AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #21 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dette vet jeg ikke som fakta, men det kan vel hende at det handler litt om variasjoner innenfor rasene også. Vi har iallefall en golden retriever som ikke er så glad i lange turer, hun blir med, men hun vil aller helst gå rundt 20 min. Vi tar henne med på lengre turer også altså, men vi ser ar hun ikke synes det er så stas. Anonymkode: 46e0e...ef4 Samme med min. Han var litt prematur, vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men han er generelt liten og vimsete. Vi går da flere kortere turer isteden for få lange. Anonymkode: 9d585...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #22 Del Skrevet 6. april 2024 Handler om rase og ikke størrelse, en pekingeser har sannsynligvis ikke interesse for å gå milevis, men veldig mange små raser er egnet, f.eks også dvergpuddel. Anonymkode: a5d05...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #23 Del Skrevet 6. april 2024 Naboene har en engelsk setter og en chihuahua. Den lille rakkeren går like langt som den andre. Han nekter å bli bært, de har en sekk med om det er snø/andre utfordringer for små føtter, men han er på tur 2-3 t hver dag i all slags vær og siden han tydligvis tror han er en grandanoa, så blir han skikkelig sur når sekken kommer frem og han må i den🤭Hadde ikke trodd at så små hunder klarte den type fjellturer som han har vært med på, men det gjør de altså. Anonymkode: 0623f...2b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #24 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Dette vet jeg ikke som fakta, men det kan vel hende at det handler litt om variasjoner innenfor rasene også. Vi har iallefall en golden retriever som ikke er så glad i lange turer, hun blir med, men hun vil aller helst gå rundt 20 min. Vi tar henne med på lengre turer også altså, men vi ser ar hun ikke synes det er så stas. Anonymkode: 46e0e...ef4 Jeg har en Labrador som gjerne er med til verdens ende om han får lov. Såpass stor hund er ikke noe særlig i stor fart på asfalt dog (ledd og skjelett). Newfoundlander tror jeg er veldig sedat og er fornøyd med et bad egentlig. Anonymkode: 13333...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #25 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det personlig variasjon? At enkelte hunder ikke liker lange turer uavhengig av rase? Anonymkode: 2079d...4c3 Ja, det kan det være, har hatt 2 Australsk Terrier som absolutt kan bli med på lange turer. Den føste var veldig glad med å gå lange turer (med noe bæring, veldig lite). Den vi har nå er ikke like glad for å gå lange turer, men kan bli med. Anonymkode: 471ce...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #26 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Handler om rase og ikke størrelse, en pekingeser har sannsynligvis ikke interesse for å gå milevis, men veldig mange små raser er egnet, f.eks også dvergpuddel. Anonymkode: a5d05...7be Hvis jeg ser etter liten hund med middels aktivitetsnivå så skal den kunne bli med på turene mine? Til en annen her som sier jeg må gå en time daglig. Det tenker jeg å gjøre, men i ukedagene vil det bli mer fordelt på flere små turer for å få hverdagen med jobb til å gå opp. Skal uansett klare å aktivisere den 1,5 t daglig. Anonymkode: 2079d...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #27 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): min nabo har en bichon friset elle noe i den duren..liten puddellignende sak. Men de går bare noen hundre meter daglig med den. Jeg mener dette er dyreplageri. Den blir ikke sosialisert og den bjeffer av den minste sak av lyder, sin egen familie osv. Og den hyler og bjeffer når den er alene. Noen burde aldri hatt hund! Anonymkode: 1dbb5...aaf Hva hadde det med ts å gjøre ?? Anonymkode: e91b3...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #28 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis jeg ser etter liten hund med middels aktivitetsnivå så skal den kunne bli med på turene mine? Til en annen her som sier jeg må gå en time daglig. Det tenker jeg å gjøre, men i ukedagene vil det bli mer fordelt på flere små turer for å få hverdagen med jobb til å gå opp. Skal uansett klare å aktivisere den 1,5 t daglig. Anonymkode: 2079d...4c3 Ja. Anbefaler en rase med normal snutelengde og ikke for korte bein mtp å tåle temperaturene hele året og komme seg frem på vintertid også, ellers må man jo ta noe hensyn med tanken på dette. Å søke i hagen etter måltidet kan erstatte en av dagens turer f.eks også. Anonymkode: a5d05...7be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå