Gå til innhold

Sykt barn dager v/eneomsorg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått innvilget dobbelt sykt barn dager av nav grunnet eneomsorg. 

jeg skal gi beskjed til min arbeidsgiver om at barnets far skal ha 5 av de 10 ekstra dagene - vi er enige om dette. 

Jeg lurer på om det går noe beskjed til barnefars arbeidsgiver - enten via Nav eller fra min arbeidsgiver? Jeg er redd for at han ikke gir beskjed til sin arbeidsgiver, bruker 10 omsorgsdager (på alt annet enn syke barn), også får jeg problemer dersom jeg har behov for å bruke noen av de ekstra dagene da de allerede er brukt opp av far… 

høres rart ut at det skal være helt tillitsbasert at vi begge gir beskjed til arbeidsgiver? Da kan jo i realiteten han fortsatt bruke 10 dager, og jeg mine 10 + de 10 ekstra?? 

Anonymkode: 4918f...760

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har innvilget dobbelt syk barn dager og har eneomsorg, så har ikke barnefar sykt barn rettigheter. Det er jo derfor du har fått hans dager.

Anonymkode: d6ada...c20

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Far har ikke rett på syktbarn dager når du har aleneomsorg og fått hans dager. 

Anonymkode: 442b9...447

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har fått innvilget dobbelt sykt barn dager av nav grunnet eneomsorg. 

jeg skal gi beskjed til min arbeidsgiver om at barnets far skal ha 5 av de 10 ekstra dagene - vi er enige om dette. 

Jeg lurer på om det går noe beskjed til barnefars arbeidsgiver - enten via Nav eller fra min arbeidsgiver? Jeg er redd for at han ikke gir beskjed til sin arbeidsgiver, bruker 10 omsorgsdager (på alt annet enn syke barn), også får jeg problemer dersom jeg har behov for å bruke noen av de ekstra dagene da de allerede er brukt opp av far… 

høres rart ut at det skal være helt tillitsbasert at vi begge gir beskjed til arbeidsgiver? Da kan jo i realiteten han fortsatt bruke 10 dager, og jeg mine 10 + de 10 ekstra?? 

Du har alle dagene, kan ikke bare dele ut etter godt befinnende 

Anonymkode: 741f9...490

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det fungerer slik at jeg kan velge å gi far noen av de ekstra 10 sykt barn dagene som jeg har fått pga eneomsorg. Det står også i vedtaket fra nav hvor jeg fikk innvilget ekstra dager.

Ift vår fordeling av tid med barnet, er det naturlig at han får 5 av disse dagene. 

Så derfor lurer jeg på om det går noen beskjed til fars arbeidsgiver her. Ser det som helt reelt at han kan finne på å bruke 10 dager for å få ekstra fri, og det vil jo ikke jobben hans vite at han egentlig ikke har anledning til av seg selv. Og hvis jeg da må bruke f.eks 3 ekstra dager, og han allerede har brukt de ti, får vel ikke min arbeidsgiver refundert dette fra nav slik de egentlig har krav på? 

hi

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare ringe arbeidsgiveren da?

Anonymkode: 4c05e...ff4

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo, det fungerer slik at jeg kan velge å gi far noen av de ekstra 10 sykt barn dagene som jeg har fått pga eneomsorg. Det står også i vedtaket fra nav hvor jeg fikk innvilget ekstra dager.

Ift vår fordeling av tid med barnet, er det naturlig at han får 5 av disse dagene. 

Så derfor lurer jeg på om det går noen beskjed til fars arbeidsgiver her. Ser det som helt reelt at han kan finne på å bruke 10 dager for å få ekstra fri, og det vil jo ikke jobben hans vite at han egentlig ikke har anledning til av seg selv. Og hvis jeg da må bruke f.eks 3 ekstra dager, og han allerede har brukt de ti, får vel ikke min arbeidsgiver refundert dette fra nav slik de egentlig har krav på? 

hi

Tror nesten du må spørre NAV om dette.

Anonymkode: 1c603...cdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...