Gå til innhold

Vondt i magen og blør ved avføring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste dagene har jeg kjent på litt hard mage og ikke minst har det luktet litt vondt når jeg har prompet. 

Har også hatt litt magesmerter, og i går måtte jeg skikkelig på do, men følte det ikke kom ut "nok". Av og til er avføringen så hard at jeg har sett fristk blod på papiret. Nå nylig fikk jeg skikkelig vondt i magen og måtte på do, bæsjet en del og så at jeg igjen hadde fristk blod på papiret. Blir urolig, er 29 år - kan det være kreft?

Anonymkode: 7c35c...01d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De siste dagene har jeg kjent på litt hard mage og ikke minst har det luktet litt vondt når jeg har prompet. 

Har også hatt litt magesmerter, og i går måtte jeg skikkelig på do, men følte det ikke kom ut "nok". Av og til er avføringen så hard at jeg har sett fristk blod på papiret. Nå nylig fikk jeg skikkelig vondt i magen og måtte på do, bæsjet en del og så at jeg igjen hadde fristk blod på papiret. Blir urolig, er 29 år - kan det være kreft?

Kreft?

Hermoride + litt ulage i magen tenker jeg. Dra te legen om du er bekymret.

Anonymkode: f96ae...835

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blod, som i noen dråper, eller som i att alt papir ble rødt?

Anonymkode: a0cd4...d2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blod, som i noen dråper, eller som i att alt papir ble rødt?

Blod på første papiret, bare første tørket og ikke noe etter det. var helt "rent" for blod etter det..

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke noe å spørre om her egentlig, men friskt blod er som regel et resultat av treg mage eller hemoroider. Du må få orden på magen. Hvis det fortsetter så er det noe annet. Lurer du på noe kontakter du helsevesenet.

Anonymkode: 95225...721

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstoppelse. Tipper smerten din satt nederst i magen mot venstre også.

Anonymkode: 5946c...738

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var forstoppet i forrige uke pga en medisin jeg måtte ta og blødde da en hel del der bak (så mye at jeg trodde først det var mensen når jeg tørka, men fant ut at det ikke kom fra vagina) og det var også blod i toalettet. Det slutta å blø etter 2 dager. Det var helt sikkert en rift jeg fikk i endetarmen av forstoppelse.

Anonymkode: c1bc5...f32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Blod på første papiret, bare første tørket og ikke noe etter det. var helt "rent" for blod etter det..

Da høres det ut som en helt vanlig forstoppelse som har gitt ett lite rift.

Hadde det vært like rødt på papiret som når man tørker seg under menstruasjon så ville jeg oppsøkt lege.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hard mage kan gi hemoroider eller rift I anus (analfissur). Tipper du blør av dette og ikke kreft. Prøv med noe fra apoteket som mykner avføringen og drikke masse. Men også hør med legen din.

Anonymkode: f1b6d...7ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Treg/hard mage og videre rift eller hemeroider. Sliter med det samme selv. Innimellom kan jeg blø så mye at man kunne tro jeg hadde et skikkelig stort sår baki der, mens andre ganger er det snakk om bare litt blod på papiret.

Anonymkode: 623bc...c94

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kan vite hva det er. Jeg har tarmkreft, og har aldri hatt (synlig) blod i avføringen.

Anonymkode: 56ee6...046

AnonymBruker
Skrevet

Drikk mer væske og spis ting som gjør avføringen mykere. Gå på apoteket og de vil gi deg råd om evt miksturer/tabletter 

Anonymkode: d45c9...6c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...