Gå til innhold

Dine «stebarn uten oppdragelse» historier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av uendelige tråder

Anonymkode: c7d81...def

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så utrivelig. Skal steforeldre sitte her og snakke drit?

Anonymkode: 5a0ca...400

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange! Egentlig er det selvsagt håpløse-foreldre-historier, men dessverre går det utover stebarna. Jeg var virkelig lei av dem den siste tiden i forholdet. 

Anonymkode: 9a973...5cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åååh. De har jeg mange av!

Anonymkode: d1c34...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Ja, for som jeg lærte meg da jeg begynte å lese KG, så er det to slags barn her i verden. Du har kategorien «stebarn» og så har du vanlige barn. (At egne barn kan være andres stebarn, det forstår ikke stemødrene på KG). 
Stebarn er slangene i paradiset. De spiser for mye, de roter, de er frekke og griske, de er også overraskende ofte overvektige, de har skrekkøgler til mødre, de klenger på faren sin og skal på død og liv være med på ferier og annet, de får dyre gaver og klær og er veldig bortskjemte og krevede. 
Ja, kort og godt. Og all elendigheten er morens skyld.

Anonymkode: 10b45...ff3

• Liker 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Mine stebarn var bare fine, men de hadde en skikkelig bedriten mor. Jeg vet ikke hvor mange runder mannen min har gått med skole, skolehelsetjeneste og barnevern opp igjennom årene. Etter mange år flyttet de til oss på heltid. Den ene av dem har fått en ganske kjip psykiatrisk diagnose pga den oppveksten. Det er så utrolig trist. Moren er klassisk narssist og manipulerte systemet etter alle kunstens regler og utsatte barna for følelsesmessig utpressing. Da yngste jenta skulle flytte hit gråt moren krokodilletårer og sa "når du reiser for å bo hos pappa blir det som du ikke eksisterer lenger." 

Stebarna mine er nydelige mennesker. De er unge voksne nå. Og det er meg de ringer når det er noe. Og så pappaen deres, da. (Men mest meg). 

Anonymkode: bbddf...225

• Liker 1
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Stesønnene mine er min største glede i livet. Og det mener jeg oppriktig.

Anonymkode: 2b0a5...3da

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Inspirert av uendelige tråder

Anonymkode: c7d81...def

Tror nok ikke biologiske barn er noe bedre enn stebarn, og hele tråden gir litt Askepott-feeling.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har verdens beste bonusdatter, som nå er voksen og har gjort meg til bestemor ❤️. Det eneste jeg var sint på moren for, var at hun brydde seg null og niks om skole, og lot jenta skulke. Og at hun ikke fikk penger til noe. Måtte jobbe og tjene selv til alt fra undertøy til bussbillett fra hun var 13. Da jeg oppdaget det, begynte jeg å kjøpe klær og div. til henne.

Anonymkode: 5d65a...96f

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har verdens beste bonusdatter, som nå er voksen og har gjort meg til bestemor ❤️. Det eneste jeg var sint på moren for, var at hun brydde seg null og niks om skole, og lot jenta skulke. Og at hun ikke fikk penger til noe. Måtte jobbe og tjene selv til alt fra undertøy til bussbillett fra hun var 13. Da jeg oppdaget det, begynte jeg å kjøpe klær og div. til henne.

Å ja, var du mors kjæreste?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herlighet, gi deg! 🙄

Når det er sagt så tror jeg det er langt flere onde stemødre og ubrukelige fedre der ute enn «uoppdragne stebarn». Dersom sistnevnte så ville jeg ha plassert ansvaret der det hører hjemme, nemlig hos en ubrukelig partner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg med en enkemann for flere år siden, han var rik, men hadde en datter fra forrige ekteskap. Jeg har også en datter fra tidligere ekteskap. Etter han døde var det JEG som fikk ansvaret med å opdra henne, i alle fall om jeg ville ha arven etter min mann nummer to(herskapshus,  tjenere, jaktmarker og en betydelig formue). Stakkars meg! 

Hun ville ha samme levestandard som meg og min datter, men det mener jeg ikke hun har krav på. Nå lever hun på min nåde, og hun bør være takknemlig. Hun får klare seg på brukte klær, og bidra mye med husarbeidet. Hun er klumsete, rar og har ufeminine hobbyer som jakt og ridning. 

Forrige uke ble jeg og min datter invitert på fest, og nå vil stedatteren min bli med! Makan! Jeg satt henne til å skille erter og linser fra hverandre hele kvelden, men det er for å lære henne en lekse altså. Det er hardt arbeid å være stemor. 

Anonymkode: 395a4...433

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei, jeg var og er farens kone.

AnonymBruker
Skrevet

Min stemor pleide å si at min søster var dårlig oppdratt da hun ikke spiste alt stemor serverte. Syns bare det var tåpelig at stemor alltid skulle velge mat hun visste at min søster i autismespekteret ikke likte. Nå som søster ikke lengre blir tvunget til å spise mat, men får prøve selv så spiser hun omtrent alt mulig. 

I følge samme dame var jeg dårlig oppdratt som ikke spurte henne før jeg kom på besøk. Det holdt ikke å avtale med faren min, hun skulle ha to uker forvarsel om jeg (voksen) kom på dagsbesøk. Selv de dagene jeg ikke var inne i selve huset. 

Anonymkode: 45f57...398

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen barn har skyld i sin egen oppdragelse. Det hjelper ikke barnet uansett at hvor man står å peker i alle retninger og barnet blir sittende med skylden. Vi har alle ulike utgangspunkt og ulike innfallsvinkler for hvordan vi oppdrar barna våre.

Slike type innlegg skaper bare kvalme over uskyldige barn. Og er heller ikke ett grunnlag for en diskusjon blant voksne anonyme brukere. 

Anonymkode: f1558...25f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen barn har skyld i sin egen oppdragelse. Det hjelper ikke barnet uansett at hvor man står å peker i alle retninger og barnet blir sittende med skylden. Vi har alle ulike utgangspunkt og ulike innfallsvinkler for hvordan vi oppdrar barna våre.

Slike type innlegg skaper bare kvalme over uskyldige barn. Og er heller ikke ett grunnlag for en diskusjon blant voksne anonyme brukere. 

Anonymkode: f1558...25f

Dette.

Men samtidig er det et kjempeproblem at noen skilte foreldre, i sin dårlige samvittighet og iver etter å gjøre bot og være snillere enn motparten, oppfostrer barn uten motstandsevne, oppdragelse eller sosial kompetanse. Det er regelrett trist å se fra utsiden. Foreldrene ser primært egne behov fremfor barnets beste. Mitt stebarn har lidd mye under sine foreldres egoisme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, jeg var og er farens kone.

Hvorfor kunne ikke faren kjøpe undertøy og bussbilletter da?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Moderator : denne tråden må legges ned! Kan umulig være greit med en tråd som legger opp til å snakke nedlatende om uskyldige barn! 💔

Anonymkode: 911a2...9d8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er et sånt stebarn uten oppdragelse. Min mor døde for mange år siden, så min stemor kunne ikke klage på henne. Men nå er faren min død. Han døde i fjor i februar, og stemoren min lager  bråk om arven enda. Det siste er at Coop kortet hans ikke er sagt opp. Hun vil ha sin andel av utbyttet. Skal vi heller lage en tråd om stemødre fra helvete? 

Det finnes ikke vanskelige barn, men det finnes mange barn som har det vanskelig. ❤️

Anonymkode: f64c4...0df

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min stesønn er en nydelig gutt. Så nydelig at også etter at jeg gikk fra pappaen, har jeg fortsatt kontakt med gutten.

Men med det sagt, mye av utfordringen med stebarn, slik jeg leser trådene på forumet, er at man er uenig med fars oppdragelse, men ikke har noe man skulle ha sagt - for man er jo bare steforelder. Selv om det egentlig er oppdragelsen som er problemet, er det lett å irritere seg over barnet, som ikke har blitt lært god oppførsel. Når man da ikke har lov til å sette grenser og være voksen i eget hjem, er det klart det blir gnisninger.

Anonymkode: 3879d...a46

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...