Gå til innhold

Se hva jeg fant på nett; en gammel pengespillglede fra butikkene før i tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.kronespillnm.com/   Sett på lyden, for pengene lyder klarere enn jeg husker dem
og det kan jo komme av at jeg aldri vant noe å nevne i den tiden. Jeg brukte litt tid her for å få den til, 
men en må holde musepekeren innenfor høyre og venstre side, over det røde feltet; man trykker ned 
med pekefingeren og drar med seg krone og så slipper man den ned på rette plassen helst. 

Kronelyden er nydelig og jeg føler meg rik, omtrent som enarmetspillene på de gamle danskefergene. :rodmer:

Fortell hvordan ditt forhold er til disse og hvordan det går med fremdrift i spill. Lykke til! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

https://www.kronespillnm.com/   Sett på lyden, for pengene lyder klarere enn jeg husker dem
og det kan jo komme av at jeg aldri vant noe å nevne i den tiden. Jeg brukte litt tid her for å få den til, 
men en må holde musepekeren innenfor høyre og venstre side, over det røde feltet; man trykker ned 
med pekefingeren og drar med seg krone og så slipper man den ned på rette plassen helst. 

Kronelyden er nydelig og jeg føler meg rik, omtrent som enarmetspillene på de gamle danskefergene. :rodmer:

Fortell hvordan ditt forhold er til disse og hvordan det går med fremdrift i spill. Lykke til! 

Jeg er glad vi ikke har spilleautomater ute i butikker osv som før, var alt for lett å bli avhengig 🙊 

Skrevet

Jeg har aldri testet slike nye som sluker papirpenger, men jeg forsøkte noen kroner hist og pist
på de gamle variantene. P.s. jeg ble ikke avhengig, altså var de litt snillere enn de nye maskinene. :) 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri testet slike nye som sluker papirpenger, men jeg forsøkte noen kroner hist og pist
på de gamle variantene. P.s. jeg ble ikke avhengig, altså var de litt snillere enn de nye maskinene. :) 

Når var denne vanlig å se ute? Ikke de store summene å kunne vinne gitt :P 

Skrevet

Folk var vel fornøyde om de fikk tilbake det de hadde spilt for. Det gjaldt ikke å vinne, men å ha det litt gøy
og muligheten for å vinne litt mer. ;) 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

Folk var vel fornøyde om de fikk tilbake det de hadde spilt for. Det gjaldt ikke å vinne, men å ha det litt gøy
og muligheten for å vinne litt mer. ;) 

Når?

Skrevet

Aner ikke. :jolie: 

Skrevet

Huseieren min hadde en knipsekasse (som jeg har blitt lært at det kalles 😅) da jeg flyttet inn her.
Jeg har aldri sett de ute i butikk, men jeg husker jeg innimellom fikk  spille på den maskinen som hadde skuff (eller om det var flere skuffer? 🤔 husker ikke) som gikk inn og ut som man måtte velge hvilket hull man skulle putte inn en krone for å se om man traff rett så pengene ble skjøvet av skuffen 😊

I spillet i linken fikk jeg 51 poeng før jeg gav meg 😅

• Liker 1
Skrevet

Åh, det var et hyggelig gjensyn med barndommen! Knipset meg til 200 før jeg gav meg 😊 Tror de mer elektroniske kom mot slutten av 90-tallet?

Skrevet
Synne-Marie skrev (2 minutter siden):

Åh, det var et hyggelig gjensyn med barndommen! Knipset meg til 200 før jeg gav meg 😊 Tror de mer elektroniske kom mot slutten av 90-tallet?

Vant du det på ekte nå?

Skrevet
Cid skrev (Akkurat nå):

Vant du det på ekte nå?

Haha, neida, jeg spilte i øvemodus 😃

Skrevet

Åååå, barndomsminner! 🤩 «Vant» 301 kr før jeg ga meg. Husker da jeg var liten og hadde kanskje 1 kr som jeg satset og var så heldig å vinne 10 kr. Plutselig hadde jeg råd til masse godis, hehe. Tror de forsvant på midten av 90-tallet. Da jeg begynte å jobbe i dagligvare i 99 hadde vi sånne elektroniske man kunne vinne masse på. Mange ble avhengige av å spille på de. 

Skrevet
jukkapalme skrev (4 minutter siden):

Åååå, barndomsminner! 🤩 «Vant» 301 kr før jeg ga meg. Husker da jeg var liten og hadde kanskje 1 kr som jeg satset og var så heldig å vinne 10 kr. Plutselig hadde jeg råd til masse godis, hehe. Tror de forsvant på midten av 90-tallet. Da jeg begynte å jobbe i dagligvare i 99 hadde vi sånne elektroniske man kunne vinne masse på. Mange ble avhengige av å spille på de. 

Husker jeg så godt voksne folk som satt og spilte på dem dagen lang, spillavhengighet er noe dritt 😕 

Skrevet
Cid skrev (3 minutter siden):

Husker jeg så godt voksne folk som satt og spilte på dem dagen lang, spillavhengighet er noe dritt 😕 

Samme her. Satt jo i kassa der hver dag og det var mange av de samme som kom hver dag og spilte. Triste greier. Bra de ble forbudt til slutt. Enkelte spilte seg jo fra gård og grunn. 

Skrevet
jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Samme her. Satt jo i kassa der hver dag og det var mange av de samme som kom hver dag og spilte. Triste greier. Bra de ble forbudt til slutt. Enkelte spilte seg jo fra gård og grunn. 

Jeg blir veldig lett avhengig av all form for gambling så jeg er glad for at der ikke er spilleautomater ute lenger (ikke som tar kontanter i hvert fall) Jeg glemmer aldri når jeg var på bowling og brukte nesten 300kr på en maskin hvor man bare kunne vinne litt godteri 🙊

• Hjerte 1
Skrevet
Cid skrev (4 minutter siden):

Jeg blir veldig lett avhengig av all form for gambling så jeg er glad for at der ikke er spilleautomater ute lenger (ikke som tar kontanter i hvert fall) Jeg glemmer aldri når jeg var på bowling og brukte nesten 300kr på en maskin hvor man bare kunne vinne litt godteri 🙊

Huff, ja, det er veldig lett å bli avhengig for alt fra unge til eldre. Så lurt å være forsiktig. Veldig glad de automatene ikke er i butikkene lenger jeg også.

Huffda, håper du vant noe litt spennende godis i det minste, som de ikke selger overalt. 

Skrevet

Jeg spilte her den første gangen til jeg hadde fått ut alle kronene på brettet.
Vet ikke hvor mye jeg "nesten vant", men må innrømme at det var litt morsomt ja. :nigo: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...