AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Jeg har alltid vært veldig «distré» av meg, glemmer hvor jeg legger ting, glemmer hva jeg har gått i et annet rom for å hente osv. Men siste året har jeg begynt å slite mer og mer med hukommelse, konsentrasjon, fokus. Jeg kan stå i en samtale med noen og i det jeg skal si noe så har jeg helt glemt hva jeg skal si og har ingen anelse om hva temaet vi prater om er en gang.. det er helt glemt. Dette skjer omtrent daglig nå. Merker også når jeg prater med noen at jeg plutselig ikke hører etter på det de sier og må konsentrere sterkt for å få det med meg. Jeg har også begynt å glemme fler og fler hendelser fra livet mitt, kan ikke huske detaljer fra sist venninnekveld feks, selvom det er uten alkohol. Dette har blitt såpass ille at det går utover arbeidshverdagen min også. Har pasientkontakt på jobb hvor jeg må skrive ned viktig pasientinformasjon som jeg henter inn, men jeg glemmer hva pasientene forteller meg underveis i samtalen, og jeg må spørre dem flere ganger om det samme siden jeg glemmer hva jeg spør om.. Er dette «normalt»? Må jeg bare øve meg på å holde fokus, eller burde jeg ta det videre med feks fastlegen min? Har vært inne på tanken om adhd, men har ikke andre symptomer som rastløshet, energi, sensitivitet osv.. jeg er til info fra før frisk, tar ingen medisiner.. Anonymkode: b9b04...3e0 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 Ville tatt en time hos fastlegen, ja. Anonymkode: b09fb...7f8 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 Kan være alt mulig. Jeg har slitt med hukommelsen, såkalt hjernetåke, etter covid. Er det mye stress i livet ditt? Dette er typisk når man begynner å bli utbrent.. Anonymkode: 4f721...ec8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 Hvor gammel er du, TS? Anonymkode: ca1d4...28e 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 Ingen tidligere opplevde traumer som kan ligge "i skjul å gjøre ugagn"? Anonymkode: 06c9b...991
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #6 Skrevet 5. april 2024 Alder? Overgangsalder kan gi sånne symptomer for eks. Anonymkode: 2f446...66d
Elle Melle Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 Siden det faktisk skjer hver dag og hindrer deg i å gjøre jobben din på samme måte som du tidligere klarte, ville jeg absolutt tatt det opp med fastlegen ja.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 Dette kan være generelle symptomer på mange ting, anbefaler deg å snakke med legen din. Jeg opplevde/opplever lignende selv, var da utbrent og kjørt mot veggen i altfor lang tid. Har selv mye møter på jobb, jeg husket ingenting fra møtene, ved samtaler så jeg ofte bare at munnen beveget seg men skjønte ikke hva de sa, ingenting ble lagret i kortidshukommelsen, kunne ikke svare på hva jeg hadde gjort i går eller tidligere på dagen, følte at halsen ble kvelt, usynlige angstanfall på jobb under møter. Det var grusomt, men her lå det også mye traumer i grunn som slo ut på kroppen når presset ble for hardt. Anonymkode: 501ab...0b8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Skrevet 5. april 2024 TS her. Takk for svar dere! Jeg er i starten av 20 årene. Har ingen tidligere traumer. Har det veldig bra på jobb og i privatlivet nå, jobber en helt passelig mengde, så føler meg absolutt ikke sliten eller stresset ifbm dette. Men, jeg har hatt covid 2 ganger, senest for 1,5 års tid siden, så det er jo godt mulig det er ettervirkning av dette.. bare så slitsomt når det preger jobb og privatlivet så mye 😕 Anonymkode: b9b04...3e0 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #10 Skrevet 5. april 2024 Du bør absolutt snakke med fastlegen, ja. Det kan bare være at du har mild adhd, hvor symptomene forverres i perioder med mer stress/mindre søvn etc. Det kan være mangel på vitaminer eller annet. Det kan være long covid. Det kan være svulst i hjernen (veldig usannsynlig). Det kan være en drøss av forskjellige grunner, mange av de enkelt å fikse, men poenget er at man absolutt bør sjekke med fastlegen når man ser slike endringer. Du jobber i helsevesenet, så da er det spesielt viktig. Snakk med fastlegen, si at du er bekymret og at dette påvirker deg kraftig i hverdagen og på jobb. Be om blodprøve for å få sjekket alt av vitaminer, stoffskiftprøve osv, også ta det derfra Anonymkode: 453ce...a6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå