AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Jeg har alltid hatt mye hud på øyelokkene men etter at jeg bikket 40 er det blitt verre. De siste ukene føler jeg øyelokkene tynger, og føler det ligger press nedpå vippene. Lurer på hva sjansen er for å få dekket operasjon av tunge øyelokk? Er det noen som har fått det her? Jeg vurderer å bestille time hos fastlegen, men han er litt frekk og jeg er redd problemet mitt er for ubetydelig. Anonymkode: 83008...ed4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 Det var lettere før, nesten umulig nå. Anonymkode: 737d3...4cc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 Jeg gjorde det 12 år siden. Fikk henvisning fra fastlegen og fikk det dekket. Anonymkode: 36098...26a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 Jeg orket ikke å spørre fastlegen. Valgte heller å dra til privat plastikkirurgi for å få det gjort skikkelig, istedet for å bli henvist til den gamle øyelegen på sykehuset som ikke tenker estetisk. Husker ikke hva jeg betalte, kanskje 24 k. Anonymkode: 6f18d...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 Min mor hadde tunge øyelokk som dekket delvis for synet. Hun ble henvist av fastlegen og fikk det dekket. Det ble veldig pent utført. Anonymkode: 02a04...a5b 1
Million Skrevet 5. april 2024 #6 Skrevet 5. april 2024 Jeg gikk til privatklinikk og betalte det selv. Det var i 2018 og jeg mener å huske jeg betalte 15 000 for det. Ble fornøyd med resultatet. Ingen synlige arr. Jeg fikk heller ikke de store blødningene under huden som noen opplever etter øyelokkoperasjoner, som gjør at man får en gedigen blåveis under hvert øye (blodet renner nedover under huden). Fikk ingen underhudsblødninger etterpå i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 Min mor gjorde dette for et år siden. Hun fikk henvisning hos fastlege, og det var kjapt og greit gjort. Hun er veldig fornøyd, og har ikke vært plaget på noen måte etterpå. Anonymkode: 98a94...ada
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 Nei. Måtte betale 20 000 kr av egen lomme. Fornøyd😊👍🏻 Anonymkode: ecfa8...cf3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Skrevet 5. april 2024 En venninne fikk det offentlig, veldig pent arbeid. En kompis gjorde det privat, ikke så vellykket. Tror noen av grunnene til det var at han egentlig trengte panneløft for å få like bra resultat kosmetisk, for det begynte å sige igjen. Men det er jo måte på hva man får dekt offentlig. Det med siging gjelder også en annen dame jeg kjenner. Hun fikk beskjed av kirurgen at det var panneløft hun egentlig trengte men gikk for øyelokk som var mye billigere. Etter noen år ser hun akkurat ut som før. Nå skal det visst være strengere offentlig, må sjekke sidesyn osv. Sånn at du har et problem med fres bilkjøring for å få det dekket. Men det koster egentlig ikke allverden hvis du søker på nettet privat. Men lytt til kirurgen, var mitt råd. Anonymkode: 9fb0d...dc8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #10 Skrevet 5. april 2024 Jeg er 56 år, fikk ja på sykehuset etter henvisning fra fastlege, til konsultasjon om 1 år og hvis de sier ja, blir det ca et halvt år å vente på operasjonsstuen. Så jeg tenker jeg evt får operasjon om ca 1.5 år. Hvis ikke, får jeg vurdere privat. De er veldig tunge. Anonymkode: f9ffa...f61
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #11 Skrevet 5. april 2024 Jeg har faktisk gjort dette to ganger. Gikk til fastlegen og fikk henvisning. Det ble utført på en privatklinikk, og jeg fikk det dekket begge ganger. Raskt gjort, og resultatet ble fint begge gangene. Grunnen til at det ble gjort to ganger, var at problemet kom tilbake etter noen år (dette er vanlig pga alder og huden forandrer seg) Anonymkode: 93330...352
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #12 Skrevet 5. april 2024 Jeg fikk det dekket for ca 7 år siden. Øyelokkene mine hang over halve øyet og hemmet synet veldig. Ble henvist av legen min og fikk operasjon noen mnd etter. Anonymkode: a8e80...b9e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #13 Skrevet 5. april 2024 Kanskje sånn Plexr behandling kan hjelpe? Anonymkode: 6e535...e0c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #14 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har faktisk gjort dette to ganger. Gikk til fastlegen og fikk henvisning. Det ble utført på en privatklinikk, og jeg fikk det dekket begge ganger. Raskt gjort, og resultatet ble fint begge gangene. Grunnen til at det ble gjort to ganger, var at problemet kom tilbake etter noen år (dette er vanlig pga alder og huden forandrer seg) Anonymkode: 93330...352 Tok bare noen uker fra henvisning til jeg fikk innkalling- deretter under en mnd før jeg fikk operasjon. Sikkert forskjellig ventetid rundt om i landet. Anonymkode: 93330...352
Grüner Skrevet 5. april 2024 #15 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har alltid hatt mye hud på øyelokkene men etter at jeg bikket 40 er det blitt verre. De siste ukene føler jeg øyelokkene tynger, og føler det ligger press nedpå vippene. Lurer på hva sjansen er for å få dekket operasjon av tunge øyelokk? Er det noen som har fått det her? Jeg vurderer å bestille time hos fastlegen, men han er litt frekk og jeg er redd problemet mitt er for ubetydelig. Anonymkode: 83008...ed4 Da skal du ha veldig tunge øyelokk og kanskje en jobb som krever et skjerpet blikk. En slektning av meg er tannlege, og han fikk det dekket fordi det gikk ut over jobben hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå