AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Er det noen som har tips til gode, helst mannlige, psykologer i Bergen med driftstilskudd? Problemområde depresjon og forsåvidt også angst. Skriv gjerne litt om dem, ca alder og hvilken bydel de holder til i. Anonymkode: bc529...1cb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Dytter denne. Har forresten allerede sjekket legelisten.no. Anonymkode: bc529...1cb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Du får tildelt behandler av DPS om du blir rettighetsvurdert. Du kan komme med ønsker selv, men sannsynligvis vil ikke personen du ønsker deg til ha ledig plass. Er det en spesiell behandlingstype eller kompetanse du er ute etter kan det stå i henvisningen. Anonymkode: 0e785...916
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du får tildelt behandler av DPS om du blir rettighetsvurdert. Du kan komme med ønsker selv, men sannsynligvis vil ikke personen du ønsker deg til ha ledig plass. Er det en spesiell behandlingstype eller kompetanse du er ute etter kan det stå i henvisningen. Anonymkode: 0e785...916 Nå var det ikke det jeg spurte om, og jeg er klar over gangen i det, jeg vil dog prøve å få gjennom et ønske likevel. Det klaffer ikke med min nåværende. Anonymkode: bc529...1cb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå var det ikke det jeg spurte om, og jeg er klar over gangen i det, jeg vil dog prøve å få gjennom et ønske likevel. Det klaffer ikke med min nåværende. Anonymkode: bc529...1cb Jeg ville likevel tatt kontakt med dps for å få råd. De kjenner til avtalespesialistene og vet hva slags kompetanse de har. Anonymkode: 0e785...916
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Skrevet 7. april 2024 Jeg tror desverre ikke noen her kan tipse deg om en psykolog som kan klaffe med deg. Ingen her kjenner deg godt nok til det. Alle er forskjellige. En psykolog som passer godt for en passer ikke for en annen. Du må nesten bare prøve deg frem. Anonymkode: c7a16...165 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #7 Skrevet 7. april 2024 Jeg forstår det slik at ts ønsker å gå privat? Da kan det være mulig å få tips. Ellers vil jeg råde deg til å lese om hver enkelt psykolog, hvilke felt de jobber mest med. Du kan også Google de og se om der står noen artikler, forskning osv. Anonymkode: 2b448...5b2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #8 Skrevet 7. april 2024 Nei, jeg er ikke ute etter å gå privat. Jeg har psykolog via dps idag, som ikke fungerer. Jeg håpte ganske enkelt at noen hadde kjennskap til noen av disse psykologene. Selvfølgelig er det vanskelig å finne riktig psykolog ut i fra hva andre sier. Men det går an å vite hvilke man bør luke ut, og hvem man kan sette på en ønskeliste. Den prosessen det er å begynne på nytt hos ny psykolog er så utmattende, så hadde vært fint å ikke skyte helt i blinde. Jeg spør på Facebook heller, takk til de som prøvde. Anonymkode: bc529...1cb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #9 Skrevet 7. april 2024 Av ren nysgjerrighet, da jeg står i en lignende situasjon selv. Hvordan tenker du å få til bytte mellom behandlernes dps og over til avtalespesialist med tilskudd? Anonymkode: 5189e...168
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #10 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nei, jeg er ikke ute etter å gå privat. Jeg har psykolog via dps idag, som ikke fungerer. Jeg håpte ganske enkelt at noen hadde kjennskap til noen av disse psykologene. Selvfølgelig er det vanskelig å finne riktig psykolog ut i fra hva andre sier. Men det går an å vite hvilke man bør luke ut, og hvem man kan sette på en ønskeliste. Den prosessen det er å begynne på nytt hos ny psykolog er så utmattende, så hadde vært fint å ikke skyte helt i blinde. Jeg spør på Facebook heller, takk til de som prøvde. Anonymkode: bc529...1cb Jeg har gått på dps Sotra men var heller ikke særlig fornøyd så har desverre ingen råd. Syns de fleste psykologer er mye «hva føler du» «hva tror du» etc. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror desverre ikke noen her kan tipse deg om en psykolog som kan klaffe med deg. Ingen her kjenner deg godt nok til det. Alle er forskjellige. En psykolog som passer godt for en passer ikke for en annen. Du må nesten bare prøve deg frem. Anonymkode: c7a16...165 Det er jo ikke snakk om at man må kjenne noen for å anbefale en god psykolog. Selvfølgelig kan en psykolog være god for noen og dårlig for andre, men om flere anbefaler en psykolog så er den nok ganske sikkert god og det er jo det ts spør om. Unødvendig svar, samme som svarer «dra til legen istedenfor å spørre her» om man spør om noe helserelatert. Anonymkode: c9850...b23 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #11 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Av ren nysgjerrighet, da jeg står i en lignende situasjon selv. Hvordan tenker du å få til bytte mellom behandlernes dps og over til avtalespesialist med tilskudd? Anonymkode: 5189e...168 Jeg er allerede hos en psykolog som har avtale med dps, i stedet for å gå på selve dps. Angående bytte, så må jeg og psykologen bli enige om at det ikke er en god match, og vedkommende sende meg i "retur" til dps, og så ut til ny. Anonymkode: bc529...1cb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #12 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har gått på dps Sotra men var heller ikke særlig fornøyd så har desverre ingen råd. Syns de fleste psykologer er mye «hva føler du» «hva tror du» etc. Det er jo ikke snakk om at man må kjenne noen for å anbefale en god psykolog. Selvfølgelig kan en psykolog være god for noen og dårlig for andre, men om flere anbefaler en psykolog så er den nok ganske sikkert god og det er jo det ts spør om. Unødvendig svar, samme som svarer «dra til legen istedenfor å spørre her» om man spør om noe helserelatert. Anonymkode: c9850...b23 Takk! Det er kjempevanskelig å finne en man klaffer med. Jeg hadde en helt fantastisk en, som dessverre nå har pensjonert seg. Den nye mener at selvmordstanker skal man ikke ta opp, og litt satt på spissen, 'ikke tenke de vanskelige og vonde tankene'. I stedet for å være en støtte, blir jeg sittende igjen etterpå med en forsterket følelse av utenforskap, og at "veien tilbake" er helt umulig. Anonymkode: bc529...1cb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #13 Skrevet 7. april 2024 Skjønner deg. Liker best psykiatere selv. De er etter min erfaring ikke så «hva tror du da, hva føler du», men mer leger i aksjon. Løsningsorientert, hands on, går ikke rundt grøten, effektive. Hatt tre psykiatere og de var supre alle sammen. Prøvd to psykologer og hatet det diffuse vissvasset de drev med. Men det er sikkert smakssak Anonymkode: 3aabd...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #14 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk! Det er kjempevanskelig å finne en man klaffer med. Jeg hadde en helt fantastisk en, som dessverre nå har pensjonert seg. Den nye mener at selvmordstanker skal man ikke ta opp, og litt satt på spissen, 'ikke tenke de vanskelige og vonde tankene'. I stedet for å være en støtte, blir jeg sittende igjen etterpå med en forsterket følelse av utenforskap, og at "veien tilbake" er helt umulig. Anonymkode: bc529...1cb Det var akkurat derfor jeg ikke likte hun jeg gikk til på Sotra. Hun begynte å snakke om at traumene mine var fortid og at de jobbet ut ifra at man ikke skal ta opp traumer da det kan gjøre at man «lever de på nytt» eller «tenker mer på de enn man normalt gjør». Syns det hørtes helt merkelig ut. Hun avsluttet alt etter ett besøk, mente jeg var for ressurssterk for å trenge videre hjelp og ønsket meg lykke til. Hadde sikkert ikke fått noe ut av å snakke videre med hun uansett. Ble også henvist til en gruppe med noe selvmestringstull, det det var ulovlig å si «dette er vanskelig», man hadde bare lov å si «dette var ikke så lett» Har du prøvd å fortelle på dps hva du føler du trenger ut ifra psykologtimene? Jeg orket ikke prøve mer, har vært til psykolog for av og på depresjon siden jeg var 13 og lar det heller skure å gå til det ikke går mer. Tyr til YouTube av og til for litt pep talk på de dagene jeg kjenner jeg trenger det. Det er veldig kjedelig å føle seg utenfor, jeg føler med deg selv om det sikkert ikke hjelper så mye❤️ Anonymkode: c9850...b23
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #15 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner deg. Liker best psykiatere selv. De er etter min erfaring ikke så «hva tror du da, hva føler du», men mer leger i aksjon. Løsningsorientert, hands on, går ikke rundt grøten, effektive. Hatt tre psykiatere og de var supre alle sammen. Prøvd to psykologer og hatet det diffuse vissvasset de drev med. Men det er sikkert smakssak Anonymkode: 3aabd...7ad Enig her! Men slik jeg har opplevd det får man kun gå til psykriater om man tenger diagnose, eksempel jeg ble diagnosert meg depresjon, fikk oppfølging av medisiner via telefon og deretter henvist til gruppe som videre tiltak Anonymkode: c9850...b23
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #16 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var akkurat derfor jeg ikke likte hun jeg gikk til på Sotra. Hun begynte å snakke om at traumene mine var fortid og at de jobbet ut ifra at man ikke skal ta opp traumer da det kan gjøre at man «lever de på nytt» eller «tenker mer på de enn man normalt gjør». Syns det hørtes helt merkelig ut. Hun avsluttet alt etter ett besøk, mente jeg var for ressurssterk for å trenge videre hjelp og ønsket meg lykke til. Hadde sikkert ikke fått noe ut av å snakke videre med hun uansett. Ble også henvist til en gruppe med noe selvmestringstull, det det var ulovlig å si «dette er vanskelig», man hadde bare lov å si «dette var ikke så lett» Har du prøvd å fortelle på dps hva du føler du trenger ut ifra psykologtimene? Jeg orket ikke prøve mer, har vært til psykolog for av og på depresjon siden jeg var 13 og lar det heller skure å gå til det ikke går mer. Tyr til YouTube av og til for litt pep talk på de dagene jeg kjenner jeg trenger det. Det er veldig kjedelig å føle seg utenfor, jeg føler med deg selv om det sikkert ikke hjelper så mye❤️ Anonymkode: c9850...b23 Wow, det høres jo helt tullete ut! Jeg tenker det er viktig å få bruke de ordene man ønsker på å sette ord på følelsene sine, og situasjonen man står i! Jeg har dessverre ikke tips til avtalespesialister, men private i Bergen. Av en eller annen grunn får jeg inntrykk av de jeg hører som går hos DPS at mange er misfornøyd, mens mange som går privat er veldig fornøyd. Kanskje de beste psykologene ønsker å drive privat fordi det er lettere problematikker av og til? Fikk OCD behandling på OCD-teamet i Bergen da, jobbet ikke tett med noen, men opplevde dem som svært dyktige. Anonymkode: eecc7...8b9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #17 Skrevet 7. april 2024 Psykolog Jarle Støylen synes jeg var til god hjelp. Anonymkode: f01cb...02f
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #18 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 0.59): Psykolog Jarle Støylen synes jeg var til god hjelp. Anonymkode: f01cb...02f Hei igjen, jeg fant han ikke. Hvor praktiserer han? Anonymkode: bc529...1cb
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #19 Skrevet 16. april 2024 Cathrine støle. Anonymkode: 4d8ef...5fe
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #20 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei igjen, jeg fant han ikke. Hvor praktiserer han? Anonymkode: bc529...1cb Googlet for deg https://bergen-psykolog.com Anonymkode: 0e785...916
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå