Forundret.. Skrevet 8. april #21 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den er vanndrivende og kan sette i gang avføring, så dermed skal ikke gravide bruke den. Før i tiden ble den brukt for å sette i gang fødsel. Anonymkode: 1257e...b66 Aha. Takk. Jeg kjenner jeg er en smule skeptisk til å gnikke meg inn i det der hvis det skal kunne fremme hårvekst. En annen ting er å prøve å bruke det på hår, bryn og vipper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #22 Del Skrevet 8. april Tusen takk for tips, ts! Dette skal jeg prøve😊 Anonymkode: aceef...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 8. april #23 Del Skrevet 8. april Jeg tenker du hadde dehydrert hud. Når du smurte på alt dette, så løste du det problemet. Langsiktig så tror jeg det gjør minimalt med rynker. Jeg har brukt begge oljene uten at det har skjedd noe. Bruket tretinoin for moden hud. Det hjelper derimot 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 8. april #24 Del Skrevet 8. april Forundret.. skrev (10 timer siden): Trodde Castor olje var noe en brukte for å få økt hårvekst jeg. Mener å ha lest at den ikke bør brukes av gravide.. noen som vet hvorfor? Det er faktisk ikke noe vitenskapelig dokumentasjon for at det er tilfelle, men det er mulig at castorolje fremmer et "hårvekstvennlig" miljø pga innholdet av proteiner, gode fettsyrer og antioksidanter, og dermed kan hjelpe ved dårlig hårvekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 9. april #25 Del Skrevet 9. april Roci skrev (På 8.4.2024 den 10.18): Det er faktisk ikke noe vitenskapelig dokumentasjon for at det er tilfelle, men det er mulig at castorolje fremmer et "hårvekstvennlig" miljø pga innholdet av proteiner, gode fettsyrer og antioksidanter, og dermed kan hjelpe ved dårlig hårvekst. Ok. Om det ikke er dokumentert, er det lov å skrive slik som blivakker.no gjør om Castor oljen? Ser at Exstra dark oljen har enda større lovnader om å fremme hårvekst enn regular oljen som det er linket til her i tråden. Hårpleie Behandling Hårolje Sunny Isle Jamaican Black Castor Oil Sunny Isle Jamaican Castor Oil Extra Dark Jamaican Black 236ml (485) Les produktanmeldelser (324) Shop nå. Betal om 30 dager med Klarna. Les mer Volum (ml) 236 BeskrivelseIngredienser Jamaican Castor Oil er brukt av kvinner og menn over hele verden på grunn av de mange fordelene den har. Den gir resultater på alle typer hår, både krusete, uregjerlig hår og tynt, livløst hår Oljen motvirker og forebygger hårtap- samtidig som den stimulerer hårvekst Masser oljen inn i hodebunnen for en beroligende behandling som fjerner flass og reduserer hårtap. Sunny Isle Extra Dark Jamaican Black Castor Oil skiller seg ut fra de andre oljene i samme serie, da den er tykkere og fyldigere. Denne oljen er også meget effektiv til bruk på acne, og den kan brukes til bryn og vipper Den behandler acne og renser dypt ned i porene og strammer dem opp. Noe som resulterer i en mykere og glattere hud. Her er fordelene til Jamaican Castor Oil: Stopper hårtap. Stimulerer hårvekst. Motvirker floker. Mykner opp og gir fuktighet til hår og hodebunn. Reduserer brekkasje av håret. Dreper bakterier og sopp i hodebunnen. Gir sterkere, tykkere og mer glansfullt hår. Motvirker flass. Gir håret rikelig med næring. Stimulerer hårvekst på vipper og øyenbryn. Inneholder vitamin E. Reduserer synligheten av arr, rynker og andre ujevnheter i huden. Produktet er organisk. Castor oljen er super enkel å bruke, da du simpelthen påfører den på det området hvor du har problemer. Dersom du vil motvirke hårtap, flass eler stimulere hårvekst, kan du gni inn olje i hodebunnen på kvelden og la den virke over natten før du skyller den ut. For best resultat bør du gjøre det hver dag, men om du skal stimulere hårvekst holder det 3-4 ganger i uken. For vipper og bryn: Påfør serumet som en mascara på vippene og over hele øyenbrynet, la det virke over natten og vask det av dagen etter. Repeter hver dag helt til du oppnår ønsket resultat, når du har fått ønsket lengde og fylde holder det med å påføre castor oil en gang i uken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #26 Del Skrevet 9. april Hmmmmmm skrev (På 8.4.2024 den 9.42): Jeg tenker du hadde dehydrert hud. Når du smurte på alt dette, så løste du det problemet. Langsiktig så tror jeg det gjør minimalt med rynker. Jeg har brukt begge oljene uten at det har skjedd noe. Bruket tretinoin for moden hud. Det hjelper derimot TS her. Det kan hende at du har rett. De der fine rynkene som kom fram overalt ble litt visket ut. Men det kan jo være for at jeg manglet fukt. Halsen var litt tørr- sagget og det hjalp ikke hva jeg smurte på. Nå ser den mye bedre ut. Men det er jo gjerne fukt. Oljen er så tykk at den kanskje utgjør litt? Jeg har ikke hatt noe særlig rynker fram til i det siste, og greid meg godt med vanlige kremer. Men om det er stort sett fukt, så greit nok! Det hjalp meg...Det er så mykt. Og området over leppene har blitt bedre. Der er alt jevner ut, og leppene er supermyke. Btw...jeg merker at øyebrynene mine ser mye fyldigere ut. Jeg gikk ikke inn for det, men er fornøyd. Det vokser og gror, og jeg trives mye bedre uten sminke nå. Anonymkode: 1257e...b66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #27 Del Skrevet 9. april Jeg brukte Jamaican black castor oil på vipper og bryn i mange måneder og merket ikke noe forskjell,men den er tykkere enn andre castor oljer jeg har brukt så det ble veldig klissete. Anonymkode: 00da6...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 10. april #28 Del Skrevet 10. april Forundret.. skrev (17 timer siden): Ok. Om det ikke er dokumentert, er det lov å skrive slik som blivakker.no gjør om Castor oljen? Ser at Exstra dark oljen har enda større lovnader om å fremme hårvekst enn regular oljen som det er linket til her i tråden. Hårpleie Behandling Hårolje Sunny Isle Jamaican Black Castor Oil Sunny Isle Jamaican Castor Oil Extra Dark Jamaican Black 236ml (485) Les produktanmeldelser (324) Shop nå. Betal om 30 dager med Klarna. Les mer Volum (ml) 236 BeskrivelseIngredienser Jamaican Castor Oil er brukt av kvinner og menn over hele verden på grunn av de mange fordelene den har. Den gir resultater på alle typer hår, både krusete, uregjerlig hår og tynt, livløst hår Oljen motvirker og forebygger hårtap- samtidig som den stimulerer hårvekst Masser oljen inn i hodebunnen for en beroligende behandling som fjerner flass og reduserer hårtap. Sunny Isle Extra Dark Jamaican Black Castor Oil skiller seg ut fra de andre oljene i samme serie, da den er tykkere og fyldigere. Denne oljen er også meget effektiv til bruk på acne, og den kan brukes til bryn og vipper Den behandler acne og renser dypt ned i porene og strammer dem opp. Noe som resulterer i en mykere og glattere hud. Her er fordelene til Jamaican Castor Oil: Stopper hårtap. Stimulerer hårvekst. Motvirker floker. Mykner opp og gir fuktighet til hår og hodebunn. Reduserer brekkasje av håret. Dreper bakterier og sopp i hodebunnen. Gir sterkere, tykkere og mer glansfullt hår. Motvirker flass. Gir håret rikelig med næring. Stimulerer hårvekst på vipper og øyenbryn. Inneholder vitamin E. Reduserer synligheten av arr, rynker og andre ujevnheter i huden. Produktet er organisk. Castor oljen er super enkel å bruke, da du simpelthen påfører den på det området hvor du har problemer. Dersom du vil motvirke hårtap, flass eler stimulere hårvekst, kan du gni inn olje i hodebunnen på kvelden og la den virke over natten før du skyller den ut. For best resultat bør du gjøre det hver dag, men om du skal stimulere hårvekst holder det 3-4 ganger i uken. For vipper og bryn: Påfør serumet som en mascara på vippene og over hele øyenbrynet, la det virke over natten og vask det av dagen etter. Repeter hver dag helt til du oppnår ønsket resultat, når du har fått ønsket lengde og fylde holder det med å påføre castor oil en gang i uken. Jeg har ikke satt meg inn i lovverket rundt markedsføring, så jeg vet ikke hva som er tillatt å skrive eller ikke. Med tanke på hva oljen inneholder av virkestoffer, så vil jeg tro at noen av påstandende stemmer. Om man har tørt hår og/eller tørr hodebunn, vil tilførsel av olje virke mykgjørende og fuktende, noe som reduserer brekkasje og får håret til å framstå som sterkere, tykkere og mer glansfullt. Det er også tilfelle at castorolje er antiinflammatorisk, slik at den nok kan ha en viss effekt på flass og kviser/uren hud. Når det er sagt, så er det ikke tvil om at det finnes mye "hype" rundt diverse hud- og hårpleieprodukter, så det er greit å skaffe seg en viss kunnskap om ingredienser, bruke sin kritiske sans og ikke ha urealistiske forventinger til resultatene. Og så er det jo helt greit innimellom om man får lyst til å prøve et og annet produkt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #29 Del Skrevet 10. april Jeg har brukt castor oil ca 1/2 år - først og fremst for å prøve hvordan det virker på rosescea. Jeg har i mange år hatt tendense til seboreisk eksem i det ene øyebrynet. Det ser nå ut til å være helt borte. Rosasceaen er også markert bedre. Har lite rynker i forhold til alder - akkurat der er jeg heldig med genene, men det ser ut som om de jeg har er blitt mindre fremtredende. Den har også vært gpd på tørre albuer og føtter. I tillegg har jeg begynt å bruke den som deodorant etter at jeg så noen nevne de gjorde det. Den er antibakteriell, og den har den fungert godt for meg. Jeg har en "skintag" under den ene armen, og den har blitt mye mindre. Jeg bruker både jod og castor oil på den. og vet ikke hva som har hjulpet mest. Anonymkode: 6ea34...5cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #30 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har brukt castor oil ca 1/2 år - først og fremst for å prøve hvordan det virker på rosescea. Jeg har i mange år hatt tendense til seboreisk eksem i det ene øyebrynet. Det ser nå ut til å være helt borte. Rosasceaen er også markert bedre. Har lite rynker i forhold til alder - akkurat der er jeg heldig med genene, men det ser ut som om de jeg har er blitt mindre fremtredende. Den har også vært gpd på tørre albuer og føtter. I tillegg har jeg begynt å bruke den som deodorant etter at jeg så noen nevne de gjorde det. Den er antibakteriell, og den har den fungert godt for meg. Jeg har en "skintag" under den ene armen, og den har blitt mye mindre. Jeg bruker både jod og castor oil på den. og vet ikke hva som har hjulpet mest. Anonymkode: 6ea34...5cc Men da har du ikke brukt Jamaican black castor olje, for den er veldig tykk og klissete. Å bruke olje som deo må da bli veldig klissete? Anonymkode: 00da6...59b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #31 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men da har du ikke brukt Jamaican black castor olje, for den er veldig tykk og klissete. Å bruke olje som deo må da bli veldig klissete? Anonymkode: 00da6...59b Nei, jeg har brukt organisk castor olje kjøpt på helsekost. Den er også tykk og klissete selv om jeg ikke kan sammenligne da jeg enda ikke har kjøpt Jamaican black castor olje. Av det jeg har hørt fra andre, så er de tilsvarende i konsistens, men den svarte skal være enda bedre. Jeg venter litt før jeg tar på meg klær etter å ha smurt meg under armene, men det har jeg gjort med vanlig deodorant også tidligere. Jeg klør heller ikke av den. Den største forskjellen er at jeg må væske hendene og tørke de godt, men jeg har ikke hatt tørre hender denne vinteren slik jeg har vært vant til i mange år. Jeg har brukt denne https://sunkost.no/tulsi-castor-oil?refSrc=1609&nosto=productpage-nosto-1 og er usikker på om jeg skal prøve en svart når den jeg har er oppbrukt eller fortsette med den jeg har god erfaring med. Anonymkode: 6ea34...5cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 10. april #32 Del Skrevet 10. april (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da har du ikke brukt Jamaican black castor olje, for den er veldig tykk og klissete. Å bruke olje som deo må da bli veldig klissete? Anonymkode: 00da6...59b Det er to forskjellige. Regular som ts linket til og extra dark som jeg kopierte i fra. Sistnevnte er tykk og klissete. Olje som deo hørtes spesielt ut.. Endret 10. april av Forundret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katja81 Skrevet 12. april #33 Del Skrevet 12. april Hmmmmmm skrev (På 8.4.2024 den 9.42): Jeg tenker du hadde dehydrert hud. Når du smurte på alt dette, så løste du det problemet. Langsiktig så tror jeg det gjør minimalt med rynker. Jeg har brukt begge oljene uten at det har skjedd noe. Bruket tretinoin for moden hud. Det hjelper derimot Hvilken krem med tretinoin bruker du?🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 12. april #34 Del Skrevet 12. april (endret) Katja81 skrev (1 time siden): Hvilken krem med tretinoin bruker du?🙂 Bruker den i midten. Den er dessverre reseptbelagt Endret 12. april av Hmmmmmm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya2000 Skrevet 14. april #35 Del Skrevet 14. april Har en flaske med denne castor oljen liggende. Har fått med meg at det trender og brukes på alt til fra pest til kolera omtrent. Men den lukten 😬 , syntes den lukter innestengt bod. Men skal gjøre et nytt forsøk 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 14. april #36 Del Skrevet 14. april Arya2000 skrev (1 time siden): Har en flaske med denne castor oljen liggende. Har fått med meg at det trender og brukes på alt til fra pest til kolera omtrent. Men den lukten 😬 , syntes den lukter innestengt bod. Men skal gjøre et nytt forsøk 🙏 Castorolje kan lukte litt, spesielt Black Jamaican. Du bør imidlertid sjekke om det er en "best før"- dato på den oljen du har, for i likhet med annet fett, så kan den harskner, og da bør den ikke brukes på huden. Det beste er å oppbevare den mørkt og kjølig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 23. april #37 Del Skrevet 23. april Kjøpte Rosehip-olje i går og kommer til å bruke kun den for å se om den alene gir resultater for meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #38 Del Skrevet 24. april Jeg har også startet med castor-olje, og det er helt revolusjonerende! Jeg har hatt god effekt mot sure oppstøt også, ved å smøre et relativt tykt lag over magesekken hver kveld. Sinnarynken er borte vekk, og det er kvisene og! Tror det er mange bransjefolk som river seg i håret over at folk begynner å oppdage disse produktene. Jeg bruker wooden spoon og sunnkost sitt eget merke. Det er veldig viktig at den er økologisk. Anonymkode: daa27...cfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #39 Del Skrevet 24. april Tror det ikke før jeg får se det. Anonymkode: e083e...468 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #40 Del Skrevet 24. april Smart å lage seg bruker på kg om du selger castorolje Anonymkode: c7b5f...54c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå