AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Del Skrevet 5. april 2024 Er det verdt pengene? Eller skal en heller pengene på bind? Bruker en de samme str. som gjør ellers i truser? Noen sier at en må vakse de en gang først slik det skal fungere bedre? Noen erfaring om dette? Kort sagt jeg er veldig i tvil om jeg skal bruke penger på dette eller ikke. Så det er derfor jeg spør. Anonymkode: 508cd...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg er MEGET fornøyd med lindex sine hvertfall. Det er SÅ mye bedre enn å ha på seg bind og jeg klarer ikke tampong. Jeg er en S/M i bukser/undertøy, bruker S i disse. Sitter perfekt. Jeg vil og at de heller skal sitte litt stramt enn for løst slik at de holder seg godt på plass. jeg liker best boxeren dems på dagene med størst blødninger og de litt mer vanlige trusene på resterende dager. Er forøvrig en type der jeg ikke synes sitter godt på; (Engineered High Waist - menstruse med super absorpsjonsevne menstruse og forlenget kile) den har feil passform for meg. Jeg har vasket før bruk. Gjør alltid det med undertøy uansett pga fargestoffer ol som kan sitte igjen på tøyet. Ser for meg at det absorberes bedre etter vask også. Og husk ikke bruk tøymykner. De er dog litt dyre, men jeg har passet på å kjøpe når de kjører 20% det hjelper litt hvertfall. Disse tilbudene kommer regelmessig. Anonymkode: 25acc...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg kjøpte marks&spencer på zalando. Har bare brukt dem til lett spotting foreløpig, men synes de ble klamme. Nesten like klamme som bind, truseinnlegg er mer luftig. Vasket de før bruk, det gjør jeg med alle nye truser. Lurer på om de fra lindex er annerledes? Noen som har erfaring med dem? Anonymkode: 86fd6...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Del Skrevet 5. april 2024 Det er ganske dyrt, ihvertfall viss man skal kjøpe trusene på Lindex eller lignende til 3-5 00 kr stk. Flesteparten av de eg har er kjøpt på Aliexpress og er fornøyd men må jo skifte relativt ofte ellers blir man veldig våt/ klam. Skyller de i iskaldt vann og obevares i våtpose til det blir vasket en eller 2 dager senere på 40 grader med forvask. Aldri blødd igjennom så er godt fornøyd sånn sett 😊 betalte vel 400 kr elns for 6 truser. noen truser vet eg kan vere små i str, men det varierer jo alltid litt 😊 Anonymkode: c1f52...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #5 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg har forresten vasket mine på 60 grader, selvom vaskeanvisningen sa 40. De tålte det fint. Anonymkode: 86fd6...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #6 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg kjøpte marks&spencer på zalando. Har bare brukt dem til lett spotting foreløpig, men synes de ble klamme. Nesten like klamme som bind, truseinnlegg er mer luftig. Vasket de før bruk, det gjør jeg med alle nye truser. Lurer på om de fra lindex er annerledes? Noen som har erfaring med dem? Anonymkode: 86fd6...09b jeg skrev min erfaring med lindex samtidig som du postet. Jeg opplever ikke de som klamme. Men på dagene jeg blør mest så merker jeg når det nærmer seg tid for å bytte, da kan de kjennes noe fuktig/klam ut. Anonymkode: 25acc...26d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #7 Del Skrevet 6. april 2024 Jeg bruker de fra lindex, digger de! Anonymkode: 21a73...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaDama Skrevet 6. april 2024 #8 Del Skrevet 6. april 2024 Jeg har brukt de fra Sereluna i godt over 1 år nå. Jeg er superfornøyd med de. Har prøvd fra andre merker også men synes disse var de beste. Jeg vil aldri gå tilbake til å bruke bind, dette har virkelig endret livet mitt 😅 Jeg skjønner ikke hvorfor dette er mer vanlig. Særlig modellen med krysskutt er veldig behagelig da jeg ofte blir litt oppblåst. Sereluna - Nora High Waist Mensentruse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #9 Del Skrevet 6. april 2024 Jeg vil si det kommer an på hvordan du opplever bruk av andre alternativer. Ja, det er dyrt, og selv om en bruker dem over år, så vil jeg si det er dyrere enn bind og tampong, eventuelt menskopp som nok er det billigste. Jeg kan ikke bruke tampong eller menskopp pga smerter i skjeden, og i tillegg reagerer jeg i huden av bind (som små knivblad som irriterer huden). Med menstruser har jeg null problem. I tillegg har jeg fått mindre smerter av å bruke menstruser. Jeg vasker alltid undertøy før bruk, det er for å fjerne stivemiddel o.l. fordi jeg har sensitiv hud. Anonymkode: e6fe0...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #10 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 14.27): Jeg kjøpte marks&spencer på zalando. Har bare brukt dem til lett spotting foreløpig, men synes de ble klamme. Nesten like klamme som bind, truseinnlegg er mer luftig. Vasket de før bruk, det gjør jeg med alle nye truser. Lurer på om de fra lindex er annerledes? Noen som har erfaring med dem? Anonymkode: 86fd6...09b Jeg synes Marks & Soencer sine menstruser fungerer bra, opplever dem ikke som klamme. Anonymkode: 0c809...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #11 Del Skrevet 8. april 2024 Har hatt fra lindex, funket bra. Men den ble ødelagt etter 2 vask, "bindet" falt ut. Følte jeg måtte vaske på 90 grader siden den var full av blod..🙈 Anonymkode: 6d5c0...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #12 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har hatt fra lindex, funket bra. Men den ble ødelagt etter 2 vask, "bindet" falt ut. Følte jeg måtte vaske på 90 grader siden den var full av blod..🙈 Anonymkode: 6d5c0...b28 Du får ikke bort blodet noe mer ved 90 grader, det gjør bare at det koagulerer. Du kan skylle ut blod med kaldt vann, og så vaske på 40 grader, gjerne med forvask. Og skru ned sentrifugeringen litt. Mine holder seg fine og rene på denne måten. Anonymkode: bb926...bef 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:06 #13 Del Skrevet fredag kl 14:06 AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 14.18): Er det verdt pengene? Eller skal en heller pengene på bind? Bruker en de samme str. som gjør ellers i truser? Noen sier at en må vakse de en gang først slik det skal fungere bedre? Noen erfaring om dette? Kort sagt jeg er veldig i tvil om jeg skal bruke penger på dette eller ikke. Så det er derfor jeg spør. Anonymkode: 508cd...f67 Det er så verdt det!! Jeg kjøpte noen fra Lindex med ekstra lang kile, spesielt beregnet for natt, da jeg sover både på ryggen og magen ila natten. Har ganske heavy flow, men ikke opplevd lekkasje enda, ikke på sidene av kilen heller, hvor jeg har opplevd lekkasje med bind. Sover utrolig mye bedre med menstruse enn med nattbind, som jeg ofte føler jeg må «passe på» at ikke beveger seg og krøller seg igjennom natten. Mye mindre klam med menstruse. Ikke opplevd lukt. Veldig(!) lettvint å slippe å huske på å bytte tampong og bind gjennom dagen. En vanesak å skulle skylle /vaske de etter bruk. Anbefaler å kjøpe flere så man har å bytte på og ikke er helt avhengig av å vaske og tørke hver dag. Kjøpte min vanlige størrelse i truser, og de passer bra. Vasket de før første gangs bruk, som jeg gjør med alle nye klær jeg kjøper. Anonymkode: 4d162...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet lørdag kl 06:32 #14 Del Skrevet lørdag kl 06:32 De varer ikke så mange vask. Mine gjorde ihvertfall ikke det. Jeg kastet dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:55 #15 Del Skrevet lørdag kl 06:55 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er så verdt det!! Jeg kjøpte noen fra Lindex med ekstra lang kile, spesielt beregnet for natt, da jeg sover både på ryggen og magen ila natten. Har ganske heavy flow, men ikke opplevd lekkasje enda, ikke på sidene av kilen heller, hvor jeg har opplevd lekkasje med bind. Sover utrolig mye bedre med menstruse enn med nattbind, som jeg ofte føler jeg må «passe på» at ikke beveger seg og krøller seg igjennom natten. Mye mindre klam med menstruse. Ikke opplevd lukt. Veldig(!) lettvint å slippe å huske på å bytte tampong og bind gjennom dagen. En vanesak å skulle skylle /vaske de etter bruk. Anbefaler å kjøpe flere så man har å bytte på og ikke er helt avhengig av å vaske og tørke hver dag. Kjøpte min vanlige størrelse i truser, og de passer bra. Vasket de før første gangs bruk, som jeg gjør med alle nye klær jeg kjøper. Anonymkode: 4d162...39a Hey, jeg vil bare si at jeg skaffer meg sånne Tena Lady-bleier på apoteket for å bruke på de verste blødningsdagene, spesielt om natten, siden jeg lekker omtrent uansett. Fint å ha også om man sliter med urinlekkasje, noe jeg gjorde da jeg hadde influensa og hostet en del ... Men for øvrig, nysgjerrig på mens-trusene, men tror jeg holder meg til disse bleiene, hehe. Anonymkode: a1f71...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:35 #16 Del Skrevet lørdag kl 10:35 Det beste med menstrusene fra Lindex var fornøydhetsgarantien så man kunne levere de tilbake.... Prøvde en med normalt liv, den gikk helt opp til bh'en... Det var helt merkelig passform på de, normalt liv var skyhøyt, og langt høyere i livet enn hva mine high waist bukser er. Kjøpte også en med normalt liv, den var ubehagelig stram selv i en størrelse større enn jeg vanligvis bruker. Måtte opp fra small til large. Og da kjentes det ut som jeg hadde en bred papp-plate mellom beina. Anonymkode: 1ba7e...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:47 #17 Del Skrevet lørdag kl 16:47 Jeg er veldig fornøyd og bruker stort sett bare menstruser. Har noen fra Lindex og noen fra Sereluna, er fornøyd med begge. Jeg har hatt mine i 2-3 år, og de holder seg fint! Jeg vasker dem på 60 grader, men ikke på hardeste sentrifugeringa. Anonymkode: bb926...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:04 #18 Del Skrevet lørdag kl 19:04 Et spørsmål: Har dere samme truse på hele dagen (og evt. natta), eller må dere skifte truse i løpet av dagen? Anonymkode: 43cd5...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:30 #19 Del Skrevet søndag kl 16:30 Jeg er sånn sett fornøyd, men bruker dem mest om natta. Har ikke opplevd lekkasje sånn som det blir med vanlig bind (klassisk flekk som synes gjennom klær) men har sett antydning til at det "farger litt av" i den hvite jobbuniformen. Så på natta er det helt topp for min del, jeg blør egentlig ikke så mye da heller. Jeg beholder den på når jeg går i dusjen på morgenen, lar dusjvannet renne gjennom den mens jeg dusjer, og så tar jeg den av og vasker for hånd mens balsamen virker. Anonymkode: e9193...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå