AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Er det noen som sparer i BULDER å vil anbefale noen indeksfond / aksje fond? Jeg skal bare spare maks 500 kr i mnd. Jeg tenker å spare litt i tre år men jeg kan også ha lengre sparehorisont 10 år feks Anonymkode: cc007...d0c
Schmuhu Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 (endret) Storebrand Global Indeks er bok det billigste du kan få. Men med en pris på 0,29% er det forholdsvis dyrt. Hos DNB f.eks. kan du få DNB Global indeks til 0,2%. Husets globale indeksfond hos KLP er 0,18% og hos Kron 0,15%. Jeg hadde ikke valgt fond hos Bulder. Schmuhu Endret 5. april 2024 av Schmuhu 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 Schmuhu skrev (25 minutter siden): Storebrand Global Indeks er bok det billigste du kan få. Men med en pris på 0,29% er det forholdsvis dyrt. Hos DNB f.eks. kan du få DNB Global indeks til 0,2%. Husets globale indeksfond hos KLP er 0,18% og hos Kron 0,15%. Jeg hadde ikke valgt fond hos Bulder. Schmuhu Hvorfor ikke hos Bulder? Hvor ville du hatt fond sparing? Anonymkode: cc007...d0c
newman01 Skrevet 6. april 2024 #4 Skrevet 6. april 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor ikke hos Bulder? Hvor ville du hatt fond sparing? Anonymkode: cc007...d0c Som nevnt koster det dobbelt så mye å ha fond i Bulder enn i Kron. Der er alltid greit å betale minst mulig til banken 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #5 Skrevet 6. april 2024 500 kr pr. mnd? Og du vil spare i tre år? På de tre årene får du kanskje et overskudd på i beste fall et par tusenlapper, hvis du er skikkelig heldig. Men du kan like gjerne gå i null. Hvis du skal ha noe særlig overskudd fra fond må du nok inn med betydelig større beløp enn som så. Anonymkode: 50d95...d31
Schmuhu Skrevet 6. april 2024 #6 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor ikke hos Bulder? Hvor ville du hatt fond sparing? Anonymkode: cc007...d0c Jeg ville hatt fondsparingen der det er billigst men også der jeg finner fondsproduktene jeg ønsker å kjøpe. De store tilbydere er Storebrand, KLP, DNB, Kron og Nordnet. Du kan sjekke de ut og sammenligne prisene på de fondene du ønsker ha. AnonymBruker skrev (1 time siden): 500 kr pr. mnd? Og du vil spare i tre år? På de tre årene får du kanskje et overskudd på i beste fall et par tusenlapper, hvis du er skikkelig heldig. Men du kan like gjerne gå i null. Hvis du skal ha noe særlig overskudd fra fond må du nok inn med betydelig større beløp enn som så. Anonymkode: 50d95...d31 Det er bare positiv å begynne sparingen, selv om det "kun" 500 kr. Sparer du 500kr hver måned i 15 år i en global indeksfond, så blir sluttbeløpet en plass mellom 133'000kr og 201'000kr. Jeg synes det er mye penger jeg, gitt at du kun har investert 90'000 kr. Dessuten kan sparingen alltid tilpasses. Begynn med 500kr om du ønsker å utforske og så øker du beløpet når du føler deg trygg til det. Schmuhu 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå