AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Hva er normalt blodtrykk? Jeg er ei dame i begynnelsen av 40 årene, 165 høy, 56 kg( min vekt er 59kg men hadde litt stress i det siste og gikk ned i vekt). Våknet i morges med en rar følelse, litt svimmel og null energi. Ingen hodepine, ikke kvalm kun svimmel, sånn som om jeg har vært i en båt. Satt på med en i går som kjørte litt hardt, i svingene og ellers. Kan det ha noe med det å gjøre? Målte blodtrykk for to timer siden, var 129/80. Nå er jeg så redd for at noe feiler meg og har skikkelig helseangst 😞 Anonymkode: 2a61d...cdc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 Du har normalt blodtrykk. Men du har kanskje helseangst? https://lommelegen.dagbladet.no/hjerte-og-kar/blodtrykk/artikkel/blodtrykk-hva-er-normalt/68997906 Anonymkode: 8bc25...5e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 Blodtrykket ditt er perfekt. Du er i dårlig form, alle er det i blant. Kanskje angst, ut i fra hva du skriver. Anonymkode: 973d6...6c1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Blodtrykket ditt er perfekt. Du er i dårlig form, alle er det i blant. Kanskje angst, ut i fra hva du skriver. Anonymkode: 973d6...6c1 Takk for svar dere. Men hvorfor er jeg så svimmel og ikke helt meg selv, skulle gjerne vite det men.. Anonymkode: 2a61d...cdc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar dere. Men hvorfor er jeg så svimmel og ikke helt meg selv, skulle gjerne vite det men.. Anonymkode: 2a61d...cdc Fordi du er et menneske. Av samme grunn som du av og til er kvalm, har feber, får vondt i en fot, hodepine, vondt i ei tann, stive muskler. Du opprettholder sannsynligvis svimmelheten av å være engstelig og, svimmelhet er et vanlig tegn på angst. Det at du sjekker blodtrykk og vurderer opp mot en biltur i går sier meg at du monitorerer litt vel mye. Anonymkode: 973d6...6c1 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #6 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fordi du er et menneske. Av samme grunn som du av og til er kvalm, har feber, får vondt i en fot, hodepine, vondt i ei tann, stive muskler. Du opprettholder sannsynligvis svimmelheten av å være engstelig og, svimmelhet er et vanlig tegn på angst. Det at du sjekker blodtrykk og vurderer opp mot en biltur i går sier meg at du monitorerer litt vel mye. Anonymkode: 973d6...6c1 Igjen, takk for enda et svar. Det er vanskelig å slappe av når jeg føler meg så svimmel, og det er normalt å tenke lavt/høyt blodtrykk eller noe annet? Det tenker jeg da men.. Anonymkode: 2a61d...cdc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Igjen, takk for enda et svar. Det er vanskelig å slappe av når jeg føler meg så svimmel, og det er normalt å tenke lavt/høyt blodtrykk eller noe annet? Det tenker jeg da men.. Anonymkode: 2a61d...cdc Men spiller det så stor rolle? Om det er på grunn av høyt blodtrykk, lavt blodtrykk eller bilturen i går? Det er normalt å være svimmel av og til, og det går jo over. Du kommer ikke til å være svimmel resten av ditt liv. Anonymkode: 973d6...6c1 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Takk for svar dere. Men hvorfor er jeg så svimmel og ikke helt meg selv, skulle gjerne vite det men.. Anonymkode: 2a61d...cdc Det er viktig at du bekymrer deg ekstra masse, for det løser alt. Sett av lang tid til bekymring. Anonymkode: 858f5...c72 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Skrevet 5. april 2024 Har du blodtrykksmåler hjemme? Kan jo være noe krystallene eller virus på balansnerven. Blodtrykket er helt normalt, så det er ikke det som gjør deg svimmel. Men vil helle tenkt at det var noe stressrelatert siden du beskriver det tidligere. Kanskje kroppen sier fra at den er sliten. Drikk, spis og hvil deg, sp ser du om du blir bedre! Anonymkode: fd7d4...d89
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #10 Skrevet 5. april 2024 Jeg varierer mellom 110/65 til 140/85. Men jeg blir også svimmel om jeg går ned flere kilo pga stress. Anonymkode: f2c98...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #11 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men spiller det så stor rolle? Om det er på grunn av høyt blodtrykk, lavt blodtrykk eller bilturen i går? Det er normalt å være svimmel av og til, og det går jo over. Du kommer ikke til å være svimmel resten av ditt liv. Anonymkode: 973d6...6c1 Du har helt sikkert rett! Har bare aldri vært svimmel på denne måten, skikkelig ubehagelig. Men skal ikke mase mer, takk for at du tok deg tid til å svare meg:) Anonymkode: 2a61d...cdc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #12 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du blodtrykksmåler hjemme? Kan jo være noe krystallene eller virus på balansnerven. Blodtrykket er helt normalt, så det er ikke det som gjør deg svimmel. Men vil helle tenkt at det var noe stressrelatert siden du beskriver det tidligere. Kanskje kroppen sier fra at den er sliten. Drikk, spis og hvil deg, sp ser du om du blir bedre! Anonymkode: fd7d4...d89 Mine foreldre har så jeg målte hos dem. Pappa målte like gjerne blodsukkeret mitt, ikke fastende 6,3. Men det har jeg hatt hver gang legen også har målt. Har ikke vært sånn svimmel før selv om jeg har hatt angst og stress, så derfor litt rart men.. Anonymkode: 2a61d...cdc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #13 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er normalt blodtrykk? Jeg er ei dame i begynnelsen av 40 årene, 165 høy, 56 kg( min vekt er 59kg men hadde litt stress i det siste og gikk ned i vekt). Våknet i morges med en rar følelse, litt svimmel og null energi. Ingen hodepine, ikke kvalm kun svimmel, sånn som om jeg har vært i en båt. Satt på med en i går som kjørte litt hardt, i svingene og ellers. Kan det ha noe med det å gjøre? Målte blodtrykk for to timer siden, var 129/80. Nå er jeg så redd for at noe feiler meg og har skikkelig helseangst 😞 Anonymkode: 2a61d...cdc Det hadde gått raskere å google enn å skrive dette innlegget og så vente på svar. Anonymkode: eec2a...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #14 Skrevet 6. april 2024 Like svimmel i dag også Anonymkode: 2a61d...cdc
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #15 Skrevet 6. april 2024 Svimmelhet er veldig vanlig, og ofte finner man ingen klar årsak. Stress, stramme muskler, lavt blodtrykk fordi du ikke har drukket godt nok, krystallsyken. Altså mange årsaker som nesten alltid er ufarlige. Anonymkode: 2ce82...8b9 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #16 Skrevet 6. april 2024 Du skriver at du har helseangst, da er det absolutt ikke rart om du blir svimmel. Angst kommer og går gjerne med nye symptomer som plutselig dukker opp. God bedring. Anonymkode: a8114...fe4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #17 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Like svimmel i dag også Anonymkode: 2a61d...cdc Du kommer sannsynligvis til å fortsette å være det så lenge du er livredd og googler, skriver på forum, monitorerer og forsøker å finne ut av hvorfor. Du mater angsten din, som svarer med å fortsette å gi deg svimmelhet. Anonymkode: 973d6...6c1 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #18 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Like svimmel i dag også Anonymkode: 2a61d...cdc #helseangst Anonymkode: eec2a...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #19 Skrevet 7. april 2024 Hvorfor bestiller du ikke en time hos legen? Svimmelhet kan være helt ufarlig, men plutselig oppstått svimmelhet kan også ha andre årsaker som skal behandles slik at symptomene blir borte og du blir frisk igjen. Så få deg en snarlig time hos legen, du. Lykke til, og god bedring. Anonymkode: d8c95...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #20 Skrevet 7. april 2024 Angst eller krystallsyke. Anonymkode: 1e2ae...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå