Gå til innhold

Castor-olje, rosehip - rynker, løs hud på hals! Det fungerer!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er litt amazed. Snill som jeg er så tenkte jeg å dele dette med KG og dessuten høre om andre har lignende erfaring?

Bakgrunn; Jeg oppdaget i en alder av 48 at huden så mer grå og det kom rynker i ansiktet i større grad, og halsen hadde plutselig sagget...og jeg følte at det var på tide å gjøre noe drastisk. Så jeg gikk til innkjøp av dyre kremer, retinol og diverse. Det fungerte sånn litt. Men det ble jo veldig dyrt, og huden min drakk jo dette. Jeg hadde ikke råd til alle dyre kremer i lengden. 

Jeg bestilte meg time for botox i sinnarynken, og for filler i hals. Jeg bare orket ikke dette greiene. Men så måtte jeg utsette timen til april fordi jeg rett og slett hadde mange utgifter i mars. I mellomtiden prøvde jeg ut diverse ansikts- massasje og billigere oljer som rosehip og castorolje som koster ca 100 kroner for en flaske etter å ha sett på youtube. :P 

..og det fungerer som bare det! Halsen ser helt fin ut! Jeg smører ut castorolje om kvelden etter rens, og sover med det hele natten. splæsjer litt kaldt vann om morgenen, og bruker billige Nivea- serum Hyleum filler, etter å hatt på rosehip olje, og lar det trekke inn med oljen. Og boom! Jeg har ikke hatt så fin hud på årevis. Rynkene på hals er borte, saggingen er borte, og rynkene i panna er veldig svake, sinnarynken er utrolig mye svakere. 

Jeg har tatt litt ansiktsmassasje som jeg fra før av hadde lært på yoga, men ikke benyttet meg av, og som jeg nå oppfrisket i tillegg. Jeg tror rett og slett jeg skal avbestille den timen for botox og filler, for jeg trenger den ikke. 

Flere som har samme erfaring?

Anonymkode: 1257e...b66

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor kjøper du dette? 😄 

Anonymkode: a0ca5...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter den castor oljen? Kan vi bruke hvilken som helst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du link til alt dette?

Anonymkode: 55547...010

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte det på "Bli vakker", bare bestilte over nett. Men asså, de har dette på mange steder.

Men tips! Ta og sjekk dette ut. 

Interessant nok så har jeg sett mye rosehipolje i de produktene jeg allerede hadde kjøpt. Det føltes feil å smøre noe som lukter roser- så partymert- på ansiktet, ...så det var en overgang, men når du leser deg opp på rosehip olje og castorolje og hvordan det er brukt, så er det betryggende. 

Jeg er litt nyfrelst her asså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Serpica skrev (5 minutter siden):

Hva heter den castor oljen? Kan vi bruke hvilken som helst? 

Jeg kjøpte Jamaica black castor olje

Sunny Isle Jamaican Castor Oil Regular Jamaican Black 60ml | Norges største skjønnhetsbutikk på nett (blivakker.no)

Du ser av anmeldelsene at det svært mange som bruker den på vipper og bryn, men det er kanskje mindre kjent at den virker så godt for rynker (?) Eller på meg da. 

Massage ;

Entur KomDegEnkeltBort 15s 16x9 v001 (youtube.com)

Rosehip olje;

Biovène Rosehip Oil Pure & Natural Anti Aging Regeneration 30ml | Norges største skjønnhetsbutikk på nett (blivakker.no)

Men prøv det ut først. Jeg tenker all olje fungerer best til voksen hud, og det er kanskje ikke så lurt å smashe det på relativt ung hud? Samtidig ser jeg at de faktisk bruker dette til å fjerne kviser...og at det er anti-flammatorisk. 

"Roship olje blir priset for sine helbredende egenskaper i årtusener, og er full av hudnærende vitaminer, antioksidanter og essensielle fettsyrer. En ansiktsolje med sterke regenerative effekter som rosehip olje har en rekke bruksområder: den kan brukes til å takle tørrhet, sløvhet, flekker, linjer, kvise arr og ansiktsrødhet."

"Castorolje, når den påføres huden, trengs dypt og stimulerer produksjonen av kollagen og elastin (3).Dette bidrar til å myke og hydrere huden. Det forsinker utseendet på rynker og fine linjer og gjør huden jevnere, mykere og yngre. De fine linjene rundt øyeområdet kan også behandles med applikasjonen."

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her er det serumet jeg bruker. Jeg føler at det er veldig effektivt (før jeg prøvde oljene) og liksom jevnet ut fargen på huden min veldig bra, så det vil jeg ikke slutte å bruke. 

Nivea Hyalyron Cellular Filler Anti-Age Plumping Serum 30 ml - 164.95 kr + Fri Frakt og Ingen Toll (luxplus.no)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket meg at castorolje "trender" på YouTube nettopp av de årsakene du nevner, TS🙂 Har absolutt tenkt å prøve! Supert at du deler erfaringer🙂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (28 minutter siden):

Jeg har merket meg at castorolje "trender" på YouTube nettopp av de årsakene du nevner, TS🙂 Har absolutt tenkt å prøve! Supert at du deler erfaringer🙂

Takk, håper det gjelder for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da har jeg bestilt alle 3 typene på Blivakker.com, io tillegg har jeg vært på Sparkjøp og kjøpt denne:

Nivea Ansiktsserum Q10 Anti-wrinkle Expert Filler - Sparkjøp (sparkjop.no)

Noen som har testet den?

Anonymkode: a0ca5...6f5

TS her. 

Jada, jeg har testet den. Jeg synes den er sånn passe. Den er grei på dagen for å "fylle" litt i problemområdene, men jeg tror vel ikke den gjør så mye fra eller til. Jeg kommer ikke til å kjøpe den igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det den biologiske eller syntetiske oljen du bruker, 10w40? 

Anonymkode: abe15...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte Jamaican black castor oil på brynene en periode, med den var så tykk og seig og klistret seg fast til håret.

Kan du skrive hvilken type oljer du har brukt, både castor og rosehip?

Anonymkode: 00da6...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg brukte Jamaican black castor oil på brynene en periode, med den var så tykk og seig og klistret seg fast til håret.

Kan du skrive hvilken type oljer du har brukt, både castor og rosehip?

Anonymkode: 00da6...59b

Hun har delt link lenger opp I tråden

Anonymkode: 6b0c5...1cf

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det ikke før jeg får se det.

Anonymkode: e083e...468

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spennende!Har du før og etter bilder?

Anonymkode: 893bf...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjenner jeg er skeptisk. Hvordan kan dette fungere så effektivt på rynker og løs hud? De aller færreste produktene mot rynker fungerer. Stort sett så bare fukter de godt slik at huden "fylles opp".

Anonymkode: 2d028...652

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Spennende!Har du før og etter bilder?

Anonymkode: 893bf...d26

Nei...jeg tenkte ikke på det. Var skeptisk selv. Men føler ikke jeg selger dere ut her. Det er 100 kroner og dermed verd et forsøk.

Jeg tror jo at den store forskjellen som kom raskt var av all fukten det ga. 

Jeg prøvd med mage og nå, sånn wrrapping. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Castor olje var noe en brukte for å få økt hårvekst jeg. 

Mener å ha lest at den ikke bør brukes av gravide.. noen som vet hvorfor?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Forundret.. skrev (10 timer siden):

Trodde Castor olje var noe en brukte for å få økt hårvekst jeg. 

Mener å ha lest at den ikke bør brukes av gravide.. noen som vet hvorfor?

Den er vanndrivende og kan sette i gang avføring, så dermed skal ikke gravide bruke den. 

Før i tiden ble den brukt for å sette i gang fødsel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...