AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Jeg har ikke noe å gjøre på jobb. Dette er en kontorjobb. Jeg gjør det som står i stillingsinstruksen og arbeidsavtalen min. Jeg kjeder livet av meg og ber om mer, men får ikke mer å gjøre. Har en leder som sliter med å delegere og som er for busy og lite tilstedeværende. Så jeg satte meg til slutt på finn for å oppdatere en annonse privat. Deretter leste jeg avisene. Har tittet i faglige tidsskrifter. Er det meningen å sitte på en stol og dagdrømme mens man later som man jobber? Anonymkode: 7b75b...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 For en drøm tenker jeg! Hadde jeg vært deg hadde jeg utnyttet det til det fulle og sett på serier etc på jobb. Rett og slett flyttet alt den sittestillende fritiden til jobb, og heller brukt den faktiske fritiden på å være aktiv og sosial. Anonymkode: db629...cf6 18 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 I hvilke sektor er dette? Anonymkode: 925b5...bc9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 Så lenge du leverer det du skal og følger arbeidsavtalen din, og i tillegg har gitt beskjed om at du har mer kapasitet og kan ta på deg mer jobb, så kan vel ingen nekte deg å fylle tiden med private ting. Anonymkode: efe05...b49 27
Amossa Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 Høres fryktelig ut. Du må be om et møte med sjefen og fortelle akkurat som det er. Blir der ingen endring må du se deg om etter en ny jobb. 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #6 Skrevet 5. april 2024 Jeg har det også sånn på jobb. Sjefen har sagt at han er fornøyd så lenge vi gjør det vi skal, hva vi gjør når det er stille legger han seg ikke borti 😊 Jeg studerte ved siden av jobb og kom meg gjennom ganske mye av fagstoffet på jobb, haha! Anonymkode: 20d48...886 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 Dette er typisk virkemiddel for å bli kvitt en medarbeider. Å bli fratatt arbeidsoppgaver ender i én av to ting. Enten blir du så marginalisert på jobb at du slutter frivillig, eller så blir du rasjonalisert bort ved neste korsvei. Det er en veldig vanlig brukt metode for å bli kvitt noen på før eller siden. Anonymkode: 138e6...e6a 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 Amossa skrev (22 minutter siden): Høres fryktelig ut. Du må be om et møte med sjefen og fortelle akkurat som det er. Blir der ingen endring må du se deg om etter en ny jobb. Hvorfor? Anonymkode: a0451...592 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Skrevet 5. april 2024 Det er samme måte som jeg sitter. I løpet av en 8 timers arbeidsdag har jeg to maks tre timer effektiv jobb. Resten av tiden sitter jeg og leser aviser, løser kryssord, skriver her på Kvinneguiden eller noe personlige ting jeg skulle ha unnagjort. Har både planlagt bordkart og brettet servietter til konfirmasjon i arbeidstiden 😂 Men det er slik de har lagt opp denne stillingen. Jeg har noen faste rutiner jeg skal passe på, ellers skal jeg bare sitte tilgjengelig for det som måtte dukke opp. Det er helt perfekt for min del altså. Anonymkode: a8b26...ce9 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #10 Skrevet 5. april 2024 Amossa skrev (55 minutter siden): Høres fryktelig ut. Du må be om et møte med sjefen og fortelle akkurat som det er. Blir der ingen endring må du se deg om etter en ny jobb. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvorfor? Anonymkode: a0451...592 Sarkasme vennen. Anonymkode: 37b27...3f4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #11 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sarkasme vennen. Anonymkode: 37b27...3f4 Er sarkasme vennen noen du kjenner? Anonymkode: a0451...592 12
Amossa Skrevet 5. april 2024 #12 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor? Anonymkode: a0451...592 Ikke sarkasme fra min side. Jeg mener at det er direkte skadelig å ha en jobb hvor man ikke føler at man gjør noe av verdi. Vi bruker 8 timer hver dag av livet vårt, og da er det viktig at timene har innhold. Mulig bemanningen er for høy på arbeidsplassen din, ts. Siden de klarer seg uten din innsats. Må være utrolig demotiverende, så om jeg var deg ville jeg sett meg om etter noe nytt og mer utfordrende. 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #13 Skrevet 5. april 2024 Jeg har hatt det slik i to jobber. Først i det offentlige med en elendig leder som ikke ønsket å gi meg flere arbeidsoppgaver. Nettopp av disse to grunnene skiftet jeg beite til det private, og endte raskt opp med alt for lite å gjøre. Ga beskjed til leder og endte raskt opp med flere ansvarsområder, før de var i beit på et annet område og tenkte at det kunne jo jeg ta ansvar for også. Summa summarum så er jeg nå i ferd med å bli utbrent. Tror kanskje jeg har vært det i en tid, og nå begynner det å bli tydelig at jeg gjør feil og glipper på enkelte ting. Ikke har jeg fått stort mer betalt heller. Jeg tenker; Careful what you wish for. Anonymkode: 99e6c...d30 1 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #14 Skrevet 5. april 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er samme måte som jeg sitter. I løpet av en 8 timers arbeidsdag har jeg to maks tre timer effektiv jobb. Resten av tiden sitter jeg og leser aviser, løser kryssord, skriver her på Kvinneguiden eller noe personlige ting jeg skulle ha unnagjort. Har både planlagt bordkart og brettet servietter til konfirmasjon i arbeidstiden 😂 Men det er slik de har lagt opp denne stillingen. Jeg har noen faste rutiner jeg skal passe på, ellers skal jeg bare sitte tilgjengelig for det som måtte dukke opp. Det er helt perfekt for min del altså. Anonymkode: a8b26...ce9 Samme her. Er ansatt i staten og jobber i overkant effektivt. Jeg koser meg med det, men det kan bli kjedelig også 😛 Anonymkode: d822b...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #15 Skrevet 5. april 2024 Så det er kanskje ingen dum idé å slanke offentlig sektor? Ser ut for at det er mange som har rolige dager på kontoret, burde ikke skattepengene brukes på helse og omsorg istedenfor? Anonymkode: 09726...85f 15 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #16 Skrevet 5. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Så det er kanskje ingen dum idé å slanke offentlig sektor? Ser ut for at det er mange som har rolige dager på kontoret, burde ikke skattepengene brukes på helse og omsorg istedenfor? Anonymkode: 09726...85f Jeg som svarte tidligere her. Har sagt på medarbeidersamtale at jeg har for lite å gjøre. Sjefen spurte meg rett ut på et tidspunkt om jeg mente vi var for mange ansatte, noe jeg bekreftet. Men hun kan ikke akkurat begynne å gi folk fyken heller. Dette er eldre damer, jeg antar de bare ikke blir erstattet når de går av med pensjon. Anonymkode: d822b...8e7 2
Nooni Skrevet 5. april 2024 #17 Skrevet 5. april 2024 Så lenge du møter på jobb, er tilgjengelig innenfor avtalt arbeidstid og gjør det du skal, så nei - du kan ikke få sparken. Før du eventuelt sier opp vil jeg anbefale deg å være litt strategisk. Kanskje skulle du benyttet anledning til å studere ved siden av? Eventuelt andre ting som krever noe utenom jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #18 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er typisk virkemiddel for å bli kvitt en medarbeider. Å bli fratatt arbeidsoppgaver ender i én av to ting. Enten blir du så marginalisert på jobb at du slutter frivillig, eller så blir du rasjonalisert bort ved neste korsvei. Det er en veldig vanlig brukt metode for å bli kvitt noen på før eller siden. Anonymkode: 138e6...e6a Hvordan kunne du konkludere med så lite informasjon? Er du også en av de som... tror på mer mellom himmel og jord, og som mener de har teften for så slå fast noe uten noe informasjon? Tror vi skal være glad for at du ikke jobber i politiet, noe sier meg at staten da ville fått en merkostnad på justismord uten sidestykke i norsk historie. Anonymkode: 3bf16...c20 2
Cmamma Skrevet 5. april 2024 #19 Skrevet 5. april 2024 Jeg har det slik på min jobb. Dvs jeg får tildelt like mye jobb i min 75% som de andre som jobber 100% og likevel har jeg for lite å gjøre. De andre føler det er for mye jobb. Vet ikke om det er fordi jeg overeffektiv fordi jeg har jobbet med dette i mange år eller de andre er treige. Jeg har funnet ut jeg trives med å kunne ha litt tid på jobben til de kjedelige hverdags ting så må gjøre som å betale regninger, lage matplan, sende eposter og så videre. Er sykt deilig å komme hjem fra jobb og så er masse praktiske privat oppgaver gjort- mer fritid til meg 1 1
Laraa Skrevet 5. april 2024 #20 Skrevet 5. april 2024 Nyt det mens du kan. Jeg har vært borti begge deler. Pisk deg i hjel og bedagelig tempo. Den dagen du kommer i en jobb med mobilforbud og en sjef med dårlig ånde og effektivtesjag som puster deg i nakken, kommer du til å lengte til gamledager hvor du kunne sjekke Instagram og skrive handleliste til middagen midt i arbeidstiden 3 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå