Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til kvinner som sliter med sjalusi/usikkerhet. Hadde det vært betryggende for dere om mannen deres gjennomgikk mannlig sterilisering? 

Hadde dere gjerne hatt mindre bekymringer om å han ville forlate dere for ei yngre kvinne, hvis han var sterilisert?

Anonymkode: e8fcc...47b

Skrevet

Hæ? Hvorfor skulle en mann være mindre tilbøyelig til utroskap bare fordi han var sterilisert? Det klarer man da fint uten å få unger.

Så nei. Jeg ville ikke anse en sterilisering som noe som gjorde min partner mindre lysten på andre damer.

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørsmål til kvinner som sliter med sjalusi/usikkerhet. Hadde det vært betryggende for dere om mannen deres gjennomgikk mannlig sterilisering? 

Hadde dere gjerne hatt mindre bekymringer om å han ville forlate dere for ei yngre kvinne, hvis han var sterilisert?

Sliter ikke med sjalusi/usikkerhet, men jeg tenkte et par tanker da mannen min ikke ville sterilisere seg som 45 åring... i tilfelle det skulle bli slutt og han møtte ei ny dame ;) 

Dette er ti år siden og han har vært steril i åtte år nå :) Og vi er fortsatt gift. 

Anonymkode: b1c51...263

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville at mannen min skulle steriliseres etter tredje barnet. Dette ville han ikke. Etter 20 års ekteskap forlot han meg for ei som var 15 år yngre. Ikke noen barn der ennå, men kommer nok. Så ja, det er nok noe i det. At mannen ikke vil sterilisere seg «i tilfelle»..

Anonymkode: a2d71...577

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

2 av de mest notoriske utro mennene jeg kjenner er begge sterilisert. De bruker det som argument for å ligge med andre kvinner enn kone/samboer. "Jeg er jo helt trygg - jeg kan jo ikke gjøre det gravid".

Kjenner også flere steriliserte menn som har fått ereksjonsproblemer etter steriliseringen. Ikke  helt bra å ha et dødt sexliv i etterkant og ikke kunne gjennomføre et samleie.

Anonymkode: 81ea0...7a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis han vil forlate henne, så spiller det vel ingen rolle om han er sterilisert eller ikke? Eller insinuerer du at han skifter personlighet eller blir mindre attraktiv som sterilisert?

Anonymkode: f7772...1ab

• Liker 1
Skrevet

Mener du medisinsk kastrering? For det kan jo hende det hjelper... 😂

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva har sterilisering med saken å gjøre? Om en mann skulle være utro, tror jeg ikke at sterilisering har noe å si. Jeg har hatt sex med en mann som var gift, OG sterilisert. Det stoppet ikke ham. Det som derimot stoppet meg, var når jeg fant ut at han var gift. Folk er drittsekker hvis de vil, uansett om de er sterilisert eller ei. 

Anonymkode: e04cd...c14

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva har sterilisering med saken å gjøre? Om en mann skulle være utro, tror jeg ikke at sterilisering har noe å si. Jeg har hatt sex med en mann som var gift, OG sterilisert. Det stoppet ikke ham. Det som derimot stoppet meg, var når jeg fant ut at han var gift. Folk er drittsekker hvis de vil, uansett om de er sterilisert eller ei. 

For å legge til - sterilisering gir kanskje en utro mann enda mer "grunn" til å være utro. Da slipper han å tenke på om dama skulle bli gravid.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du en av de 2 som ikke har facebook?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville vel vært enklere å være utro når det ikke er sjans for graviditet utenfor ekteskap 😝

Jeg har ønsket at mannen gjorde det for å slippe annen prevensjon. 

Anonymkode: a8089...949

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du en av de 2 som ikke har facebook?

Hæ? Dette er nu uansett dritlenge siden, og ingen hadde facebook da. Hvis du tenkte på at jeg bare kunne sjekke om han var gift der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To forskjellige ting i min verden. Men min mann steriliserte seg når han var 26 år og det er over 20 år siden no. Tenker ikke over det. Men er jo glad for at han valgte å gjøre det. For vi vil ikke ha flere barn. 

Anonymkode: 5a4b0...0ca

AnonymBruker
Skrevet

Selv om en mann er sterilisert er det ikke "garanti" for noe som helst. 

Man kan fremendes gjøre kvinner gravide...        

Anonymkode: a28d1...073

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rareste jeg har hørt. 

Jeg har vært borti noen steriliserte gifte menn, så funket ikke på dem i all fall.. 

Anonymkode: 2109b...dab

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Selv om en mann er sterilisert er det ikke "garanti" for noe som helst. 

Man kan fremendes gjøre kvinner gravide...        

Anonymkode: a28d1...073

Ja, man har jo lest om de "1 in a million" tilfellene der sædlederne har greid å gro sammen igjen, så mannen var i stand til å befrukte noen likevel. MEN det er så forsvinnende liten sjanse for det at man kan trygt gå ut fra at man faktisk er steril etter en slik operasjon.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rareste jeg har hørt. 

Jeg har vært borti noen steriliserte gifte menn, så funket ikke på dem i all fall.. 

Anonymkode: 2109b...dab

La meg gjette, du har ikke facebook heller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

La meg gjette, du har ikke facebook heller?

Er du så ung at du ikke klarer å forestille deg en tid uten at det fantes facebook? Eller at ikke alle har behov for å ha det selv i dag? 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller at noen har sex med folk helt uavhengig om at de er gift eller ikke...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du så ung at du ikke klarer å forestille deg en tid uten at det fantes facebook? Eller at ikke alle har behov for å ha det selv i dag? 😆

Tja... jeg er 40 år gammel og har hatt facebook nesten halvparten av mitt liv, dvs. 17 år. Er det det det nye he på kvinneguiden at alt tok plass på 70 tallet?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...