Gå til innhold

Ikke råd til dyrlege i dagens økonomiske situasjon…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
BobbySocks skrev (2 timer siden):

Min dyrlege har Klarna.

Hvilken dyrlege er det?

Anonymkode: e5258...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Omplasser det stakkars dyret. Det er dyreplageri å ikke ta det til veterinær.

Anonymkode: a364f...373

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (21 timer siden):

Du måtte vel betale egenandel?

Nope. Vi har litt dyrere forsikring på han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Å hjelpes meg hva har det å si… nei jeg ble ikke ufør i år, jeg ble singel i år. Dårlig formulert av meg.. 

Anonymkode: 4a45d...450

Det er selvsagt mye å si når du brukte sykdom og uførhet som et argument på hvorfor du ikke er i stand til å gi dyret ditt det den trenger av hjelp per nå.

Anonymkode: ac741...866

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste dyrevernorganisasjoner er allerede oversvømt av friske dyr. De er ikke et sted man kan dumpe dyret sitt når det er blitt sykt og man ikke har råd til behandling eller for å slippe å ta avgjørelsen med å avlive det.

Anonymkode: f6ce2...553

Om dyr er syk og på siste verset så er avlivning selvfølgelig det beste, men om dyret har en sykdom som en fin kan leve med i mange år så prøver man faktisk å finne når man selv ikke er i stand til å ta vare på dyret. At du har flere andre her i tråden ikke evner å se det får ligge på dere.

Anonymkode: ac741...866

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville forsøkt hos Lisaklinikken hvis dere befinner dere på østlandet 🙏

Anonymkode: e39d4...623

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva anbefaler dyrelegen å gjøre? Er det sånn at katten vil bli frisk, eller er det helt tiden noe som dukker opp?

Anonymkode: 6f462...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vår hund måtte plutselig trekke veldig mange tenner pga genetikk da hu var 3 år, vi har totalt punga ut 40.000 kroner til dette da forsikring ikke dekket

Det du kan gjøre er å søke dyrekonto hos Resurs Bank, da får du nedbetaling. Alternativt spør du veterinæren om betalingsordninger. Likevel må du ta dyret til veterinær, det er en del av å ha dyr det. 

Anonymkode: 6c0f3...ff6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Hei hvordan gikk det med deg TS? Jeg er i en lignende situasjon akkurat nå og prøver å lage klarna. Den ene dyreklinikken sa det kunne koste opp mot 18-17 000 kr. Har allerede betalt nesten 12 000 tidligere denne måneden. Må forsøkt å opprette nedbetaling men ble avvist av Svea forrige gang selv om jeg kan nedbetale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring er et must , i tillegg til en bufferkonto...en må nemlig betale FØR man sender forsikrings krav...forsikrings vedtak er evt refusjon ...så penger må man ha ved husdyrhold...og være nøktern på hva man oppsøker dyrlege for...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes private dyrleger som ikke tar så mye, men spørs nå på hva som er galt. 

Eller så hadde jeg spurt om en avtale så du betaler litt hver mnd. Det ordner seg sikkert 🤗

Anonymkode: 9bead...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Baktus2024 skrev (1 time siden):

Forsikring er et must , i tillegg til en bufferkonto...en må nemlig betale FØR man sender forsikrings krav...forsikrings vedtak er evt refusjon ...så penger må man ha ved husdyrhold...og være nøktern på hva man oppsøker dyrlege for...

En del forsikringsselskap har direkteoppgjør, da betaler man kun egenandel.

Anonymkode: 4b5fc...b54

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En del forsikringsselskap har direkteoppgjør, da betaler man kun egenandel.

Anonymkode: 4b5fc...b54

Da er det noe nytt idagen for min del... Da jeg hadde hund så var det vurdering om refusjons rett av selskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brukerano skrev (4 timer siden):

Ikke ha dyr man ikke har råd til. 

Dette er ganske dømmende. F.eks katter kan leve i 20+ år. Må man være synsk for å få dyr? Hvordan kan man vite i 2005 at matprisene skyter i været, renta er høy, bensinprisene er høye, veterinærregningene er skyhøye i 2024/2025…? Jeg måtte ta over en eldre katt, det er ikke vits å ha forsikring på han heller. Helt enig i at forsikring er viktig, men man kan ha god buffer og tenke at det ikke er nødvendig i 2010. De samme tingene som kostet 500,- i 2010 koster gjerne 2-3000 nå. 

Anonymkode: c417e...a65

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Baktus2024 skrev (7 timer siden):

Da er det noe nytt idagen for min del... Da jeg hadde hund så var det vurdering om refusjons rett av selskapet..

En del dyrleger har i dag mulighet til direkteoppgjør med bla Agria. Det koster en litt ekstra, men så slipper man å legge ut masse penger da😅 Sist vi brukte det betalte vi faktisk ingenting hos dyrlege, men fikk vippskrav på egenandelen når de hadde fått tilbakemelding fra Agria, her var det dog «bare» snakk om en sum på ca 10 000 eller noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 21.11):

Det må ha vært en dyr forsikring, de fleste opererer med en bevegelig egenandel på X prosent av hva det hele kommer på…

Anonymkode: 36f60...d3b

Egenandelen er ikke allverden sammenlignet med 80.000 da. Just saying. 
Utover det vil jeg påstå at p kunne betale forsikring på dyret er et minimum for å eie dyr. Noen velger buffer med sparing i stedet for forsikring. Helt opp til hver enkelt, men man må sørge for å kunne hjelpe dyret! Har hatt tilstander som ikke dekkes av forsikring, veterinæren sa at jeg kunne betale litt hver måned til det var nedbetalt

Anonymkode: 40dc0...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper det ordner seg for det stakkars dyret, TS. Det er moralsk forkastelig hvordan enkelte veterinærkjeder holder på, fullstendig overpriset. 

Nå har vi forsikring, men har besluttet at når katten takker for seg, så blir det ikke flere dyr pga. prisene. Trist, men orker ikke å være med å betale for denne griske galskapen når det finnes mennesker som ikke har råd til mat som jeg heller kan hjelpe med de pengene. 

Anonymkode: c916b...e57

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Baktus2024 skrev (9 timer siden):

Har vært sånn i 15+ år. Men ikke alle forsikringsselskap har det, og ikke alle klinikker tilbyr tjenesten heller. 

Anonymkode: aa8e3...61f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...