 Blåtrå skrev (Akkurat nå): Han klarte jo ikke være alene. Hvorfor skal man kalles idiot av den grunn? Eller du vet jo heller ikke om han ikke klarer å være alene eller om han bare traff ei han likte veldig godt. Legg lista litt høyere for å kalle folk idioter. Anonymkode: 8b56a...cc7 2 3
Blåtrå Skrevet 6. april 2024 #16 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal man kalles idiot av den grunn? Eller du vet jo heller ikke om han ikke klarer å være alene eller om han bare traff ei han likte veldig godt. Legg lista litt høyere for å kalle folk idioter. Anonymkode: 8b56a...cc7 En idiot for meg, trenger ikke være en idiot for deg. Du legger din liste, jeg legger min.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #17 Skrevet 6. april 2024 Det handler vel mer om misunnelse på at han har fått seg kjæreste enn sjalusi rettet mot den nye kjæresten? Jeg går utfra at du ikke ønsker fyren tilbake. Anonymkode: 26e36...fd6 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #18 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): En mulighet er at det hele startet med at han traff henne…. Anonymkode: 1e448...6d3 Best å fyre opp her, ja🤭? Anonymkode: 8cf2d...235 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #19 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi var gifte i 10 år og har ingen barn sammen. Men de siste årene så følte jeg ikke at jeg hadde det godt med han, jeg mistet følelsene for han og tenkte ikke på han eller savnet han da vi var fra hverandre. Selv å kysse og sex var ekkelt. Jeg kjente jeg kunne ikke leve slik og vi prata sammen og ble enige om å skille oss. Han kjente på mye det samme uten at jeg visste det. Så skilte vi oss og jeg kjente det var rett for meg. Men kun 2 uker etterpå får jeg vite at han har møtt ei dame som han dater og er intressert i. Og hva skjer? jo jeg blir sjalu og får sorg. Jeg vil ikke ha han tilbake men jeg fatter ikke hva som skjer med meg. Jeg gråter og ser for meg dem sammen og det føles vondt. Er det noe gærnt med meg? noen som har opplevd det samme eller er det bare jeg? Vi er godt voksne. Anonymkode: 4ad98...0f7 2 uker etter dere bestemte dere for å skille dere, eller 2 uker etter skilsmissen ble gjennomført? En skilsmisse tar ett år, så det er stor forskjell på to uker og ett år etter et brudd. Anonymkode: 7a45c...bed 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #20 Skrevet 6. april 2024 Dette har skjedd meg og. Jeg gjorde det slutt etter 9 år, ingen barn. To uker etterpå var han samboer med en ny!! Tror ikke jeg var sjalu mest overrasket. Forholdet hadde vært dårlig et par år og trodde vi kunne fikse det men han hadde fått så mange sjanser pluss følelsene var borte totalt pga alt han rota det til med. Fant ut en god stund etterpå at de hadde vært sammen mens vi var samboere, han trodde han kunne få i pose og sekk. Da jeg gjorde det slutt hadde de allerede hvert sammen i over 6 måneder. Jeg tror ikke hun visste om det da vi bor i forskjellige landsdeler. Da jeg summa meg ble egentlig mest forbannet på den dusten da jeg hadde brukt mye penger på og ordne oppi hans gjeld. Fikk pengene tilbake da han flytta. Angra lenge på at jeg ikke hadde gjort det slutt før. Men måtte ta et oppgjør med meg selv og si at gjort er gjort og nå har du tatt tilbake livet ditt. Tok tid før sinne ga seg men fikk det mye bedre. Anonymkode: a342f...cce 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå