Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å kjøpe meg en liten enebolig på landet, men mangler egenkapital. Kan noen gi tips til hvordan spare best mulig?

Jeg bruker opp alle pengene mine hver måned og gåe ofte i minus. Alene med to barn og en katt, billån, huslån, studielån, men huset jeg bor i er ikke verdt noe. 

Anonymkode: 0108c...b13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å spare penger må du slutte å bruke opp pengene dine. Og definitivt ikke gå i minus. For å redusere kostnadene kan du kvitte deg med katten, selge bilen og sjekke om du kan forhandle på renta på boliglånet, forsikringsavtaler osv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Huset du bor i er alltids verdt noe.

Anonymkode: 9f60f...dd1

Gjest lavmålet
Skrevet

Du må starte med å få oversikt over alle utgifter og så se hva du kan kutte ut eller redusere. 

Vanskelig å si så mye mer konkret når vi ikke vet hva du bruker penger på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huset du bor i er alltids verdt noe.

Etter lån og megler er trukket fra, maks 250.000. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Etter lån og megler er trukket fra, maks 250.000. 

Selg selv, 350000

AnonymBruker
Skrevet
lavmålet skrev (Akkurat nå):

Du må starte med å få oversikt over alle utgifter og så se hva du kan kutte ut eller redusere. 

Vanskelig å si så mye mer konkret når vi ikke vet hva du bruker penger på.

Men det er akkurat det, det føles som jeg ikke har noe å kutte ned på. Men kanskje det må svi litt, at jeg må ofre noe for å oppnå dette hvis det virkelig er det jeg vil. 

Jeg har mye gjeld. 

AnonymBruker
Skrevet

Sett opp budsjett med automatiske trekk til kontoer for regninger og for husholdningskostnader og mat. Gå over forsikringer, streamingtjenester og annet og se om du kan kutte ut noe, sjekk om du kan få billigere boliglån andre steder. Dersom du etter dette ikke har penger til overs, må du skaffe deg en ekstra jobb eller bytte jobb til noe som betaler bedre. Sett opp en fondskonto og sett opp automatiske trekk. Et stykke ned på denne siden er det en kalkulator du kan leke med som viser hvor mye du må spare og hvor lenge for å nå sparemål med fond: https://www.nordnet.no/no

Anonymkode: 52e0b...ea7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er akkurat det, det føles som jeg ikke har noe å kutte ned på. Men kanskje det må svi litt, at jeg må ofre noe for å oppnå dette hvis det virkelig er det jeg vil. 

Jeg har mye gjeld. 

Du står med noen valg da: Øke inntektene dine, eller redusere utgiftene. Evt begge deler.

Hva du føler, må du bare drite i. Du må skaffe deg oversikt over hva dine penger faktisk går til.

Anonymkode: 3eac0...90b

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...