AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Jeg er litt oppgitt over lederen på jobb. Hun har personal ansvar. Men hun tar ikke tak i konflikter. I dag spurte jeg om hun hadde snakket med en på jobb som lager dårlig stemning. Hun sa nei, at hun orket ikke. Er lei av problemene som dukker opp. Flere som har sånn leder? Hvordan gå frem med dette ? Anonymkode: c30a9...3e1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 Hva slags konflikter? Anonymkode: f8c07...aa7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 Og hvordan dårlig stemning lager denne kollegaen Anonymkode: f8c07...aa7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #5 Skrevet 6. april 2024 Må det være god stemning da Anonymkode: 404b6...6fb
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #6 Skrevet 6. april 2024 Hva betyr dårlig stemning? Anonymkode: 66409...caf
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #7 Skrevet 6. april 2024 Høres ut som om hun kanskje kan ha en litt dårlig periode? Jeg var personalleder i mange år, men i en periode opplevde jeg veldig mye på privaten som gjorde at jeg slet med å være sympatisk mot de ansatte. Når det er sagt så er jeg ganske forundret over hva folk forventer at «sjefen» skal ordne opp i. Jeg følte innimellom at jeg jobbet i barnehage og at jeg satt der og meglet mellom små barn. Eller at jeg måtte ta folk ut i samtale for å videreformidle at «noen syns du skriver for hardt på tastaturet, fint om du kan behandle det litt mer fintfølende». Da blir man etterhvert litt kynisk og må ta valg for å spare seg selv. Anonymkode: 002cd...03a 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #8 Skrevet 6. april 2024 Oppfører dere dere som en barnehage? Da skjønner jeg hun er lei. Kanskje hun egentlig har lyst til kjefte huden full på noen av dere eller gi noen sparken? Kanskje hun har nok å stri med hjemme? Kanskje hun er på vei til en ny jobb? Anonymkode: 5cf9e...c11
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #9 Skrevet 6. april 2024 På arbeidsplassen har dere medvirkningsplikt til å skape et godt arbeidsmiljø. Hva med å bidra selv? Ta tak selv? Anonymkode: dafad...f28 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #10 Skrevet 6. april 2024 Du skriver at du er lei av problemene som dukker opp, så jeg regner bare med det er mange av de. Hun er vel lei og sliten av de hun også da. Anonymkode: be724...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #11 Skrevet 6. april 2024 Kanskje du hauser opp problematferden til kollegaen din? At lederen din anser det som bagateller? Anonymkode: 01207...f64 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #12 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres ut som om hun kanskje kan ha en litt dårlig periode? Jeg var personalleder i mange år, men i en periode opplevde jeg veldig mye på privaten som gjorde at jeg slet med å være sympatisk mot de ansatte. Når det er sagt så er jeg ganske forundret over hva folk forventer at «sjefen» skal ordne opp i. Jeg følte innimellom at jeg jobbet i barnehage og at jeg satt der og meglet mellom små barn. Eller at jeg måtte ta folk ut i samtale for å videreformidle at «noen syns du skriver for hardt på tastaturet, fint om du kan behandle det litt mer fintfølende». Da blir man etterhvert litt kynisk og må ta valg for å spare seg selv. Anonymkode: 002cd...03a Er enig i at sjefen ikke alltid bør forventes.å rydde opp i småting som ansatte kan løse selv, men direkte konflikter er faktisk noe leder har et overordnet ansvar for å løse, før det eventuelt påvirker flere på arbeidsplassen. Ja, selvsagt forventer man at sjefen "ordner opp". Nei, ikke filleting - det har jeg aldri forventet - men overordnede strukturelle ting, konflikter av en viss karakter osv. er det jo faktisk leder som er ansatt til å ta ansvar for. Anonymkode: a0740...645
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå