AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Jeg har nå gått ned ca 14 kg siden mai i fjor, og det har egentlig gått greit (det er jo perioder hvor det går tregere enn andre perioder selvsagt..og noen perioder har det stått stilt, eller vekta har beveget seg et par kilo oppover..type jul osv) Jeg ville i utgangspunktet bruke ca 1 år på vektnedgangen. Jeg bruker ikke slankemedisiner, men teller kalorier og faster (16:8). Jeg ligger på et lavt kaloriantall, fordi jeg ikke trener, og er ikke veldig aktiv. Så kaloriene er tilpasset livsstil. Nå har jeg altså 4 kg igjen til målvekt, og så for meg at jeg skulle ha nådd det målet til 17 mai..men slik vektnedgangen oppfører seg nå, er jeg sikkert ikke i mål før Juli Jeg går ned alt fra 200 gram, til stillestående, til 700 gram i uken. På tross av kaloriunderskudd som tilsvarer et høyere vekttap. Hvorfor skjer dette? Er det fordi forbrenningen har blitt tregere? Kroppen som tilpasser seg og går på sparebluss? Jeg trenger motivasjon Jeg hadde sett for meg at jeg skulle bruke Mai - Juli på å finne hvilke antall kalorier jeg må ligge på for å vedlikeholde vekten..og at jeg dermed ikke trengte like strengt regime som jeg har nå ved kaloriunderskudd når sommerferien kommer. Anonymkode: 2c6fe...1de 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 Fordi vektnedgang er ikke lineær. Noen ganger går det helt sjukt treigt, før det løsner. Bare fortsett som du gjør. Anonymkode: 23b5b...ff4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 Fordi kroppen din mest sannsynlig har et mye lavere energibehov, så du må justere på underskuddet ditt. Anonymkode: 307e4...606
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå