marilla83 Skrevet 5. april 2024 #1 Del Skrevet 5. april 2024 9 års dag og jeg synes pinata begynner å bli utdatert og at de har blitt for store... Tenkte litt på skattekart, men finnes det en annen kreativ måte? Ikke fisking.... kanskje stasjoner med oppgaver? Men hva slags oppgaver? Noen med kreative tips. Og har du ingen trenger du ikke dele din mening om godtepose eller annet. Takk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Del Skrevet 5. april 2024 Fiske godteposer. Henge opp et laken e.l. Så skal barna kaste over et snøre festet til en stang. En voksen står bak og henger godteriet på snøret. Innimellom henger du på en sokk eller et bananskall, så de må prøve på nytt. Anonymkode: 41c43...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 5. april 2024 #3 Del Skrevet 5. april 2024 Vi har hatt: - skattejakt - da har det vært en papirlapp med bilde av feks et kjøleskap, når de kommer til kjøleskapet ligger det en ny papirbit (gjerne litt godt gjemt) med bilde av vaskemaskina, og så videre - leder ungene rundt i huset noen runder før den siste papirbiten viser til stedet der godteposene er gjemt (feks. inni en stor kjele med lokk). Fungerer like godt utendørs også. - skattejakt versjon 2.0 (litt mer krevende) - en voksen kler seg ut som sjørøver og sniker seg rundt i hagen med skattekista, og så må ungene løpe etter til de nesten tar ham igjen og han hiver fra seg kista og flykter. Kan eventuelt kombineres med et skattekart som fører til "der skatten var begravd" først, og så ser man sjørøveren som allerede har fått tak i kista når man kommer frem. - flasketuten-peker-på, der man spinner flaska og så får den som flasketuten peker på godtepose (bare én gang, selvfølgelig) - når det ble litt dårlig tid: bursdagsbarnet står i døra når gjestene hentes, sier "takk for at du kom" og overleverer godtepose Og ellers, som du ikke var interessert i - fiskedam, piñata Jeg er litt imot individuelle oppgaver, spesielt mot slutten av kvelden, for hvis ungen må hinke på ett bein før han får godteposen, og det nærmer seg leggetid og han har spist altfor mye sukker, så får du garantert et lite barn med fullstendig sammenbrudd... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 5. april 2024 #4 Del Skrevet 5. april 2024 marilla83 skrev (20 minutter siden): 9 års dag og jeg synes pinata begynner å bli utdatert og at de har blitt for store... Tenkte litt på skattekart, men finnes det en annen kreativ måte? Ikke fisking.... kanskje stasjoner med oppgaver? Men hva slags oppgaver? Noen med kreative tips. Og har du ingen trenger du ikke dele din mening om godtepose eller annet. Takk 🙂 Rebus? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #5 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg hater den godteposen: Hvorfor insisterer voksne folk på å stappe ungene fulle av kake og deretter godteri? Anonymkode: f14f5...a4a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #6 Del Skrevet 5. april 2024 Individuelle oppgaver er ikke noe særlig. Helt enig. Et år gjemte jeg ca 50 gullmynter på et område. Når de hadde funnet 30 fikk de posene. Hadde et skjema der de la fra seg myntene så de så det fylte seg opp. Alle var med og alle fikk delta ! Veldig kjekt Anonymkode: 42978...e35 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 5. april 2024 #7 Del Skrevet 5. april 2024 Stolleken. Den som ryker ut får godtepose som kompensasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #8 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg hater den godteposen: Hvorfor insisterer voksne folk på å stappe ungene fulle av kake og deretter godteri? Anonymkode: f14f5...a4a Så du klarte ikke å lese siste setning i HI altså? 🤔 Anonymkode: d602f...f3a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Del Skrevet 5. april 2024 Vi hadde en versjon av halen på grisen. Hadde en figur som passet tema til festen, så skulle de feste på halen. Godteposen som premie. Til halloween hadde vi en gang kast ring på heksehatter, da fikk de godtepose som premie for det Anonymkode: 19097...071 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #10 Del Skrevet 5. april 2024 Når de er såpass store syns jeg godt de bare kan få godteposen i hånda. Anonymkode: bfe4b...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 5. april 2024 #11 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg gjemte de rundt omkring i hagen, problemet var bare at jeg glemte hvor jeg hadde gjemt de 10-15 posene😂😂🤦♀️ De var heldigvis flinke å lete, så alle dukket opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #12 Del Skrevet 5. april 2024 Gjemme godteposer i plastposer ute Trille terninger. Får man 6 får man pose. Trille til alle har fått 6. Det finnes store terninger som evt kan brukes ute. Anonymkode: 78eff...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #13 Del Skrevet 5. april 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hater den godteposen: Hvorfor insisterer voksne folk på å stappe ungene fulle av kake og deretter godteri? Anonymkode: f14f5...a4a Jeg gikk inn i tråden bare for å se om noen klarte å lage kvalm, og du klarte det allerede i innlegg #5! Anonymkode: 9f3b6...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 5. april 2024 #14 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg gikk inn i tråden bare for å se om noen klarte å lage kvalm, og du klarte det allerede i innlegg #5! Anonymkode: 9f3b6...aab Jeg er helt enig med kvalmeren over. Forstår ikke hvorfor vi voksne forsetter å prakke denne dårlige tradisjon på barna. Lager dårlige vaner fra start. Alle er avhengige og ingen forstår det. Kjedelig at barna er sukkeravhengige så tidlig, er ikke engang et valg de tar selv. Se nå hvordan folk ser ut, nesten alle har mage og nesten alle har plager, vondter eller går på medisiner. Våkne opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 5. april 2024 #15 Del Skrevet 5. april 2024 I en bursdag har folk lov å kose seg med godteri uansett hvor mye det blir, og hvor mange bursdager de er i. Feires det bursdag i barnehagen, derimot, - hvor mange unger skal ha "sukker" da? Da blir de foret med kake og/eller godteri når en unge har bursdag. Og hvor mange ganger i måneden/året blir det om avdelingen teller mer enn 20 unger? Spør bursdagsbarnet om hun synes det er greit å bare dele ut godteposene, eller om hun vil at du skal lage en lek av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #16 Del Skrevet 5. april 2024 marilla83 skrev (8 timer siden): 9 års dag og jeg synes pinata begynner å bli utdatert og at de har blitt for store... Tenkte litt på skattekart, men finnes det en annen kreativ måte? Ikke fisking.... kanskje stasjoner med oppgaver? Men hva slags oppgaver? Noen med kreative tips. Og har du ingen trenger du ikke dele din mening om godtepose eller annet. Takk 🙂 Foreldrene mine mente også at det var en "god ide" med å gjemme de godteposene rundt omkring, og deretter lage en tegning med små kryss som skulle vise hvor godteposene var. Problemet var at det var en eller to stykker som hadde veldig store problemer med å finne godteposene deres. Så flere av de andre satt bare rundt og glodde på letingen, samtidig som de selv hadde veldig enkelt for å finne sine egne godteposer. Ikke særlig "trivelig" for de få personene som fort kan begynne å stresse mer og mer, og kanskje ikke er særlig "komfortable" med å henge såpass lenge etter mange av de andre. Anonymkode: d62ba...363 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå