Gå til innhold

Foreldre med adhd/add el der det er mistanke om diagnosen - ba dere selv om å bli utredet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer utredning selv siden jeg ser en del trekk hos meg også.

Anonymkode: 74d7d...83e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ba om utredning da min datter fikk diagnosen. Hun er kliss lik meg😅 Men siden jeg holder på mann, jobb og har trygge barn med gode relasjoner fikk jeg avslag gjennom det offentlige. Har ikke 100.000 pluss til å gjøre det privat og har uansett klart meg greit, så det blir med antagelsen.. Datter derimot har svæææært god nytte av medisiner.

Anonymkode: fe936...d5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok utredning etter mitt barn med utredet. Underveis i utredningen på mitt barn følte jeg at jeg utredet min egen barndom. Tok det privat ca 20000. 

Anonymkode: f94b2...006

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både barnet litt og jeg måtte utredes privat. Det er vanskelig når man er aleneforsørger 

Anonymkode: e2e8f...729

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det bare er fordi du kjenner deg igjen vil du truleg få avslag. Påverkar det deg i kvardagen på noko måte?

Alle kan kjenne seg igjen i adhd diagnosen, då alle symptom er heilt vanlege å ha. Det som skiller oss frå "normale" er i kor stor grad dei ulike symptoma påverkar kvardagen vår, og ein har fleire av symptoma som alle gjer ting vanskeleg.

Har sjølv diagnosen og trur minst eit av borna mine har det, og kjem til å kjempe for at han skal få hjelp i skulen. Er ikkje der at eg vil gi han medisinar, men er vanskeleg å få tilrettelegging utan diagnose. Så spørr deg sjølv kvifor du vil ha utredning? Er det for å få medisinar? Er utfordringane dine til hinder for deg i kvardagen? Osv :)

Anonymkode: 77f15...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Ble dere anbefalt egen utredning av barnets behandler eller ønsket dere dette selv?

TS

AnonymBruker
Skrevet
On 4/6/2024 at 7:12 AM, AnonymBruker said:

Tok utredning etter mitt barn med utredet. Underveis i utredningen på mitt barn følte jeg at jeg utredet min egen barndom. Tok det privat ca 20000. 

Anonymkode: f94b2...006

20.000? Ikke mer? Da er det kanskje verdt likevel. Jeg skulle gjerne ha testet medisiner da jeg strever med mye engstelse og tankekjør oppå alt det andre. 

Anonymkode: fe936...d5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ble dere anbefalt egen utredning av barnets behandler eller ønsket dere dette selv?

TS

Dytter

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...