AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 tenkte lage stroganoff gryte, med ris, salat og loff eller focaccia. Men hvor mye ville dere lagd av de forskjellige tingene? tenkte bruke de boil in bag posene med ris (og er det forresten best med jasmin ris? eller hvilken liker dere best? Anonymkode: 0e8b0...7e6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 Beregn nok kjøtt i gryta til så mange personer. Om man serverer biff er det gjerne 150-250 gram pr pers (gjerne større biffer til menn da de spiser ofte mer). Har ingen anelse om hvor mye kjøtt man må beregne i en gryterett til så mange. Men kanskje 100 gr pr person, da det følger jo med tilbehør som du nevner? Anonymkode: e0960...052 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 Jasminris er klebrig (ment for å spise med pinner) og har en særegen smak som passer bedre til asiatisk mat enn til stroganoff. Jeg hadde heller gått for det som heter middagsris. Boil in bag er dyrt i forhold til å måle opp selv så det er litt unødvendig når det er så enkelt å bruke vanlig ris, men det gjør du som du selv vil altså. Man beregner ca 200 g kjøtt per person i en gryterett. Jeg bruker vanligvis salatblandinger i pose og da ville jeg hatt 5 slike til 12 personer eller tilsvarende mengde i salathoder. Så har du andre grønnsaker, fetaost og lignende etter eget ønske. Tenk etter hvor mye du lager til det antallet dere er vanligvis og gange opp. Husk at det ikke er noen katastrofe verken om det er for mye (da har dere restemiddag neste dag) eller for lite (særlig ikke om det er dessert eller kaker etterpå). Anonymkode: c4c66...30b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå